[php] html 2 text

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• basvdijk1647
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05 20:48
Ik wil html omzetten naar plain text. Ik heb al een aantal scriptjes geprobeerd maar deze converteren een i met puntjes bijvoorbeeld in een vraagteken. :?

Kent iemand dit probleem of heeft iemand zon'n scriptje?

Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:06

MAZZA

Barbie is er weer!

htmlentities?

• basvdijk1647
die filtert alleen maar de tags eraf, maar de opmaak wordt er niet beter en leesbaarder op...

Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

:?
* gorgi_19 snapt nu geen donder wat je wilt...
Je wilt dus gewoon alle HTML-tags eruit halen?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

html IS voor de opmaak.. Zonder html is er geen opmaak. Wat wil je precies dan?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Tja.. eerst BR's vervangen met \n en dan striptags en dan zo'n reversed html-entities? (ff zoeken op PHP.NET, op meerdere plekken in de comments staat zo'n script).

Maar zonder opmaak is er weinig... uhh opmaak... meer nee ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 28-02-2003 12:49 ]

Verwijderd

htmlspecialchars?

• basvdijk1647
Het zit zo ik genereer een html opgemaakte nieuwsbrief uit een database, vervolgens wordt deze code in een tekstvak gedumpt. Hierin kan het een en ander worden aangepast. Vervolgens moet de nieuwsbrief worden verstuurd als plain text EN html. Ik moet hiervoor dus de html code in php omzetten naar text.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:07

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

basvdijk1647 schreef op 28 February 2003 @ 12:45:
Ik wil html omzetten naar plain text. Ik heb al een aantal scriptjes geprobeerd maar deze converteren een i met puntjes bijvoorbeeld in een vraagteken. :?

Kent iemand dit probleem of heeft iemand zon'n scriptje?
het probleem is dat een ï ook helemaal niet in HTML mág staan, maar enkel als ï in de code gezet moet worden: de '?' staat voor een illegaal of onbekend character, wat correct is.
het script moet dus de encoding kennen (hoogstwaarschijnlijk windows-1252)
en dan heb je het probleem dat eigenlijk enkel xhtml-validerende pagina's een beetje goed te parsen zijn

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

basvdijk1647 schreef op 28 February 2003 @ 12:51:
Het zit zo ik genereer een html opgemaakte nieuwsbrief uit een database, vervolgens wordt deze code in een tekstvak gedumpt. Hierin kan het een en ander worden aangepast. Vervolgens moet de nieuwsbrief worden verstuurd als plain text EN html. Ik moet hiervoor dus de html code in php omzetten naar text.
Waarom draai je het niet om? Ga uit van plain tekst en laat dat door php opmaken. Lijkt mij sowiezo fijner werken.

• basvdijk1647
RM-rf schreef op 28 February 2003 @ 12:51:
[...]

het probleem is dat een ï ook helemaal niet in HTML mág staan, maar enkel als ï in de code gezet moet worden: de '?' staat voor een illegaal of onbekend character, wat correct is.
het script moet dus de encoding kennen (hoogstwaarschijnlijk windows-1252)
en dan heb je het probleem dat eigenlijk enkel xhtml-validerende pagina's een beetje goed te parsen zijn
Ik moet dus eigenlijk een tabel maken met alle i's, e's enz met puntjes en die allemaal omzetten naar html tags?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:07

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

basvdijk1647 schreef op 28 februari 2003 @ 12:54:
[...]

Ik moet dus eigenlijk een tabel maken met alle i's, e's enz met puntjes en die allemaal omzetten naar html tags?
misschien is het slimmer om de nieuwsbrieven uit dezelfde bron te laten samenstellen, ipv ingewikkeld eerst handmatig een html-nieuwsbrief samen te stellen en dan een moeilijk programma dat te laten terugwerken naar ASCII-text

maak gewoon een template voor de nieuwsbrief aan en vul deze met de ascii-text in een handig format

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• basvdijk1647
MAZZA schreef op 28 February 2003 @ 12:54:
[...]
Waarom draai je het niet om? Ga uit van plain tekst en laat dat door php opmaken. Lijkt mij sowiezo fijner werken.
Artikelen worden alleen verplaatst en hier en daar wordt de tekst aangepast. Als je vanuit plain tekst werkt dan moet je toch met een soort tags gaan werken die aangeven of iets een header ofzo is...maar het is wel het overwegen waard thnx!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:47
Ik vraag me af wat dit met P&W te maken heeft.
HTML is voor W&G.
Jouw startpost is veel te summier. Ik snap niet wat je precies wilt, daarbij, scriptrequests zijn niet toegealten.

https://fgheysels.github.io/

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Html tags eruit:
http://www.php.net/manual/en/function.strip-tags.php
Html entities eruit, als je php versie ouder is dan 4.3.0 en je dat wilt gaan roepen, lees het nog eens door:
http://www.php.net/manual/en/function.html-entity-decode.php

Lijkt me dat je daarmee aardig ver komt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.