Toon posts:

Asus P4TE goede of geen goede aankoop?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wou een mobo kopen voor een P4 2,8Ghz 533mhz.
welk moederbord is dan het snelst/stabielst? ik hoorde iets over de P4PE ?
is dit moederbord van Asus goed? of moet ik naar een ander merk gaan kijken?

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 15:35:
Hallo,

Ik wou een mobo kopen voor een P4 2,8Ghz 533mhz.
welk moederbord is dan het snelst/stabielst? ik hoorde iets over de P4PE ?
is dit moederbord van Asus goed? of moet ik naar een ander merk gaan kijken?
Voor 'n 845PE chipset vind ik dit nog steeds een vd aantrekkelijkste keuzes. Maar... het bord heeft soms nog wel last van kinderziektes. Verder wel lekker goedkoop, en enorm stabiel.

Er is meer over dit board te vinden op GOT, check dat ff en kijk of het voor jou ook nog interessant is. Ook Abit en Epox hebben leuke bordjes met deze chipset.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/619969/0

[ Voor 6% gewijzigd door _XipHiaS_ op 28-02-2003 15:40 ]

Verwijderd

Lees: Technische PMG FAQ : Moederborden

Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen.

Het komt er concreet hierop neer: er wordt immers van een echte Tweaker verwacht dat hij/zij zélf zijn/haar eisen kan opstellen en daarna op zélf zoek gaat, staat allemaal hier: Dit graag lezen eer je een topic opent

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 15:45 ]

Verwijderd

Ik ben persoonlijk voor de Asus & Epox moederborden, wil je voor een high-end moederbord dan kan je voor de Asus P4T 533 ( EPoX 4PEA+ kan ook ) waar je als geheugen RAMBUS moet hebben, of de andere met ondersteuning van 32-bits. Wil je een goed waar stabiliteit en een moederbord die waar voor je geld is dan zou ik voor de EPoX 4PEA+ ( chipsets en features ) gaan met een leuk PC3000 met een goed merk al voldoende heb. Kijk ook wat voor mobo de meeste tweakers hebben en lees een revieuws, kijk of de mobo overeen komt met jou gewenste mobo.

Zie mij vorige post hierboven, er zijn keuzes zat die jij moet maken. ;)

Edit: Wat wil je eingelijk doen met je systeem? X-treme overklokken? :?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 16:12 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wat betreft de Asus P4PE, GEEN goede aankoop. Dit bordje heeft namelijk een cold boot issue. Met andere woorden een bug.... zoek maar effe verder...

Attentie ASUS P4PE gebruikers met het "cold boot" probleem

[ Voor 24% gewijzigd door Glashelder op 28-02-2003 17:40 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:00

Lief Adje

Love is in the air

dual-zip schreef op 28 February 2003 @ 17:39:
Wat betreft de Asus P4PE, GEEN goede aankoop. Dit bordje heeft namelijk een cold boot issue. Met andere woorden een bug.... zoek maar effe verder...

Attentie ASUS P4PE gebruikers met het "cold boot" probleem
niet echt, niet elke P4PE heeft hier last van, de mijne nmlk niet, en mocht je er last van hebben dan kun je h'm omruilen voor een goede

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Lief_Adje schreef op 28 February 2003 @ 22:23:
[...]

niet echt, niet elke P4PE heeft hier last van, de mijne nmlk niet, en mocht je er last van hebben dan kun je h'm omruilen voor een goede
waarom zou je uberhaupt het risico lopen ?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:18
Sterker nog, ik heb al 10tallen van die P4PE's ingebouwd en tot nu toe (afkloppen? :P ) geeneen met die vage cold boot klacht terug gehad.......

Verwijderd

Heb vorige week een P4PE gekocht; toch een mooi plankje, al zeg ik het zelf. Geen problemen mee. En ook ik heb geen last van het cold boot probleem (had er ook nog niet van gehoord tot ik deze post las). De plank zelf komt goed uit de reviews, kun je in allerlei configuraties krijgen (wel/geen LAN, RAID, SATA, Sound, enz.) en wordt meegeleverd in een zeer complete doos (met kabels enzo dus).
Ennuh, wie wil er nu niet zo'n cool pratende BIOS? :)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:18
Ikke! Die POST speech reporter gaat ALTIJD uit bij mij.....

Bij deze wil ik graag asus de award voor meest irriterende feature uitreiken.... ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 15:42:
Lees: Technische PMG FAQ : Moederborden

Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen.

Het komt er concreet hierop neer: er wordt immers van een echte Tweaker verwacht dat hij/zij zélf zijn/haar eisen kan opstellen en daarna op zélf zoek gaat, staat allemaal hier: Dit graag lezen eer je een topic opent
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.