Toon posts:

refresh rate niet hoger dan 75

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
voor ik begin, ik heb al veel gevonden over dit probleem, alleen weet ik nog niet precies wat de oplossing is, vandaar dat ik dit post, misschien is mijn situatie ietsje anders ofzo.

het zit zo:

sinds ik opnieuw winxp heb geinstalleerd, gaat mijn hele beeld vreselijk door de war als ik de resolutie 1280x1024 op een refresh rate van 85 zet. terwijl ik dit normaal gesproken altijd heb..

er gebeurt dan dit: http://members.chello.nl/~rj.groot/fotos/monitor.jpg

samen met een ongelofelijk gepiep..

ik heb eerst de gewone creative driver geinstalleerd, toen de detonators, en ik heb ook de iiyama driver voor mijn monitor geprobeerd, maar hij blijft zo raar doen..

iemand enig idee?

bvd

Verwijderd

Specs? Welke detenators? Probeer het ook eens met Powerstrip.

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-06 23:35
Lijkt mij dat je monitor het niet aankan, anders gezegd niet met deze drivers....

Probeer gewoon eens de detenator drivers van Nvidia..

Maar meer specs mag ook wel das wel zo handig ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Graham op 28-02-2003 14:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
jah sorry.. oke, kijk ik heb al ruim een jaar dezelfde spullen en tot nu toe had ik altijd 1280x1024 op 85 mhz

maar sinds kort dus niet meer..

ik heb een amd 1800
512mb
en gforce 4 mx 440
iiyama vision master pro 453 monitor

ik heb powerstrip geinstalleerd, maar moet ik dan ook nog gewoon die detonators installeren?

ik heb van alle drivers die ik heb geprobeerd gewoon de nieuwste van de sites gedownload.. dus van detonator was dat 40.72_winxp_WHQL (van nvidia.com)
en die van creative was 4180_Win2K_XP (van creative.com)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 14:39 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 februari 2003 @ 14:35:
jah sorry.. oke, kijk ik heb al ruim een jaar dezelfde spullen en tot nu toe had ik altijd 1280x1024 op 85 mhz

maar sinds kort dus niet meer..

ik heb een amd 1800
512mb
en gforce 4 mx 440
iiyama vision master pro 453 monitor

ik heb powerstrip geinstalleerd, maar moet ik dan ook nog gewoon die detonators installeren?

ik heb van alle drivers die ik heb geprobeerd gewoon de nieuwste van de sites gedownload.. dus van detonator was dat 40.72_winxp_WHQL (van nvidia.com)
en die van creative was 4180_Win2K_XP (van creative.com)
Powerstrip heeft niets met je detenator te maken. Je kunt met powerstrip ook het aantal herz veranderen.

En die detenators horen goed te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
maar hij doet het nu nog steeds niet, is mijn videokaart of mijn monitor stuk ofzo dan?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Hm, mischien moet je niet op 85 zitten maar op 84 of zo iets, (De maximale aantal hz op 1280x1024 is trouwens 87 hz voor deze monitor)

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• DeMoN
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02)
:Z
# Mijn refreshrate gaat in Windows 2000/XP niet hoger dan 60/75 Hz

Dit is een bekend probleem van NT5.

Wil je meer over dit foutje weten dan is het een idee om een bezoekje te brengen aan
http://xp-refresh.net/

"By default, Windows 98/ ME always plays games at the highest refresh rate your monitor and video card can handle, and this offers the least flicker and the least eyestrain possible. However, Windows XP plays games at much lower refresh rates. In every resolution, all DirectX games in Windows XP run at only 75 Hz, and all OpenGL games in Windows XP run at only 60 Hz."

Voor nVidia kaarten is hier de fix daarvoor te downloaden.
Heb je een nVidiakaart en wil je geen fix hiervoor installeren? Dat kan, dan moet je ff je inf-file van je drivers editen. Hoe en wat is hier te vinden.
Heb je een andere videokaart dan kan ik je gelukkig maken met HZ Tool 1.4, hier te vinden. Er zijn ook nog diverse andere tooltjes te vinden, kijk hiervoor bijvoorbeeld in de topics waar de nieuwste drivers worden besproken.

[ Voor 94% gewijzigd door DeMoN op 28-02-2003 14:58 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Maar hier wil de videokaart wel hoger, alleen krijgt hij een probleem met zijn beeld.

• DeMoN
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 15:03:
[...]

Maar hier wil de videokaart wel hoger, alleen krijgt hij een probleem met zijn beeld.
Dan nog moet hij de fix proberen imho :)

Hij geeft niet aan in zijn start-post dat hij dat al gedaan heeft...

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Pagina: 1