micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
micheljansen.org
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
 ~ Gottfried Leibniz
dat ze uit staan
micheljansen.org
Dat kan wel ja, maar het probleem is dat mijn thuisservertje een testomgeving is voor een website die moet gaan draaien op een website waar magicquotes uit staan. In alle pagina's wordt dus alle meuk eerst met addslashes() ge-escaped, en na importeren weer met stripslashes() ge-unescaped./dev/null schreef op 11 maart 2003 @ 17:00:
je kan sowieso stripslashes gebruiken om het 'ongedaan te maken' lijkt me zo. En dan ff over al die $_blaat variabelen......
Nu werken al deze pagina's dus verkeerd, doordat ik alle variabelen in principe 2x moet stripslashes()'en, dankzij de vervelende magicquotes.
micheljansen.org
Sjah, maar da's een beetje symptoombestrijding, he/dev/null:
je kan sowieso stripslashes gebruiken om het 'ongedaan te maken' lijkt me zo
Mja, dat zat er in, maar ik kon 't proberen...dawuss:
dat ze uit staan
Zou je relevante info uit je phpinfo () en even een linkje naar een voorbeeld kunnen posten? Ik kan iig niet zo 1,2,3 bedenken waar 't aan kan liggen
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
 ~ Gottfried Leibniz
tsja, ik heb gewoon een pagina die een sql query bevat in de richting vanACM schreef op 11 maart 2003 @ 17:06:
Hoe zeker ben je ervan dat je niet per ongeluk eerder al wat met die vars deed en dat ze correct overkomen?
1
 | insert into woei values(addslahses($blaat))  | 
en een pagina die deze waarden uit de database haalt en er vervolgens stripslashes() overheen haalt.
idem met post waarden
micheljansen.org
zoals ik zei gaat het hier om een locale server. Die is niet aangesloten op het internet, en dat gaat ook niet gebeuren, daar ik op een 56k lijntje zit.drm schreef op 11 March 2003 @ 17:08:
[...]
Sjah, maar da's een beetje symptoombestrijding, he
[...]
Mja, dat zat er in, maar ik kon 't proberen...
Zou je relevante info uit je phpinfo () en even een linkje naar een voorbeeld kunnen posten? Ik kan iig niet zo 1,2,3 bedenken waar 't aan kan liggen
phpinfo() zegt dat locaal magicquotes uit staan en globaal ook.
micheljansen.org
Dat jij lokaal een server draait verhindert je toch niet even wat te uploadendawuss:
zoals ik zei gaat het hier om een locale server. Die is niet aangesloten op het internet, en dat gaat ook niet gebeuren, daar ik op een 56k lijntje zit.
phpinfo() zegt dat locaal magicquotes uit staan en globaal ook.
Op deze manier kan ik er iig geen touw aan vast knopen.
 ~ Gottfried Leibniz
Intentionally left blank
Ik kan het wel uploaden, maar ik heb geen tijd om de hele database kneut ook online te brengen. Ik zal vanavond even de source ergens posten, het is wel nogal n00b code, maar ik zal er eens naar kijken. Moet nu helaas weg.drm schreef op 11 March 2003 @ 17:15:
[...]
Dat jij lokaal een server draait verhindert je toch niet even wat te uploadenDat je geen webspace hebt is wat anders...
Op deze manier kan ik er iig geen touw aan vast knopen.
micheljansen.org
alle magic-quotes gerelateerde meuk staat uit.
micheljansen.org