Toon posts:

Geluidskaart zorgt voor crashes..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sinds ik mijn audigy er in heb wil windows niet meer starten :(

Ik heb windows 2000 en XP er opgehad en beide komen met blauwe schermen in het begin.

Nu ik mijn kaart er uit hebt gehaalt werkt alles perfect weer ????

Ik heb een AMd 2200 op een msi kt4 ultra.
Iemand een idee hoe dit aan de praat krijg want heb geen zin om het te ruilen..

Ik gebruik de drivers van de cd-rom en het zijn random error's de ene keer windows fout dan met irq dan met iets kan niet lezen...???

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-07 11:37

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Heb je al geprobeerd om je geluidskaart in een ander PCI-slot te proberen? Je hebt het over IRQ fouten; die hebben vaak daarmee te maken.

Probeer als het mogelijk is het PCI-slot dat een gedeelde IRQ heeft met je AGP (meestal diegene direct onder je AGP) vrij te houden.

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al gedaan... heb alle pci sloten eigen IRQ gegeven dus daar moet het niet aan liggen.

EN de pci slot onder me agp past niks :)

• Pazzi

Pazzi

Kun je de geluidskaart eens testen in een andere comp?

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson

Verwijderd

Topicstarter
ik laat hem net door me broertje testen..

Verwijderd

Topicstarter
leuk nu start zijn hele pc niet meer op....

• Pazzi

Pazzi

Geen IRQ fouten op zijn computer? :+

Zonder gekheid: als de kaart het in de pc van broertje ook weigert, kun je hem het beste omruilen, indien mogelijk.

[ Voor 62% gewijzigd door Pazzi op 28-02-2003 15:27 ]

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 07:58
he, dat probleem ken ik, heb ik ook gehad, ben terug gegaan en heb een andere kaart genomen (ander merk) aangezien ik hier veel las over problemen tussen geluidskaart en mobo....
Ik draaide windows 2000 met een soundblaster Live kaart.
Had overigens alles geprobeerd, andere sloten, een eigen irq meegegeven maar niks lukte, alleen maar vastlopers en als ik die kaart eruit haalde liep het weer als een zonnetje....

Verwijderd

Dat probleem met win2000 en soundblaster live heb ik ook gehad... Waarschijnlijk heb je dan een moederbord met VIA chipset.. Dat werkt niet helemaal lekker. Ik heb het nu wel werkend maar als ik nu een USB device aan m'n computer prik terwijl deze aanstaat en de geluidskaart niet gedisabled is krijg ik een mooie spontane reboot

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En als je nou eens probeert te booten met alleen je VGA kaart en de geluidskaart, krijg je dan nog problemen? Dan zou ik toch overwegen om d'r gewoon mee terug te gaan en je garantie te gebruiken.

Het is wel waar dat VIA en een Live!/Audigy kaartje nog wel eens problemen kan geven, maar dan zoiu de PC van je broertje normaalgesproken wel moeten booten. Zit daar trouwens ook een mobo met een VIA chipset in?
Pagina: 1