[ADSL] Studenten.net is dat wat?

Pagina: 1
Acties:

• Bladerer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2025
Hoi allemaal,

binnenkort ga ik op me zelf, en ben op zoek gegaan naar een goedkope oplossing om toch breedband te kunnen krijgen. Na veel zoeken kwam ik veelal uit op de website van www.studenten.net velen van jullie op het forum noemen deze naam ook meerdere malen.

Ik kan echter nergens de reacties van klanten vinden. Ook op de website van studenten.net is de informatie schaars. mijn vraag is dan ook; wie heeft er ervaring met studenten.net 512/128 voor 29 euro p/m.

de connectie verloopt dan via het BabyXL netwerk. wie kan mij meer vetrellen, of een andere provider sterker aanraden en waarom?

MSI K7T 266 PRO | AMD T-bird 1400Mhz 42 idle 49 stressed | 2 * 256 MB PC2100 DDR Major Major | 120 GB IBM Deskstar + 40 GB IBM Deskstar | TNT 2 M64 Gainward PCI | Pioneer DVD-106S | LiteOn LDW 401S @ 411S DVD +/- R(W) | Enlight 300 Watt| IIyama 19"

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:30
Ik zit nu ook op mezelf en heb Breedband Family van Zonnet. Dit verloopt via het versatelnetwerk en kost 34 Euro/mnd. Ik ben erg tevreden over de snelheid (512/128) en bijna nooit storingen.
Probleem is alleen dat het aanmelden erg lang duurt (6-8 weken).

http://specs.tweak.to/5253

• Bladerer
Dit was i.d.d ook een van de contenders, prijs en snelheid was goed, plus dat ze nu een mooie aansluit aktie hadden lopen voor een multipc modem en geen aansluitkosten tot 1 april.
Dat de aanvraag 6-8 weken duurt zou nog niet eens zoveel uitmaken aangezien we het huis eerst moeten opknappen.
Rest mij alleen nog te vragen hoe het zit met de datalimiet. Ik ben bij Kabelfoon gewend een datalimiet van 15 GB te hebben, ik kom daar vaak bijna aan. ga ik dan problemen krijgen met een FUP?

MSI K7T 266 PRO | AMD T-bird 1400Mhz 42 idle 49 stressed | 2 * 256 MB PC2100 DDR Major Major | 120 GB IBM Deskstar + 40 GB IBM Deskstar | TNT 2 M64 Gainward PCI | Pioneer DVD-106S | LiteOn LDW 401S @ 411S DVD +/- R(W) | Enlight 300 Watt| IIyama 19"

Verwijderd

ik ken die lui van studenten net wel, is welgoed voor elkaar ..

• Bladerer
argumenten?
want zo'n kort antwoord is niet echt gerust stellend zeker niet als je eerst 199 euro moet investeren in een modem/router die mogelijk niet werkt met andere providers.
vandaar dat ik graag wat meer zekerheid heb. hoe zit het met de service de aansluit termijn, de helpdesk, de mogelijkheden van de router/modem??

• Bladerer
is er dan helemaal niemand die studenten.net als provider heeft?
zijn ze soms net nieuw ofzo?

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:30
Toen ik begon met mijn studie, 5œ terug, kregen wij via SURFnet via school een "gratis" internetaansluiting, gewoon via de telefoon een inbelnummer, ze begonnen toen net met al die ongein...

Dat inbelnummer via SURFnet liep ook via Studenten.net, want dat hoort bij elkaar...
Kijk, echt snel werd het nooit, het blijft telefoon, maar ik had ernaast een inbelnummertje van ZON en daar liep het een stuk vaker fout als bij SURFnet. Kon altijd inbellen en verbinding was altijd goed (zo ver mogelijk)...
Je belde in principe in op de backbone van SURFnet. En die hebben een aardige backbone, want die verbind alle hogescholen/ unversiteiten en een hoop ziekenhuizen en bibliotheken in Nederland...

Ben inmiddels geen student meer, heb ook geen telefooninternet meer...
Denk wel dat dat studenten.net gedoe iets voor kan stellen...

Maar om het zeker te weten, moet er toch echt iemand met ADSL ervaring ermee wat laten weten...

Leeg - Sinds 20180907

• zneek
  • Laatst online: 08-02-2025
Het verhaal van dat Studenten.net gedoe is heel simpel. Studenten.net is een community die haar geld verdient met studenten-gegevens. Jij neemt een goedkoop ADSL abonnementje, en Studenten.net verkoopt/gebruikt jouw gegevens voor reclame en marketing doeleinden. Voor elke Euro die je goedkoper uit bent op je abo krijg je 1 keer per maand spam/post oid.

Voor wat hoort wat, toch?

[ Voor 4% gewijzigd door zneek op 03-03-2003 23:52 ]

• zneek
Chillz schreef op 28 February 2003 @ 20:20:
Toen ik begon met mijn studie, 5œ terug, kregen wij via SURFnet via school een "gratis" internetaansluiting, gewoon via de telefoon een inbelnummer, ze begonnen toen net met al die ongein...

Dat inbelnummer via SURFnet liep ook via Studenten.net, want dat hoort bij elkaar...
Kijk, echt snel werd het nooit, het blijft telefoon, maar ik had ernaast een inbelnummertje van ZON en daar liep het een stuk vaker fout als bij SURFnet. Kon altijd inbellen en verbinding was altijd goed (zo ver mogelijk)...
Je belde in principe in op de backbone van SURFnet. En die hebben een aardige backbone, want die verbind alle hogescholen/ unversiteiten en een hoop ziekenhuizen en bibliotheken in Nederland...

Ben inmiddels geen student meer, heb ook geen telefooninternet meer...
Denk wel dat dat studenten.net gedoe iets voor kan stellen...

Maar om het zeker te weten, moet er toch echt iemand met ADSL ervaring ermee wat laten weten...
HAha, dat zouden ze bij Studenten.net willen. SURFNet is wel even wat anders. Als ik me niet vergis is dat een samenwerking tussen alle NL Hogescholen en Uni's, of althans het netwerk daartussen. SURFNet heeft een VET netwerk in NL liggen (10Gbit+ backbone geloof ik). www.surfnet.nl -> als je daar op in kan pluggen ben je blij man. Ik ken iemand die hier in Groningen in een studentenflat met SURFNet aansluiting zit, en die haalt snelheden waar wij alleen maar van kunnen dromen.

• Bladerer
dus het is een No Go wat betrefd studenten.net?
wat me opvalt is dat er echt weinig serieze reacties zijn van gebruikers die echt weten of het snel/traag, goede/slechte service enz enz is.

hoeveel geregistreerde adsl gebruikkers zouden ze hebben? echt geen één tweaker?
kan het me haast niet voorstellen, het is immers een mooie prijs.

• Sjowhan
De FUP van Zonnet is perfect te noemen. Heb deze maand ongeveer 50gig download en 10gig upload gehad.. geen gezeur 8)7 8)7

Verwijderd

Ik weet niet precies of je het niet op een dealtje kan gooien met andere huisgenoten, want vaak ben jij niet de enigste die internet wil. Want er zijn zat oplossingen die toch nog redelijk betaalbaar zijn.

Anyway, ik meen me te herinneren dat Wanadoo ook een of ander ADSL abonnement had voor minder dan 30 euro/maand, maar of die snelheid je bevalt weet ik niet.

BTW: Ik heb @ m'n studentenkamer Eweka ADSL, dat 8 mbit down / 0,5 mbit up abonnement. En ze zeiken er NIET over dataverkeer [unlimited], en servers / meerdere PC's achter je modem doen ze niet moeilijk over. Kost alleen wel een stuk meer dan een normaal ADSL abonnement, maargoed, als je het deelt met 10 andere huisgenoten valt het reuze mee :)

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-01 23:40
Dimmu schreef op 01 maart 2003 @ 14:26:
De FUP van Zonnet is perfect te noemen. Heb deze maand ongeveer 50gig download en 10gig upload gehad.. geen gezeur 8)7 8)7
WoW in 1 dag 50 gig en 10 gig upload? Het is 1 Maart en het is pas 14:26....

1009 KB/s non stop downen
201,8 KB/s non stop uppen

knap hoor B)

[ Voor 3% gewijzigd door Tha_TE op 01-03-2003 15:53 . Reden: typo ^^ ]

• Sjowhan
Pff... van februari bedoel ik >:)

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-02 14:52
Vraag bij de studenten bali van je hogeschool of ze meedoen met SURFnet. Dit omdat je dan maar de helft betaald voor een BBned (CISTRON, Concepts ICT) accountje. Hier is een lijstje van instellingen die al meedoen..

Tukkie_3 heeft zelf een heeeel lief vriendinnetje die bij het AZR werkt en dus 8mb/s kan downloaden (oke 750 echte Kb's) voor maar 54 euro per maand.. dank zij Surfnet op BBned maXX

http://www.surfnet.nl/organisatie/status.html

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 18:11

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Tukkie_3 schreef op 01 maart 2003 @ 18:04:
Vraag bij de studenten bali van je hogeschool of ze meedoen met SURFnet. Dit omdat je dan maar de helft betaald voor een BBned (CISTRON, Concepts ICT) accountje. Hier is een lijstje van instellingen die al meedoen..

Tukkie_3 heeft zelf een heeeel lief vriendinnetje die bij het AZR werkt en dus 8mb/s kan downloaden (oke 750 echte Kb's) voor maar 54 euro per maand.. dank zij Surfnet op BBned maXX

http://www.surfnet.nl/organisatie/status.html
Helaas is dit lang niet altijd zo, je zult moeten vragen of ze meedoen met SurfNet ADSL, wat heel iets anders is. Zo doet bijvoorbeeld de RuG (Groningen) mee met SurfNet, maar ze leveren enkel breedband in samenwerking met Essent@Home, dus over Kabel. Ik heb hier zelf via @home kabel ipv via de rug, omdat ik het normale breedband abo beter vind dan het door de RuG gebodene. Enkel zou ik hiernaast graag een, betaalbare, ADSL lijn willen (8Mbit via BBned), maar enkel via Surfnet is het betaalbaar om dat _ernaast_ te hebben..

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:01
Ik heb er bij ons op school nog nooit van gehoord dat je goedkoop adsl kan krijgen. (HvA) Ik denk zelf dat daar nog wel ietwat meer regeltjes aan gebonden zijn dat dat er hier genoemd wordt...

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-01 01:25
MagicTempest schreef op 01 March 2003 @ 23:24:
Ik heb er bij ons op school nog nooit van gehoord dat je goedkoop adsl kan krijgen. (HvA) Ik denk zelf dat daar nog wel ietwat meer regeltjes aan gebonden zijn dat dat er hier genoemd wordt...
Nou, dat valt mee. Maar het kan best per opleiding verschillen. Verder zegt dat lijstje wat hierboven gegeven werd ook niet alles. Zo is de HvU er wel mee 'bezig', maar zover ik weet zit dat allemaal nog in de testfase. Ik heb me er een tijdje geleden ook in verdiept, omdat het natuurlijk heel aantrekkelijk is. Maar ik verwacht dat tegen de tijd dat het echt gaat lopen ik (en velen met mij) al lang en breed van school af zijn :)

Verder wordt de prijs van deze abonnementen ook door de school vastgesteld. Zij betalen alleen een basis bedrag aan surfnet.

Maar goed, dit geeft allemaal geen antwoord op de vraag van de topicstarter :)

Verwijderd

Bladerer schreef op 28 February 2003 @ 14:58:

Ik kan echter nergens de reacties van klanten vinden. Ook op de website van studenten.net is de informatie schaars. mijn vraag is dan ook; wie heeft er ervaring met studenten.net 512/128 voor 29 euro p/m.
Dit is een berichtje van Studenten.net zelf:

BabyXL vroeg ons of wij geinteresseerd zouden zijn in het aanbieden van ADSL op onze site. We hebben toen aangegeven dat we dat wel wilden, mits het pakket goedkoop en snel zou zijn. In samenspraak zijn er toen twee pakketten bedacht die speciaal voor Studentenhuizen worden aangeboden (je krijgt ook een Router ipv een modem). De 512/128 is twee keer zo snel als een normale ADSL verbinding, met de prijs van een normaal abonnement. De 1024 is zelfs vier keer sneller, maar die kost dan ook twee keer zoveel. De snelheid is onversneden, en dus gegarandeerd, iets wat andere providers niet kunnen omdat ze voor een groot deel afhankelijk zijn van het (oudere) KPN-ADSL-netwerk.

StudentenADSL bieden we aan sinds twee weken aan, en vooralsnog ervaren we geen problemen van gebruikers. Een nadeel is het feit dat het postcodegebied kleiner is dan die van andere providers. Dwz dat niet iedereen het pakket kan aanvragen. Een ander nadeel is dat ISDN nog niet wordt ondersteund, maar daar gaan we snel wat aan doen.

• Bladerer
Mooi bericht hierboven.
ik heb het zelf helaas nergens terug kunnen vinden.
Maar nadelen van het postcode gebied en ISDN gelden voor mij toch niet.
ik overweeg toch zeker een aanschaf momenteel, zeker omdat het i.d.d. een onversneden verbinding is. Alle bovengenoemde verbindingen via Surfnet liggen buiten de discussie vrees ik aangezien ik niet in een studentenhuis ga wonen, en ook mijn huis niet deel met mede studenten. ik ga voor de verandering meer geld betalen en heb i.p.v een kamer direct een heel huis, daardoor blijft er minder geld over voor een dure ADSL verbinding :-)

Overigens bied de Hogeschool Rotterdam nog geen aansluiting per ADSL op het surfnet netwerk, al heb ik al wel gehoord dat ze er mee bezig zijn. Maar dan nog is me dit echt te duur.

Wostar de volgende regel "StudentenADSL bieden we aan sinds twee weken aan" die slaat op een bericht, dat op welke datum is gepost? want dan zijn ze idd nog maar kort bezig mogelijk?

• zneek
Bladerer, Wobstar = Studenten.net :)

Ey Ries, alles goed?

• Bladerer
was dat nu weer voor onzin. ben op zoek naar een goede/goedkope oplossing en al jaren Kabelfoon abonnee. Ik ga toch ook niet beweren dat iedereen die hier zo over SurFnet zit te jubelen aangesloten of op enige manier gelieerd aan de Surfnet Organisatie.

Ik vraag me dus nog steeds af of er wel gebruikers zijn, aan de hoeveelheid reacties te zien valt me dit zwaar tegen.

• zneek
Bladerer schreef op 04 March 2003 @ 16:17:
was dat nu weer voor onzin. ben op zoek naar een goede/goedkope oplossing en al jaren Kabelfoon abonnee. Ik ga toch ook niet beweren dat iedereen die hier zo over SurFnet zit te jubelen aangesloten of op enige manier gelieerd aan de Surfnet Organisatie.

Ik vraag me dus nog steeds af of er wel gebruikers zijn, aan de hoeveelheid reacties te zien valt me dit zwaar tegen.
Hehe, zo wantrouwend hoef je nou ook weer niet te zijn.

Dat aanbod van Studenten.net lijkt me best redelijk, zeker voor die prijs. Als je echt wilt weten wat voor kwaliteit je in huis haalt moet je eens gaan kijken op adsl.pagina.nl of hier op GoT wat voor ervaringen mensen hebben met dat BabyXL netwerk. Dat is uiteindelijk de verbinding waar het om gaat. Studenten.net is niks dan een label aan een BabyXL verbinding. De prijs is lager omdat je gegevens waarschijnlijk voor marketingachtige doeleinden gebruikt gaan worden. Maar zoals ik al zei, voor wat hoort wat.

Ik heb zelf nogal negatieve ervaringen met het BBNed DSL netwerk en zou zelf voor een KPN (ex-MxStream) verbinding kiezen. Hoewel daar ook genoeg negatieve reacties over te vinden zijn. Gelukkig zit ik in Groningen, en heb @home. Goed snel en downtimes zijn in mijn geval minimaal.

• Bladerer
Kijk das een antwoord daar heb ik meer aan:p
het is idd zo dat het gaat om die BabyXL verbinding, maar wat ik me het meeste afvraag is of de afhandeling van klachten dan ook verloopt via BabyXL of ben je dan aan de goeden overgeleverd als blijkt dat studenten.net geen of een slechte helpdesk heeft.

Dan gaat het me voornamelijk over slechte service bij het aanvragen dat je 5 weken moet wachten op een aansluiting, aanvragen verloren gaan enz enz..

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-01 11:22

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Bladerer schreef op 05 maart 2003 @ 12:05:
Kijk das een antwoord daar heb ik meer aan:p
het is idd zo dat het gaat om die BabyXL verbinding, maar wat ik me het meeste afvraag is of de afhandeling van klachten dan ook verloopt via BabyXL of ben je dan aan de goeden overgeleverd als blijkt dat studenten.net geen of een slechte helpdesk heeft.

Dan gaat het me voornamelijk over slechte service bij het aanvragen dat je 5 weken moet wachten op een aansluiting, aanvragen verloren gaan enz enz..
BaByXL bestaat in die hoedanigheid niet meer. Is overgenomen door Tiscali.... De helpdesk is dus ook die van Tiscali!

webOS all the way!

• zneek
Hermanvh schreef op 05 maart 2003 @ 12:12:
[...]

BaByXL bestaat in die hoedanigheid niet meer. Is overgenomen door Tiscali.... De helpdesk is dus ook die van Tiscali!
Oei. Hier geen goede ervaringen met de Tiscali helpdesk. Dat was weliswaar voor hosting, maar iets simpels als beveiliging op een webdir zetten koste de vrienden bij Tiscali 2 dagen. Misschien dat de ADSL helpdesk beter is, of dat de helpdesk via Studenten.net loopt.

• Bladerer
Ja dat vraag ik me nu dus af.

Wie verzorgt nu wat? ik dacht dat de ISP (studenten.net in dit geval) altijd de afhandeling van klachten en administratie op zich nam.

Welke oplossing is in dit geval nu de beste oplossing?

Ik zag overigens net een nieuws post over studenten.net dat ze nu met twee abonnementen kwamen voor studenten. Dit zijn de zelfde abonnementen waar we het de afgelopen dagen al over hebben gehad, dus dit was wat oud nieuws.

Maar toch nu de naamsbekendheid wat omhoog gaat, komen er misschien ook meer reacties.

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-01 14:52
Laatste reactie is van 5 Maart 2003, maar ik denk dat dit topic weer nieuw leven in geblazen kan worden.

studenten.net heeft weer nieuwe aanbiedingen: (alleen studenten)

2048/512@39,95 zonder extra kosten (USB variant aanbieding 1 jaar)

Wat nu zo vreemd is, is dat internetten.nl vermeld dat deze verbindingen 2048/1024 is. Dat is natuurlijk helemaal lekker.

Ik heb gebeld, maar contact persoon voor ADSL was in gesprek en belt me terug (ben benieuwd)

Heeft iemand deze connectie al?
De helpdesk is wel 0900 (van BabyXL) ik heb hen ook gebeld, maar ik krijg te horen dat ze alleen open zijn van ma-vrij van 9-5 en daarna wordt er opgehangen :?

5:52PM OK telefoonntje gehad. 1024KB is inderdaad een foutje (of lokkertje) was wel de bedoeling, maar is niet gelukt volgens hen.

Maar nog steeds in 2048/512 voor 39,95 de scherpste aanbieding volgens mij?

[ Voor 29% gewijzigd door BoutWout op 28-11-2003 17:53 . Reden: aanvulling ]

Red een boom, eet een bever

• Bladerer
Ik heb het nu al een poosje en moet zeggen ik ben redelijk tevreden.
Jammer alleen dan Tiscali net na mijn aanschaf met 3Mbit pakketjes kwam voor 39 euro per maand. de tiscali resellers gaan helaas maar langzaam mee in die verhoging van snelheid.

KPN schroeft de snelheid werom op, maar studenten.net is nog steeds bezig de eerste verhoging door te voeren. dit zal voor zover ik kon lezen in Dec. gaan gebeuren.

Hopelijk gaan ze echt zo ver dat ze mee gaan in de race en gaan we nog een stapje sneller de komende maand.

Wat ik wel een nadeel vind is dat er staat 1jr. wat er dus op neer komt dat ze de snelheid na een jaar weer terug kunnen schroeven naar 512 voor het 29 euro account en naar 1024 voor het 39 euro account.

succes met je keuze. en BTW neem die Ethernet modem van 39 euro!!!!
zeker als je later nog hogere snelheden wilt kunnen halen wordt dat door Tiscali aangeraden!

• Madzib
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-01 13:20
Ben erg benieuwd wat studenten net bied. Graag persoonlijke ervaringen. Zit nu bij @Home. |:( Hebben ze een nieuwsserver, retentie, binaries? Mailserver weleens down? Mag je een eigen server gebruiken?

madzib

• kiekerjan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-02 00:08
madzib schreef op 10 december 2003 @ 13:32:
Ben erg benieuwd wat studenten net bied. Graag persoonlijke ervaringen. Zit nu bij @Home. |:( Hebben ze een nieuwsserver, retentie, binaries? Mailserver weleens down? Mag je een eigen server gebruiken?
Zit hier nu met het hele huis op sinds mei dit jaar. Aanmelden en alles loopt heel soepen. Installeren is ook simpel, aansluiten en het werkt. Verder nog maar 1 keer gemerkt dat het er een tijdje (1 uur ofzo) uitlag. In principe bieden ze alleen de internettoegang, je hebt dus geen homepage en emailadressen enzo. Wel kun je gebruik maken van de nieuwsserver en mailserver van Tiscali. Ik kan verder niets zeggen over die nieuwsserver, die gebruik ik nauwelijks, de mailserver werkt wel altijd goed zover ik weet. Het is toegestaan om een eigen server te draaien.
Toen ik dit aanschafte waren ze de goedkoopste (512 voor 30 euro) maar helaas is dat tegenwoordig niet meer zo. Binnenkort gaat gelukkig de snelheid verdubbeld worden dus wat concurrentie betreft zijn ze dan weer meer up2date, hoewel ik graag een goedkoper abonnementje d'r bij zou zien. (512 voor 17.50 euro ofzo).

These are my principles. If you don't like them I have others.

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 23:15

macnerd

No Apples please :-)

Even ter info: de snelheden van 1024/512 kbit voor 29,95 euro en 2048/512 kbit voor 39,95 euro gelden SLECHTS EEN JAAR ;( ! Daarna wordt je teruggegooid op de normale snelheid (512/256 resp. 1024/512).

Leuk lokkertje en misschien wel interessant, maar wel belangrijk bij het maken van je keuze....

MacNerd

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:07
macnerd schreef op 06 april 2004 @ 01:20:
Even ter info: de snelheden van 1024/512 kbit voor 29,95 euro en 2048/512 kbit voor 39,95 euro gelden SLECHTS EEN JAAR ;( ! Daarna wordt je teruggegooid op de normale snelheid (512/256 resp. 1024/512).

Leuk lokkertje en misschien wel interessant, maar wel belangrijk bij het maken van je keuze....
je hebt best kans dat na een jaar die snelheden zo blijven omdat dat de concurenten ook weer sneller/goedkoper zijn geworden. Maarja, niets is gegarandeerd...

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Zo, bij deze m'n ervaringen met Studenten.net vanaf m'n gloednieuwe ADSL-lijn van hun. Ik heb alles een zondag 2 weken geleden aangevraagd en het geheel is zonder problemen gegaan, zojuist alles geïnstalleerd en had dit in z'n geheel binnen 10 minuten voor elkaar. De verbinding is verder lekker snel en 't voelt goed. Een aanrader dus!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
[Schop]
Dit is (na search) het enige topic over studentenadsl van studenten.net, dus ook het echte vanaf nu :-)

Na weggegaan te zijn uit een studentenhuis (met 8mb/1mb) had ik toch echt weer internet nodig. Ik heb belbudget van KPN aangevraagd en na prijzen vergeleken te hebben, studentenadsl (512/256). Meer heb ik ook niet nodig, btw.

edit:

de aanvraagprocedure & uitleveren ging lekker vlot, geen problemen met aansluiten ed

Sinds een paar weken kan ik niet meer bij mijn webspace. Vrij vervelend, omdat ik daar foto's host die ik voor onze studievereniging maak. De oude foto's zijn gewoon toegankelijk. Bellen met de helpdesk helpt ook niet: "o, ik kom er ook niet in. Ja, dit probleem hebben we al wat langer. Sorry"

Dus:
* verbinding = top
* webspace = momenteel flop

Als dat probleem nog langer duurt, ga ik ze een brief sturen waarin ik compensatie eis. Ik betaal tenslotte ook voor de webspace.

[ Voor 8% gewijzigd door Eusebius op 07-06-2005 10:27 ]

==
hoi

Verwijderd

[Schop (daar het een min of meer algemeen topic is)]
Hoe is studenten.net adsl nu zo'n jaar later?

Het topic state dat het voor studentenhuizen is. Ik ben wel uitwonende student, maar niet in een studentenhuis. Zou dat een ramp zijn? (ik woon samen met m'n deeltijd studerende vriendin :) )

Klopt het nog steeds dat je gegevens verkocht worden en dat de verbinding na een jaar lager is? Ik kan hier op hun site vrij weinig over vinden...

Webspace, helpdesk e.d. interesseert me allemaal vrij weinig. Zo lang de verbinding maar de snelheid kan leveren waarmee ze adverteren en zolang de uptime maar behoorlijk hoog is.

nog een puntje:
Een Studenten.net ADSL-abonnement wordt aangegaan voor een periode van 12 maanden met een stilzwijgende verlenging van telkens dezelfde periode.
U kunt het abonnement niet tussentijds beëindigen. Beëindiging van het abonnement kan door minimaal 1 maand voor afloop van de contractsduur schriftelijk per brief op te zeggen bij Tiscali onder vermelding van 'Beëindiging Studenten.net ADSL abonnement'
Hoe makkelijk is dit abonnement te beëindigen. Kan ik het maar eens per jaar opzeggen :?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2006 17:33 ]

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-02 15:26
Je moet kijken of je Wanadoo Family kunt krijgen. Ik betaal 22,95 pm voor 20Mbit (!!) en het loopt fantastisch. Kzit dan wel 400mtr van de schakelkast, maar vriend van me 4km verderop haalt ook makkelijk 12-13mbit.

In mijn optiek ben je trouwens gek dat je naar studenten.net adsl gaat, is gewoon een affiliate van Tiscali, daar is het goedkoper.

Check maar eens allemaal wat je kunt krijgen op breedbandwinkel.nl
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 17:29:
Klopt het nog steeds dat je gegevens verkocht worden en dat de verbinding na een jaar lager is? Ik kan hier op hun site vrij weinig over vinden...

[...]

Hoe makkelijk is dit abonnement te beëindigen. Kan ik het maar eens per jaar opzeggen :?
Lol ja reken daar maar wel op. (ken wat inside info van de toko)

[ Voor 34% gewijzigd door MacDokie op 19-06-2006 17:34 ]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:57

knakworst

Get more sats!

Ik heb sinds april studenten.net (6 mbit @ 19,95) en het werkt wel lekker. Wanadoo kan ik hier in DH niet krijgen, en dit werkt best wel lekker. Tiscali zelf was in april een stuk duurder, en je krijgt dezelfde verbinding voor je geld. Momenteel scheelt het qua prijzen (vrijwel) niets met tiscali, voordeel is wel dat als studenten.net weer snellere abonnementen aanbiedt, je kan migreren naar een duurder abonnement binnen de contractsperiode, danwel na 1 jaar naar een goedkoper abonnement die ze op dat moment aanbieden.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Domus schreef op maandag 19 juni 2006 @ 17:33:

[...]

Lol ja reken daar maar wel op. (ken wat inside info van de toko)
Ook Wanadoo is het een contract van 12 maanden met steeds weer een nieuwe 12 maanden. Dus je kan 1x per jaar opzeggen en houdt rekening met een termijn van 1 of 2 maanden dat je het vooraf moet melden. Veel ISP's doen dit, is niet heel raar meer tegenwoordig.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Bij Demon kon ik toch gewoon netjes opzeggen. Langer dan een jaar lid? -> één maand opzegtermijn, netjes via je eigen account op het net. Helaas zijn ze wat aan de dure kant voor de snelheid die je er voor terug krijgt.

Mijn eerste zorg is de prijs per maand, die moet zo laag mogelijk zijn. Snelheid is nr.2. helpdesk heb ik nog nooit gebeld en webserver of mailserver draai ik niet

Maar ik kan dan dus net zo goed naar Tiscali.

Wanadoo heeft me ooit zo dwars gezeten bij het opzeggen dat ik heb besloten nooit meer Wanadoo te nemen. Wanadoo is dus geen optie :)

Ik vind het raar dat je maar eens per jaar kunt opzeggen. Dat is toch niet reëel als je verhuist naar een gebied waar ze geen dekking geven :? Of zou dat onder uitzonderingen vallen?

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-02 15:26
bjck schreef op maandag 19 juni 2006 @ 23:05:
[...]

Ook Wanadoo is het een contract van 12 maanden met steeds weer een nieuwe 12 maanden. Dus je kan 1x per jaar opzeggen en houdt rekening met een termijn van 1 of 2 maanden dat je het vooraf moet melden. Veel ISP's doen dit, is niet heel raar meer tegenwoordig.
Het ging over de verkoop van gegevens :O

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Pagina: 1