Alcatel modem (expert > normal user) (faq/search used!!)

Pagina: 1
Acties:

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-07 14:59
Hee mensen!

Ik heb onlangs (met suc6) in mijn eigen studentenhuis een Sitecom 8S Router icm met Mxstream van xs4all geinstalleerd. Het instellen mbv van de handleiding was zo gebeurd MAAR nu hebben mijn ouders ook zo'n router besteld, en t werkt niet!
Nou las ik op de site van sitecom dat je dan nieuwe firmware nodig hebt voor je Alcatel modem (ik heb de 'oude' SpeedTouch Home). Nu heb ik dat gedownload maar ik kan helaas niet meer normaal in mijn modem komen (alleen mbv van het 'expert' password).
Dit wil ik weer uitschakelen :( Ik heb al een aantal 'untweak' FAQs gelezen, maar die methode werkt niet. Als ik nl. wil inloggen met Telnet krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~steen4/ZOOI/huh.JPG

Ik kan dan wel gewoon in de modem komen met het 'expert'password maar ik kan niet naar normal user switchen.
Btw dat 'td' als user maakt niet uit, als ik normal of guest typ dan moet ik ook een password invoeren. Weet iemand hoe ik dit weer terug kan zetten?
Ik heb al mijn modem gereset (45sec ingedrukt houden) maar dat werkt ook niet. Vaagheid :S Als ik er nl. weer 'normaal' in kan komen dan kan de KPN software gewoon de firmware upgrade uitvoeren, en doet de Router t ook!

Wie weet raad? Tnx alvast!

Heeft iemand anders evt. losse firmware liggen (ik heb de oudste versie, nl. KHDSAA.108). Je kunt toch firmware uploaden naar je modem in het upgrade scherm toch?

[ Voor 14% gewijzigd door martijnvds op 28-02-2003 16:01 ]

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

de username is: user

Who is John Galt?

• martijnvds
dat probeer ik dus duidelijk te maken, als ik 'user' intyp dan moet ik alsnog het password invoeren. En verder als ik via mijn browser 10.0.0.138 probeer te benaderen, dan kan ik het user veld ook leeglaten (of td, guest, normal invullen dat maakt niet uit) ik moet ALTIJD het password invoeren, anders krijg ik de melding

"HTTP/1.0 401 Authorization Required"

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Heb je een password ingesteld voor de webinterface van de alcatel modem? Zo ja, dan kan je proberen om eerst dat password verwijderen en dan opnieuw de telnet-sessie proberen.

Amateurcoureur en fervent banktukker

• martijnvds
Nouja het expert password geldt voor beide, zowel voor de webinterface als telnet... maar hoe kan ik dat password verwijderen dan?

Verwijderd

Waarom heb je een aparte router gekocht?
De "oude" Alcatel Speedtouch home kun je namelijk d.m.v een telnet-sessie upgraden tot modem/router.
Alleen een hub/switch zou eigenljik voldoende zijn geweest.

• martijnvds
Mjah, maar die router heeft ook printerpoort e.d. en mijn huisbaas betaalde t toch dus ;) Ik heb nu van weethet.nl nieuwe firmware gedownload (versie Gv8baa3.281) zou ik die met 'upgrade' in mijn modem gewoon kunnen laden?)

Ik heb wel ergens gelezen dat die eerste paar letters overeen moeten komen.. maar in dat geval zou ik 'SpeedTouch Pro' software moeten hebben :?
Volgens deze site iig: http://www.nzdsl.co.nz/software/alcatel/Default.htm

In mijn modem:
Software Upgrade
Active software version : KHDSAA.108
Passive software version :

Op de site:
Speedtouch Pro Software (Khdsaa.270)
Speedtouch Pro Software (Khdsaa.264)
etc

[ Voor 51% gewijzigd door martijnvds op 28-02-2003 16:13 ]

• martijnvds
Hmm ik heb nu t password iig van de webinterface afgehaald. (gewoon veld leeggemaakt en apply gedaan). Met 10.0.0.138 kom ik er iig zo in. NU ff telnet test dan maar.. Whoohoo ik kom er in via Telnet.. KPN software erop loslaten dan maar voor de firmware :)

[ Voor 22% gewijzigd door martijnvds op 28-02-2003 16:15 ]

• martijnvds
Okee mensen het is gelukt! Nadat ik het password eraf had gehaald (veld leegmaken, apply en dan save) kon ik normaal in de modem komen. Daardoor kon de KPN software ook zonder problemen mijn modem firmware upgraden, waarna de router zonder problemen verbinding maakte! Tnx!
Pagina: 1