[PHP] Dagelijks een random tekst

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:34

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Ik wil dat er op dagbasis content random verandert op mijn site (dus elke dag wordt er een random record uit de DBase getrokken die dan weer een dag blijft staan). Ik heb verschillende dingen in gedachte maar ik ben benieuwd hoe de mensen hier dit zouden oplossen. Ik wil dit het liefst los van de database regelen!

Wat ik nu denk is dat een cookie (die een dag goed blijft) de makkelijkste optie is. Maar users kunnen ook registreren, dus wellicht is daar iets mee te doen...

De weer te geven data komt uit 2 tabellen (mocht dit van belang zijn).

[ Voor 11% gewijzigd door Deddiekoel op 28-02-2003 15:50 ]

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 14:45
Ik denk dat je dat niet aan de kant van de client moet regelen (niet met cookies dus)

Als je nou gewoon een extra tabel of bestand gebruikt waarin je een timestamp zet, en wanneer die timestamp > 24h verschilt met de huidige tijd, dan haal je een nieuwe random quote op ...

Zo zou ik het doen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 19:54
Deddiekoel schreef op 28 February 2003 @ 15:49:
Ik wil dat er op dagbasis content random verandert op mijn site (dus elke dag wordt er een random record uit de DBase getrokken die dan weer een dag blijft staan). Ik heb verschillende dingen in gedachte maar ik ben benieuwd hoe de mensen hier dit zouden oplossen. Ik wil dit het liefst los van de database regelen!

Wat ik nu denk is dat een cookie (die een dag goed blijft) de makkelijkste optie is. Maar users kunnen ook registreren, dus wellicht is daar iets mee te doen...

De weer te geven data komt uit 2 tabellen (mocht dit van belang zijn).
Wil je per gebruiker een willekeurige tekst die voor DIE gerbuiker de hele dag hetzelfde is, of wil je iedereen die dag dezelfde tekst geven?

Het eerste gaat simpel met koekie's (datum opslaan, kijken of dat <> vandaag is, dan nwe random kwoot) de ander kun je doen door serverside iets op te slaan (een bestandje, ergens in een vrij veldje 8)7, een dedicated tabel 7(8)7), iets...)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
als je het met cookies doet dan kun je alleen de content per pc een dag hetzelfde houden. Je zou dan een random nummer kunnen maken die opslaan in de cookie en linken aan een bepaalde content.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:34

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Hmmm, ik zit nu te twijfelen wat ik wil. Aangezien PC afhankelijke onctent makkelijker is. Maar voor iedereen dezelfde content is ook weer erg koel.

Het probleem dat ik zie met PC onafhankelijke weergave (dus voor iedereen het zelfde) is hoe ik het server-side opsla. Ik wil dat dit automatisch gaat en niet dat ik er een script voor moet draaien....Het liefst zelfs dat als ik een dag geen bezoekers heb dat het dan ook werkt (al zou het dan toch geen nut hebben)

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 14:45
Deddiekoel schreef op 28 February 2003 @ 16:23:
[...]
Het liefst zelfs dat als ik een dag geen bezoekers heb dat het dan ook werkt (al zou het dan toch geen nut hebben)
Dat heeft inderdaad geen nut, niemand merkt het immers. Bij het eerstvolgende bezoekje wordt ie automatisch nieuw aangemaakt.... :)
Maar als je dat toch graag zou willen zou ik eens aan een cron-jobje gaan denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

ThaRups schreef op 28 februari 2003 @ 15:54:
Als je nou gewoon een extra tabel of bestand gebruikt waarin je een timestamp zet, en wanneer die timestamp > 24h verschilt met de huidige tijd, dan haal je een nieuwe random quote op ...
Lijkt mij ook de beste oplossing: gewoon een filetje met een timestamp en een record/id, als het een nieuwe dag is moet ie een nieuw record uitzoeken.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Nog een mogelijkheid om een random getal per dag te genereren is door de random generator te seeden met een getal gebaseerd op de datum:
PHP:
1
2
mt_srand(strtotime(date('Y-m-d')));
$id = mt_rand(0, 10);

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:18

pietje63

RTFM

of je laat het script kijken of het bestand yyyymmdd bestaat, zo niet dan maak je het met een (random uit de database getrokken) tekst en als het bestand wel al bestaat toon je het

je kunt dan ook makkelijk een functie inbouwen om de teksten van oude data op te zoeken en je kunt evt. inbouwen dat de tekst na gebruik uit de db wordt gedelete

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Pagina: 1