[XP] Registry troubleshooten

Pagina: 1
Acties:

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:48

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Topicstarter
Tot gisteren kon ik altijd blind vertrouwen in reg-cleaners maar na (toeval?) installatie van een 3.06GHz P4 deleten ze opeens keys die niet weg mochten.

Ik had een regclean met regcleaner gedaan en ging internetten, kon ik geen filmjes meer laden in WMP vanuit Explorer, kreeg iedere keer de melding "url not found".

Ghost image teruggezet en "gefixed" met Norton, deze verwijderde de WMP-keys ook en dus ook nu geen WMP vanuit IE.

Stel nou dat ik geen ghost backup had gehad, hoe los je dan zoiets op? Er waren WMP reg-keys verwijderd dus ik dacht ik installeer WMP opnieuw maar helaas. WMP deed het voor de rest prima dus dacht ik dat het aan IE lag, die opnieuw geinstalleerd, wederom no-go.

Ik heb nu de ghost-image teruggezet, WMP opnieuw geinstalleerd en nu komen de keys in de regcleaners niet meer naar voren.

Stel nou dat ik geen ghost had, is dan de enige manier om van dat probleem af te komen XP te repairen met de XP CD of is er een betrouwbaar tooltje die dit soort dingen kan fixen?

Specs

Verwijderd

moet je maar geen blind vertrouwen hebben in regcleaners (of andere proggies wat dat betreft)

repair van reg is overigens alleen mogelijk als je een backup van je reg hebt.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 16:38 ]