Toon posts:

[Epox 8RDA] Groot probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een vrij groot probleem: Gisteren heb ik mijn nieuwe Epox 8RDA, Athlon XP 2000+ etc. in elkaar gezet. Nu zijn er een aantal problemen:
(mijn OS: W98SE)

Als ik mijn computer opstart gebeuren er de volgende dingen:
  • Hij loopt vast tijdens het opstarten en dan op verschillende punten.
  • Hij ziet mijn CD-Rom-schijven niet. Dus niet in bijv. 'Mijn computer'of als ik bijv. eigenlijk mijn mobo wil installeren. In 'Systeem' geeft hij ze wel weer wat ik erg raar vind.
  • In normale modus loopt hij ook vast (tijdens het opstarten van Windows..)
  • Als het toch lukt in normale modus op te starten loopt hij vast als hij de PCI-controllers wil installeren(dus eigenlijk ook nog bij het opstarten).
  • Bij de FSB op 133 mhz loopt hij eerst vast en vervolgens als ik hem dan opnieuw opstart stuurt hij niets door naar mn beeldscherm en gaat hij na een paar seconden piepen totdat ik hem uitzet.
Het ligt trouwens niet aan de temperatuur: Die is ongeveer 50-55 Graden (Staat in de BIOS en op mn frontpanel (heb een thermometertje ingebouwd)).

Het ligt dus niet aan de temperatuur. DE BIOS staat default.

Ga nu niet gelik rondroepen dat mn mobo kapot is oid maar geef ff een goede argumentatie ofzo, want ik wil echt heeeel graag weten wat er fout zit....

Verwijderd

Topicstarter
Owja, als ik de BIOS reset staat mijn FSB 'standaard'op 100 mhz. en ''heb ik'' om het maar zo te zeggen opeens een 1250 mhz CPU (volgens hem dan...).

Er zit een Dane-Elec 512 pc2700 reepje in...

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 28 februari 2003 @ 12:20:
Ik heb dus een vrij groot probleem: Gisteren heb ik mijn nieuwe Epox 8RDA, Athlon XP 2000+ etc. in elkaar gezet. Nu zijn er een aantal problemen:
(mijn OS: W98SE)

Als ik mijn computer opstart gebeuren er de volgende dingen:
  • Hij loopt vast tijdens het opstarten en dan op verschillende punten.
  • Hij ziet mijn CD-Rom-schijven niet. Dus niet in bijv. 'Mijn computer'of als ik bijv. eigenlijk mijn mobo wil installeren. In 'Systeem' geeft hij ze wel weer wat ik erg raar vind.
  • In normale modus loopt hij ook vast (tijdens het opstarten van Windows..)
  • Als het toch lukt in normale modus op te starten loopt hij vast als hij de PCI-controllers wil installeren(dus eigenlijk ook nog bij het opstarten).
  • Bij de FSB op 133 mhz loopt hij eerst vast en vervolgens als ik hem dan opnieuw opstart stuurt hij niets door naar mn beeldscherm en gaat hij na een paar seconden piepen totdat ik hem uitzet.
Het ligt trouwens niet aan de temperatuur: Die is ongeveer 50-55 Graden (Staat in de BIOS en op mn frontpanel (heb een thermometertje ingebouwd)).

Het ligt dus niet aan de temperatuur. DE BIOS staat default.

Ga nu niet gelik rondroepen dat mn mobo kapot is oid maar geef ff een goede argumentatie ofzo, want ik wil echt heeeel graag weten wat er fout zit....
punt 1
wrom een apart draadje als er een groot epox 8rda topic loopt

punt 2
windows 98 se loopt bij veel amd xp systeempjes niet stabiel probeer eens iets in de richting van windows 2000 of xp

punt 3
heb je 1000 % zeker alles goed aangesloten

punt 4
heb je de faq door gelezen over dit probleem ?? er staan daar ook genoeg tips in

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Probeer eens te formateren en zet windows er opnieuw op.
Misschien windows xp maar eens proberen, ik heb hier ook een pc staan waar 98 niet op wil draaien.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 12:26:
Owja, als ik de BIOS reset staat mijn FSB 'standaard'op 100 mhz. en ''heb ik'' om het maar zo te zeggen opeens een 1250 mhz CPU (volgens hem dan...).

Er zit een Dane-Elec 512 pc2700 reepje in...
Dat kan kloppen is wel vaker dat hij dat terug zet na een bios reset!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56

Shunt

Boe

tjek je cooler eens want een temp van 55 graden @ 100 mhz fsb is echt niet ok hoor ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Shunt schreef op 28 February 2003 @ 12:28:
[...]

punt 2
windows 98 se loopt bij veel amd xp systeempjes niet stabiel probeer eens iets in de richting van windows 2000 of xp
Dat zal ik maar eens gaan proberen. Denk je dat dit ook het vastlopen en het niet-zien van de ROM's zal verhelpen?!
punt 3
heb je 1000 % zeker alles goed aangesloten
Ja echt wel. Maar ok, dit zal ik als ik strax thuis ben NOG maar een x'tje checken :)

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 20:24

[ash]

Cookies :9

Een epox bios valt toch terug in een soort van 'Safe Mode' ??

Verwijderd

Je vertelt dat je cd-roms niet worden gezien, dat je problemen hebt met die pci-scan, maar je vertelt totaal niet wat voor cd-roms je hebt, en wat er in je pci slots zit.

Maar goed, dat ie je cd-roms niet ziet is niet een groot probleem denk ik. Zeker bij nieuwe systemen is dat voor die niet-experts onder ons nog wel eens trial and error, zeker als je 2 cd-drives van hetzelfde merk hebt. Probeer gewoon eens alle overbodige dingen uit te pluggen, desnoods 1 cd-rom drive aangesloten. Dat moet wel snel verholpen kunnen zijn. Het klinkt trouwens alsof je beter windowos er ff helemaal opnieuw op kan zetten met alle fouten die je nu al hebt. En 98SE is trouwens ook niet de meest meewerkend windows editie [welke wel...]

Beetje raar om hier een topic voor te starten, er zijn echt duizend plaatsen op dit forum waar je al antwoordt had kunnen vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 februari 2003 @ 12:33:
Je vertelt dat je cd-roms niet worden gezien, dat je problemen hebt met die pci-scan, maar je vertelt totaal niet wat voor cd-roms je hebt, en wat er in je pci slots zit.

Maar goed, dat ie je cd-roms niet ziet is niet een groot probleem denk ik. Zeker bij nieuwe systemen is dat voor die niet-experts onder ons nog wel eens trial and error, zeker als je 2 cd-drives van hetzelfde merk hebt. Probeer gewoon eens alle overbodige dingen uit te pluggen, desnoods 1 cd-rom drive aangesloten. Dat moet wel snel verholpen kunnen zijn. Het klinkt trouwens alsof je beter windowos er ff helemaal opnieuw op kan zetten met alle fouten die je nu al hebt. En 98SE is trouwens ook niet de meest meewerkend windows editie [welke wel...]

Beetje raar om hier een topic voor te starten, er zijn echt duizend plaatsen op dit forum waar je al antwoordt had kunnen vinden.
Ik heb een HITACHI cd-rom en HP cd-r.

Van de PCI heb ik al mn geluidskaart en mpeg-kaart eruit gehaald. Wat er nog over is zijn 2 netwerkkaarten.

En het probleem van mn CD-roms: Dit is dus waarschijnljik te verhelpen door de fikker druit te halen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 12:48 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Je hebt het over een nieuw bord, over CD-rom devices die niet worden gezien en W98. Hoe heb je Wintendo98 geïnstalleerd dan? Of heb je gewoon de disk over gezet incl. OS van je vorige set-up? Lees ook dit door: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Een nieuw bord, oude CD-roms en ook oude install.

• tinker23
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-12-2025
Als je van mobo verandert verander je meestal ook van chipset(merk), vrij logisch dus dat je huidige windows installatie over de zeik gaat lijkt me...

een schone installatie zal wonderen voor je doen!

Verwijderd

Topicstarter
Tinker schreef op 28 February 2003 @ 13:10:
Als je van mobo verandert verander je meestal ook van chipset(merk), vrij logisch dus dat je huidige windows installatie over de zeik gaat lijkt me...

een schone installatie zal wonderen voor je doen!
Dan heb ik hierbij besloten vannacht ff een nieuwe 98 Install te doen. Format C: zal een moeilijke worden.. ;(.

Misschien nog andere dingen die ik hiernaast moet doen?!

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
[ash] schreef op 28 February 2003 @ 12:32:
Een epox bios valt toch terug in een soort van 'Safe Mode' ??
Was t maar zo, dan hoefde ik niet iedere keer mn kast los te schroeven als mn mobo mijn overclock poging niet aankan.

Verwijderd

het is een wonder dat je windows uberhaupt nog is opgestart met nieuwe chipset. Formatteren (denk ook s aan fdisk, dan kun je gewoon je c wel formatteren) en supersysteempje. Zet de FSB trouwens ff op 133 dan herkent je mobo em wel als 2000+ (100*12,5 = 1250mhz, 133*12,5= 1662,5

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

arjanscholl schreef op 28 February 2003 @ 13:23:
[...]

Was t maar zo, dan hoefde ik niet iedere keer mn kast los te schroeven als mn mobo mijn overclock poging niet aankan.
jah, je moet wel de Watchdog mode aanzetten ervoor.
dan worden de CPU/FSB settings weer terug gezet naar standaard.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 13:38:
het is een wonder dat je windows uberhaupt nog is opgestart met nieuwe chipset. Formatteren (denk ook s aan fdisk, dan kun je gewoon je c wel formatteren) en supersysteempje. Zet de FSB trouwens ff op 133 dan herkent je mobo em wel als 2000+ (100*12,5 = 1250mhz, 133*12,5= 1662,5
dat van die FSB kan nog niet want dan gaat ie piepen enzo. In het begin heb ik wel gezien dat ie op 133 stoned en dat er (uiteraard) ook Athlon XP 2000+ stond.

Vanavond wordt maar een nieuwe XP-install denkik

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OMG, sorry, maar dit gaat mijn pet echt te boven. Praktisch iedereen die hier reageerde nam aan dat je gewoon een verse Windows installatie had gedaan. Da's namelijk een algemeen bekend stelregel wanneer je de moederbord vervangt.

Topicstarter, als je ondanks een Windows herinstallatie nog CDROM problemen ondervindt, neem dan eerst een kijkje in de OM FAQ. Mocht je dan nóg niet uitkomen, open dan een nieuw topic in het juiste subforum.

Wat betreft FSB problemen: kijk eens hier wanneer Windows opnieuw erop staat:
Dit graag lezen eer je een topic opent
Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

/basic

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 28-02-2003 13:53 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.