Toon posts:

[GameDev] Bedrijven en publishers in NL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben onlangs begonnen aan twee kleine spellen, waarvan eentje (imho) de potentie heeft om een keertje op de markt te komen, mocht ik de tijd ervoor nemen om het goed uit te werken.

Nou is dit natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan- het bouwen van een game is 1 ding, maar het publishen is een volkomen ander verhaal.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er game publishers in nederland? Wat is de beste strategie om zo'n project te ondernemen? Is het ook mogelijk om zelf te publishen, en zo ja, hoe en wat?

questions, questions... :)

(PS: www.bitboys.net voor de beta's, feedback is zeer welkom)

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08-2025

El_Quedro

Pininfarina

Je moet ff kijken op GameSkool . Daar wordt in het forum veel over gesproken en kan je ook je spelletjes even posten en om advies vragen.

Keep up the good work.

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
mooi spel, ziet er leuk uit, ckers als je tot een crash komt (lees in een spin raakt) :+ maar hij is mooi

misschien is het een leuk id om er poortjes aan toe te voegen, je kan nu gewoon offroad racen (misschien was het ook al je bedoeling hoor) maar kwam zomaar in me op :D

[ Voor 45% gewijzigd door TheWarden op 28-02-2003 13:18 ]

Mijn Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
thanks, goeie tip dat gameskool.
de level is zeeeer hevig under construction @ the moment :)
koetjes zijn blokken, boompjes bolletjes met een cilinder eronder ;)

hekken worden zeker nog toegevoegd, het moet allemaal aangekleed worden. Dat offroad racen is de bedoeling- dwars door het weiland met je karretje! ;)

tnx voor de replies!

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 13:23:
Dat offroad racen is de bedoeling- dwars door het weiland met je karretje! ;)

tnx voor de replies!
lol, ok, nou ik blijf de site wel bij houden. vind t grappig om te zien hoe t word opgebouwd.

whahaaha, ik krijg um net op z'n kop :D

[ Voor 37% gewijzigd door TheWarden op 28-02-2003 13:28 ]

Mijn Systeem Specs

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 13:08:
(PS: www.bitboys.net voor de beta's, feedback is zeer welkom)
3D Works + Photo Gallery geeft een 404. :P

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
ja helaas... under construction :) :P
kga wel ff snel een schermpje bakken. ;)

edit: fixed :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 13:39 ]

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06-2025
Ziet er leuk uit, maar zodra ik dat Quest3d ding heb geinstalleerd gebeurt er nix :+
Ik krijg een wit scherm met een kruisje.

WinXP+dx9+gf4+whql detonator.

Ik wil meeracen! :P

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Verwijderd

Topicstarter
hmz.... zou het moeten doen.....

het lijkt me een driver probleem in dat geval..... not sure though.
ik zou zeggen probeer het nog 's... anders weet ik het niet :(

succes :)

Verwijderd

http://www.quest3d.com/index.php3?id=14 download de viewer eens hier.
Alleen je hebt wel wat meer nodig dan dit om een game te publiseren. Kijk ik weet niet alles van quest maar ik vind wel dat bij het maken van een game er gewoon wat standaard dingen aanboort moeten zijn en een daar van is code (wat quest weghaalt). Maar jullei art skillz zijn goed en ik zou eerder proberen bij een bestaand games ontwikeling bedrijf te gaan werken. Lionhead deed aan sataliet-dev bedrijven. misschien is dat wat?

Verwijderd

Topicstarter
Denk je dat dat zo is?
Waarom heb je eigenlijk daadwerkelijk een eigen c++ gebaseerde engine nodig om een game te releasen? Er worden zoveel games gebouwd op engines die door middel van licenties lopen... Quest|3D is daar één van. Ik weet het niet hoor, misschien is het wel iets wat publishers eisen. Het zou wel ongelooflijk dom zijn :)

Neemt niet weg dat Quest beperkingen heeft wat betreft programming. Maar das een andere topic ;)

Tnx voor de tip van lionhead, ik zal ff gaan kijken.

Verder nog mensen die tips hebben? Of (graag opbouwende) kritiek op de game, is zeker welkom.

greets
-DC.

Verwijderd

www.twinning.nl die was ik nog vergeten.
En om nog het laatste te zeggen over de quest 3d engine. Ik vind dat alles er zo plastic uit ziet en ik denk dat je het er niet uithaalt zonder te coden. Maar je mag me altijd het tegen deel bewijzen ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 12:48:
Denk je dat dat zo is?
Waarom heb je eigenlijk daadwerkelijk een eigen c++ gebaseerde engine nodig om een game te releasen? Er worden zoveel games gebouwd op engines die door middel van licenties lopen... Quest|3D is daar één van. Ik weet het niet hoor, misschien is het wel iets wat publishers eisen. Het zou wel ongelooflijk dom zijn :)
Nee hoor daar heeft het niets mee te maken. Je hebt ook geen c++ gebaseerde engine nodig om een spel te releasen, al maak jij een fantastisch leuk spel in Visual Basic kan het nog gereleased worden. Uitgevers hebben natuurlijk het liefste dat je c++ gebruikt en als je een bestaande engine gebruikt eentje die multiplatform is omdat het dan makkelijk te porten is.
Verder nog mensen die tips hebben? Of (graag opbouwende) kritiek op de game, is zeker welkom.
Ik zal ze eens bekijken als ik op kantoor ben...dan hoor je het nog wel, of ik kom je op Gameskool wel tegen. Daar staat ook een lijst met Nederlandse bedrijven trouwens.

Verwijderd

Topicstarter
yup... dat is misschien nog wel het grootste nadeel: het is niet op consoles of andere machines dan directx 8.1 te gebruiken. maar voor pc games is het denk ik een prima engine.

cazzz: i'll prove it, just give us two months ;)
tnx voor de link btw

greets!
-dc

• Galahad|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08-2007
Je hebt in Nederland sinds korte tijd PlayLogic, een developer en publisher als ik het goed heb: www.playlogic.nl

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06-2025

H-Alien

aka Schenk

Ik zou graag eens die demos proberen maar dat quest3d gedoe is zo gigantisch traag dat wil je niet weten (een hele 28 bytes/s)

www.simsport-racing.com

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Whaha, ik heb het net de 0.03 beta gespeeld, zie ik opeens 0.04 staan :D

Btw, _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Hey kan er iemand een screenie posten ? Ik ben zeer benieuwd hoe het er uitziet :)
Maar ik kan helaas geen beta's installeren. :( (rede bij de redactie bekend)

nikszolekkeralss.exe

Verwijderd

Topicstarter
ik zal vanavond ff wat screenshots op het net zetten. ondertussen zou ik gewoon ff www.bitboys.net onder hillriders de concept art bekijken :)

vaag dat die download zo traag is... mochten meer mensen daar last van hebben dan moeten jullie het ff laten weten, ga ik klagen ;)
playlogic is vet...! zodra we iets fatsoenlijks hebben staat ie zeker bovenin de lijst ;) tnx! :)

tnx voor de reacties allemaal :)
-DC
Pagina: 1