PC PROBE bij een ASUS BORD ?

Pagina: 1
Acties:

• raptile
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02-2024

raptile

=[Loz Kampoz Fragging Force]=

Topicstarter
ik heb een ASUS A7V moederbord met een AMD Athlon 900 erop.
op de instal cd van het moederbord stond het proggie PC PROBE daar kan je vanalles zien over je computer

mijn vraag nu is in het tabje settings van monitoring staan de instellingen voor CPU Fan threshold / Power Fan threshold en Chassis Fan Threshold .

wat is dat precies en waar moet ik dat op instellen???
want als ik op MONITOR SUMMARY klik dan staan die 3 uitgevinkt want als ik die aanzet staat er "... Fan Below threshold"

wat houd dat in en hoe stel ik dat af???

plz help want ik wil wel dat mijn 5 uur oude computertje lekker loopt :?

Spelfouten voorbehouden.

Verwijderd

}:O Die THREShold is het aantal rounds per minute (RPM).
}:O Op zich wel belangrijk, maar belangrijker is de temp van je cpu en mem.
}:O Je kan je Threshold gewoon lager zetten zodat ie niet gaat lopen piepen.
}:O Die fans coolen de zooi en daar gaat het om, als ie met weinig RPM ook een juiste temp houd is het toch goed!

Life is so easy>:)

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:41

Erikie

www.erikie.nl

Dat betekent dat je die 3 fan's niet hebt.

euh.. vraagje.. geen fan op je cpu??

lache.. |:(

--hoort trouwens onder een andere topic.. maargoed...

traktor scratch!

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Wat het doet is in de gaten houden of de fans van de koelers wel draaiien en / of hoe hard ze draaiien. Is dit niet goed dan gaat ie piepen. Logisher wijs is 0rpm niet echt snel voor een fan, hij staat nl. stil :) en dan doet hij dus niets.
Dit kan komen doordat je de fan geen stroom geeft :), of hij's zo vies dat hij niet meer kan draaiien of de een van de bladen is geblokkeerd waardoor ie niet kan draaiien. Ookm misschien cheapo fan die geen rpm meting heeft? Dan staat ie op 0 wat onder de minimale treshold ligt (2000). Gewoon niet aanvinken dus. Ook kan het zijn dat in je bios alle monitoring disabled is, dan geeft je chippie niets door aan dat proggie.