Toon posts:

Kastje, voedinkje, GF-koelertje, stilte

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi guys,

Voor een te bouwen PC heb ik al: Asus P4Pe board, Intel P4-2,53 GHz met retail koeler, Asus Ti4200 GF4, 2 hele stille seagates (baracuda 4 en 5), 2 x 512 MB PC2700, Creative Audigy II, oude DVD speler en Plextor brander. E.e.a. wordt niet overclocked.

Ten eerste: levert een 350W voeding van b.v. Enermax hiervoor genoeg vermogen? Ik denk dat ik de EG365AX-VE(FCA) wil, die kan de fan ook uitzetten in standby stand en heeft een zelf regelbare fan.

Ten tweede: is het mogelijk een (Zalman?) heatsink ZONDER fan op de GF4 te gebruiken of koelt dat niet genoeg? Er gaat wel worden gegamed :P

Tenslotte zoek ik dus nog een kast (MIDItower), voeding en geluidsisolatie. De kast mag gewoon een standaard beige ding zijn. Voornaamste eis is dat 't geheel fluisterstil wordt.
Isoleert zo'n Chieftec kast met bijbehorende op maat gesneden matten goed?
Of is dit wat: http://www.silentpc.nl/acousti_case.htm ?

Verwijderd

als je een geluidsloze kast wil
moet je waterkoeling nemen

Verwijderd

Fluister stil gaat lastig worden, je hdd's en zo ga je wel blijven horen of je moet hem in een kastje bouwen en bij de gamma isolatie materiaal kopen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 12:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mja waterkoeling... vrij kostbaar en bewerkelijk dacht ik, al zijn er tegenwoordig ook wel standaardsets voor te koop nou je het zegt. Hmmm zal eens kijken wat zoiets kost.

Ik weet echter dat het zonder waterkoeling ook heel stil kan. Op het werk heb ik een Compaq EVO 510 en die hoor je echt nauwelijks. En daar zit dan nog niet eens een extra stille voeding enz. in.