Wine + eMule 26.d probleempje

Pagina: 1
Acties:

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zoals de topic titel al aangeeft heb ik een probleempje met Wine en eMule 26.d

Het de nieuwste stable wine op mijn systeem staan, en als ik eMule start dat werkt alles redelijk goed, behalve het Preference scherm.
Als ik dat probeer te openen is het einde verhaal, en begint hij te debuggen.

Nu kan ik programmeren, maar uit de debugger haal ik weinig zinnige informatie, mijn vraag is dan ook, hebben meer mensen hier last van, en zo ja/nee, welke versie van linux/windows/wine draai je?

Zelf heb ik:
Slackware Current (upgrade na 8.1)
Laatste wine (20030219) Home build
WinXP install (nog geen SP1)

Heb wel gezocht, maar aangezien het allebei zeer recente software is kom ik daarbij niet verder.

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:08
IK weet niet zo een antwoord voor je probleem download is een mod versie van emule en anders een oude emule versie.

Vraag ook in het emule draadje: eMule opensource eDonkey, deel 4

Verwijderd

ik heb hetzelfde..
alleen zie ik nu ook geen letters meer
Wine version: 20020310

• TheGhostInc
  • Niet online
stunter schreef op 28 February 2003 @ 15:09:
IK weet niet zo een antwoord voor je probleem download is een mod versie van emule en anders een oude emule versie.

Vraag ook in het emule draadje: eMule opensource eDonkey, deel 4
Het eMule draadje is redelijk linux vrij, ik zal het zo even vragen, weet alleen niet of ze daar blij van me worden.

De reden dat ik de nieuwste versie wil draaien is omdat de oudere versies zelf al problemen hebben, mod versie zijn vaak ook wat ouder.
En daarnaast is 0.26d een van de verst ontwikkelde versies, meestal kwam na de b versie al een andere, vandaar dat ik mijn hoop op deze versie had gezet.

Maar het werkt dus wel, ben nu ook gewoon aan het downloaden, alleen vroeg ik me af of dat het preference venster bij iemand wel werkte.

• TheGhostInc
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 februari 2003 @ 15:11:
ik heb hetzelfde..
alleen zie ik nu ook geen letters meer
Wine version: 20020310
Dat letter probleem ken ik, meestal helpt wat scrollen of switchen van view al, maar helemaal vlekkeloos werkt het niet.

BTW. welke software heb jij nog meer onder wine draaien?

Verwijderd

hah ben ik toch geholpen :P

• stunter
IK weet dat veel linux users van het donkey netwerk mldonkey gebruiken: http://www.mldonkeyworld.com/
Probeer anders de laatste plus versie die is gebaseerd op 26d: http://emuleplus.tk/

Verwijderd

ik heb niks draaien op wine...[k alleen Cubasis ofzow dan. maar ik weet niet waar het zit]
maar ik wil wel is winex proberen. Alleen dat lukt niet :(.
Ikke krijg een fout met dll als ik het update via cvs server en dan compile.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 15:20 ]

• TheGhostInc
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 februari 2003 @ 15:17:
ik heb niks draaien op wine...
maar ik zil wel is winex proberen. Alleen dat lukt niet :(.
Ikke krijg een fout met dll als ik het update via cvs server en dan compile.
Kijk goed naar je compiler versie, soms wil die weleens niet compatible zijn, heb ik zelf tenminste al last van gehad....

(waarom doet ie het toch niet.... ;) .... doesn't work with gcc 2.95.3 .... mmmh)

Zal trouwens mldonkey eens proberen, hoewel ik wel erg gecharmeerd was van eMule

Verwijderd

Gaarne ontopic blijven. acme22, zie je andere (gesloten) topic. TheGhostInc: heb je de wine application database al geraadpleegd?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 15:23 ]

• stunter
Ik zit net op het forum te kijken van emule en ik zie dat er een linux versie is met de naam lMule.

Hij is te download hier: http://lmule.sourceforge.net/

• TheGhostInc
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 februari 2003 @ 15:21:
Gaarne ontopic blijven. acme22, zie je andere (gesloten) topic. TheGhostInc: heb je de wine application database al geraadpleegd?
Net weer even gedaan, en net zoals de vorige keer:

Wel nog versie 0.25b, maar geen nieuwere versie.

Het irritante is dat ik de vorige versies ook al een keer heb geprobeerd, en dat er soms staat dat hij het zou moeten doen, en dan crashed het ding al voordat ie klaar is met laden.
Dus de wine application database is wel leuk, maar werkt alleen als iedereen met dezelfde config werkt, en aangezien ik een home build wine heb werk je al niet meer met een standaard versie, en dan zegt het weinig wat anderen daar hebben ingevuld.
Vandaar mijn vraag hier, daarnaast is het ook een beetje een inventarisatie van alternatieven (automatisch) en dat is op z'n tijd wel handig. Om heel internet in de gaten te houden is ook niet te doen ;)

• TheGhostInc
  • Niet online
stunter schreef op 28 February 2003 @ 15:22:
Ik zit net op het forum te kijken van emule en ik zie dat er een linux versie komt met de naam lMule.

Hij is te download hier: http://lmule.sourceforge.net/
Aha, now we're talking.

Ik ga hem meteen proberen, vond het al zo gek dat niemand ernaar had gekeken, zeker als je de source hebt is het vaak redelijk goed te doen om het te porten, blijkbaar had ik gemist dat ze al zover waren.

Ik post hier zo wel even mijn bevindingen...

kill wine...

• TheGhostInc
  • Niet online
Update:

Het draait prima, de standaard versie (1.02) is gebaseerd op versie 0.24b
Dit is alvast een goede versie om mee te beginnen.

Daarnaast is de CVS gebaseerd op 0.26d, maar daar kijk ik later naar.
Maar dit is dus echt een aanrader voor eMule gebruikers die ook onder Linux willen downloaden.

• Harrie
  • Laatst online: 22:07

Harrie

NederVlaming

misschien een stomme vraag, maar ik kan in mijn lmule nergens vinden hoe je de shared folder en destination folders e.d. instelt... Met e-mule lukte het wel....

• Harrie
  • Laatst online: 22:07

Harrie

NederVlaming

tnx! Ik heb de 2 folders nu ff vervangen door symlinks en het werkt perfect!!!
Pagina: 1