Toon posts:

Prob bij bijna alle gamez?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

mijn computer bestaat uit:
AMD AthlonXP 1800+(heb ongeclocked en geclocked geprobeerd)
Gigabyte GA 7VRXP
GF 3 ti500
512 MD DDR 333
180 GIG HD Maxtor
TERRATEC 512i Digital soundkaart

Mijn prob:
bij elk spel, behalve CS, loopt mijn pc na een paar minuten vast, ik blijf een loop horen van de laatste paar seconden geluid en m'n beeld freezt.
Kheb alle nieuwste drivers, ook windowsXP al opnieuw geinstalld, maar kblijf het zelfde prob hebben:S

Heeft iemand hetzelfde probleem? of weet iemand een oplossing?

alvast bedankt en LTRZ

Verwijderd

mmm, heb je al nieuwste drivers van je video gedown, direct 8,1 geinstalleerd?, ander OS geprobeerd?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 14:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
andere OS niet(heb verder geen probzz met winXP gehad), verder alle nieuwste drivers en DirectX 9.0.

het vreemde is dat m'n pc een maand geleden ofzo dit probleem nog niet vertoonde:S, m'n pc begon opeens zo gaar te doen, daarom heb ik um gisteren opnieuw geinstalld maar zelfde prob:S

Verwijderd

mmm.. installeer hem schoon + cs geen andre progs kijk dan of ie nog zo gek doet, als ie dat doet ligt het iig niet aan je software die je geinstalleerd hebt.

ik zit weer us niet op te letten, zal wel tijd zijn om weekend te houden. maaruh probeer nadat je cs hebt geinstalleerd 1 ander spel. vaag dat ut wel bij cs lukt want ik heb ut juist andersom:'(

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 14:46 ]

Verwijderd

Probeer eens met je pc open te spelen, desnoods een kamerkoeler ernaast. Lijkt namelijk op een temp probleem.

Verwijderd

Topicstarter
kvind ook vreemd kheb nu ff splintercell geinstalld na een 1-2 minuten training freezt m'n beeld en heb ik een herhaling van de laatste ca. 10 seconden geluid. :S
btw ik had wel eens zo'n prob op een andere pc (in de tijden van de thunderbird 1000)
maar kweet niet meer hoe i kda opgelost heb:S

Verwijderd

dit was iig niet bij mij zo soms kan je 3 uur achter elkaar gamen en de dag erna maar 5 min

Verwijderd

Topicstarter
@masera :) dacht ik ook al maar als ik Sandra mag geloven izz m'n CPU temp 33* idle, en m'n VGA kaart = 38* volgens MSI monitor. duzz daar aan kant volgens mij ook niet liggen:(

Verwijderd

haal je dimms eruit en prop ze dan 1 voor 1 trug ik heb dit ook gehad en bij mij was er een dimm kapot

• BaBBeloedie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-01 21:55
probeer is andere videokaart drivers nieuw is niet altijd beter

Verwijderd

Probeer eens met zo weinig mogelijk spul in je pc te booten, dus 1 reepje geheugen en alleen videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
keej zal het proberen, heb ergens gelezen dat er ook iets niet kan kloppen ivm 2 harde schijven en soundchips en biosversie F10, kga ook ff proberen het nieuwe bios etc. erop te zetten, en natuurlijk ook ff proberen met 1 hd etc. btw thx voor de antwoorden :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 17:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
hey, kheb nu m'n 2 hdd op m'n 3e ide port ivm nieuwste promise driver, zelfde prob:S
kzal nog ff proberen een andere vga kaart of een andere geluidskaart te gebruiken maybe werkt het:-)

• Aerox.2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 10:00
- zet de agp speed eens op 2x
- zet de fsb op 140
- installeer eens oude drivers (12.90)

ik heb het zelfde probleem, alleen HL liep niet vast, de rest van de spellen wel. Met de agp speed op 2x en fsb op 145 (op 140 boot ie niet) werkte alles normaal.

Verwijderd

Topicstarter
kzal het proberen mij werkt ook alleen HL (CS duzz) btw zou wel erg kut zijn, agp op 2, zijn me prestaties helemaal naar de klote:-) kheb hier nog een GF4 MXje liggen kzal die ook nog wel eens proberen:-) btw wat voor moederboard heb je en hoeveel HDDs???

• Aerox.2000
Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 15:03:
kzal het proberen mij werkt ook alleen HL (CS duzz) btw zou wel erg kut zijn, agp op 2, zijn me prestaties helemaal naar de klote:-) kheb hier nog een GF4 MXje liggen kzal die ook nog wel eens proberen:-) btw wat voor moederboard heb je en hoeveel HDDs???
ik heb een asus a7m266 en 1x40gb wd en 1x80gb wd
Ik heb ook een andere videokaart en cpu getest, maar het probleem blijft er... (ook het geheugen getest)
in 3dmark 2001 is er ongeveer 400 punten verschil (dacht ik) tussen agp2x of agp 4x

mijn voltages zijn wel goed, dus daar zal het niet aan liggen( heb een 250 watt voeding)

Verwijderd

Topicstarter
kdenk dat ik gewoon een kut mobo heb, kheb al meerdere mensen horen klagen over het gigabyte GA 7VRXP, kga denk ik weer terug naar epox of msi

Verwijderd

Topicstarter
zoo kheb m'n AGP op 2x gezet, m'n FSB stond al op 133 lager kan niet:) zou het aan m'n netvoeding kunnen liggen?? kheb een enermax 433 wat netvoeding:(

• Aerox.2000
Verwijderd schreef op 02 maart 2003 @ 00:26:
zoo kheb m'n AGP op 2x gezet, m'n FSB stond al op 133 lager kan niet:) zou het aan m'n netvoeding kunnen liggen?? kheb een enermax 433 wat netvoeding:(
je moet de fsb ook eens hoger proberen te zetten, op 140mhz ofzo
aan de voeding zal het niet liggen.... genoeg watt.

Verwijderd

andere insteek? clean install OS, servicepack, critical updates, nieuwste drivers van Guru3D downloaden en instaleren, een mem test draaien, 3DMark draaien (niet voor de score maar om je Direct3D te testen) en :S niet meer gebruiken op GoT (staat een beetje n00b) :) hoop dat dat helpt

Verwijderd

Misschien een hitte probleem, ik had ook opeens dat al mijn games vast liepen, maar toen heb ik alle fannetjes schoongemaakt die in mijn pc zitten. En toen draaide al mijn games weer perfect :)

Verwijderd

Topicstarter
Heyz,

kheb nu ff de GF4 MX uit m'n server geplukt en die erin gedaan, heb 2.5 uur gespeeld zonder probz, had toen geen zin meer en ben dan maar gestopt.
kan natuurlijk alleen toeval zijn, dat ie nu eens niet vastliep maar maybe izz m'n GF3 gewoon naar de knoppe, kzal die GF4 nou ff een week gebruiken ofzo en kijken of ie nog vastloopt.

Verwijderd

check anders even je 3 volt met MBM ofzow, als je eerst een vidkaart had die werkte en later niet meer, en je verving hem toen en toen werkte alles weer en later niet meer en nu heb je die GF4MX er in en nu werkt het weer.... of ik ben raar of je videokaarten gaan 1 voor 1 naar de knoppen... of er is iets mis met je mobo of met je monitor (ik verdenk je mobo)

[edit]
was geloof ik toch een ander topic.... 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 02:56 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:00

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Misschien een stomme opmerking, maar geen conflicten ofzow met vershillende hardware???
En he je je pc eens lang aangehad en toen een tijd uitgehad??? Dan kan er namelijk wat oxide ontstaan op je pci/agp aansluitingen. Ook wel genaamd creep.

Xbox Live ID:Notna8310

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01 16:23
dit zelfde probleem had ik ook.
Bij mij had het echt niks met de temps te maken, was namelijk allemaal laag en had ook de nieuwste drivers van alles. Dit resulteerde in spontane vastlopers tijdens games en een soundloop.
Bij mij was alles opgelost met winxp, win2k kon op 1 of andere manier de irq's niet goed handle-en.
Daarnaast was m'n hd ook redelijk brak.
Pagina: 1