Toon posts:

[Nokia 6610] Welke Infrarood adapter?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds 2 dagen de trotse bezitter van een nokia 6610 ( :+ ) en zit er over te denken om een infrarood adapter te kopen om mijn 6610 te laten synchroniseren met outlook, ringtones, wallpapers en operator logo's up te loaden.

Nu mijn vraagjes:
Is dit allemaal mogelijk met een infrarood adapter of kan dit alleen met een datakabel?
Luistert het nog nauw wat voor infrarood adapter je aanschaft? Ik geloof dat bluetooth telefoons wel critisch waren over wat voor blauwetand ze voorgeschoteld kregen?

Heeft iemand toevallig ergens een goedkope infrarood adapter gezien (zo rond de 25 euro) want ik vind 44 euro best een berg geld....

Verwijderd

volgens mij werkt het meeste wel via IR.
Ik sync mijn Nokia 8910 (en Palm trouwens ook) via IR met Outlook voor telnummers en adressen enzo.
Met de Nokia Datasuite kun je smsjes opslaan op je pc en beltoontjes/logo's uploaden..

Verder is er bijvoorbeeld Nokia Logomanager voor "advanced" logotjes, werkt ook met IR.

Ik gebruik zelf de (interne) IR van m'n Laptop, maar ooit heb ik een Actisys IR-adapter gebruikt, werkte goed maar heb m verkocht toen k een laptop met IR kreeg..

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een Sitecom infrarood adapter gehaald, en die werkt perfect met mn 6610.
Hij deed het in een keer, en ik heb nu andere wallpapers, en ook heb ik het operator logo weggehaald.
Ik heb 140 smsjes die in mn telefoon stonden, nu in de pc gezet zodat ik weer genoeg ruimte in mn 6610 heb.

• Reintjuhh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-02 12:37
Deze heb ik zelf thuis. Leuk dingetje, maar misschien wat aan de prijzige kant. ben er zelf iig heel tevreden over.

Afbeeldingslocatie: http://www.koopjessite.nl/products/images/ma620_transp.gif

http://www.matweb-01.com/English/solutions-ir.htm

Hier is tie o.a. te koop:
http://www.mobilefun.co.uk/product/995.htm
http://www.koopjessite.nl/

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik heb deze (de seriele versie). Werkt perfect en niet al te duur.

Verwijderd

Je kan beter een bluetooth adapter kopen, die zijn ongeveer even duur en een stuk makkelijker. Zo is die ene van Rientjuh bij koopjessite 49 uuro terwijl een MSI bluetooth key bij MyCom 39 euro is. Dus goedkoper EN makkelijker, want bij IR moet je de telefoon er recht voor leggen terwijl dat bij bluetooth helemaal niets uitmaakt.

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-02 12:39
Verwijderd schreef op 01 maart 2003 @ 13:45:
Je kan beter een bluetooth adapter kopen, die zijn ongeveer even duur en een stuk makkelijker. Zo is die ene van Rientjuh bij koopjessite 49 uuro terwijl een MSI bluetooth key bij MyCom 39 euro is. Dus goedkoper EN makkelijker, want bij IR moet je de telefoon er recht voor leggen terwijl dat bij bluetooth helemaal niets uitmaakt.
maar een 6610 heeft geen bluetooth |:( |:( |:(

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-01 17:03
Ik heb een Sweex IrDA. Kun je zo bij de Media Markt halen. Werkt perfect.

Verwijderd

Jaded schreef op 01 March 2003 @ 13:47:
Ik heb een Sweex IrDA. Kun je zo bij de Media Markt halen. Werkt perfect.
um ja en hoeveel mag dat kosten?

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:28

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

als je cheap wilt doen dan kan je ook een draadloze muis kopen, vaak zijn die IR poortjes / dingen ook wel compatibel met laptops en telefoons, wat je dan met die muis doet moet je zelf maar uitvogelen

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-02 12:39
Armageddon_2k schreef op 01 maart 2003 @ 13:51:
als je cheap wilt doen dan kan je ook een draadloze muis kopen, vaak zijn die IR poortjes / dingen ook wel compatibel met laptops en telefoons, wat je dan met die muis doet moet je zelf maar uitvogelen
maar ik heb al heel lang geen draadloze muizen gezien met IR :?
is tegenwoordig allemaal met radiogolven, zodat je niet je muis 30cm van die ontvanger moet houden. volgens mij zou die ontvanger ook niet kunnen zenden, zodat je er nog niet veel aan hebt. :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een cordless mouseman optical van logitech, maar volgens mij zit daar geen infrarood op :?
volgens mij gaat dat idd allemaal met radiogolven zoals jpvk007 al aangeeft.

Misschien dat ik wel zo'n seriele neem, die is tenminste niet zo duur want 47 euro vind toch wel een hoop geld!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-01 17:03
Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 13:48:
[...]

um ja en hoeveel mag dat kosten?
Ik heb hem voor 50 Euro bij de MediaMarkt gehaald, maar daar ben ik dus vet afgezet zoals je hier kunt zien:
pricewatch: Sweex IRDA adapter (USB)

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:31
gwoon bij einstein ofzo voor 21 euro, (zoek in pricewatch naar actisys irda)

en anders bouw je hem zelf voor 6 euro

www.infraredport.de

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1