Toon posts:

[win2k] exchange webmail probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem met me exchange webmail.

als ik inlog op http://[servernaam]/exchange/ krijg ik password scherm als ik dan inlog met administrator krijg ik me mail wel te zien, en als ik inlog als me zelf of een andere user krijg ik unknow user name or password.

ik heb ook dit geprobeerd http://[servernaam]exchange/[usernaam]

ik snap er niks van waarom het niet werkt

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Heb je die accounts al wel mailbox-enabled?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
het is btw een exchange 2000 server met active dir.

Iedereen kan wel gewoon hun mail lezen met outlook.

Verwijderd

Topicstarter
ik zie hun mail boxes ook staan onder exchange map in de IIS.

• Koning Piet
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-10-2024
Ik heb geen direct antwoord op je vraag maar wel een gerelateerd vraag. Wat heb je precies in je virtual directory in IIS ingevoerd om te zorgen dat men op het intranet met de url https://[servernaam]/exchange in hun outlook web access kunnen komen. Extern lukt het wel dmv https://www.domein.com/exchange maar intern niet?

Jouw probleem lijkt me iets met userpolicies te maken hebben, aangezien het je als admin wel lukt maar als user niet? Draai je alles op 1 server (win2k en heb je URLScan geinstalleerd en goed aangepast?)

Verwijderd

Topicstarter
intern + extern werkt het alleen met administrator.
verder zit er nog geen domain naam aan gekoppeld, dit komt binnen kort als het allemaal werkt.

Verder daar alles op in server.
urlscan = ?

Verwijderd

Topicstarter
Net een kleine test gedaan, als ik mezelf in de administrator groep gooi, kan ik zelf wel me webmail in, en anders niet.

• Koning Piet
Ah OK, vandaar.
URLScan en IIS Lockdown zijn twee patches van MS om een aantal beveiligingsgaten in iis te dichten. Je moet echter na installatie van deze twee patches wel een aantal handmatige aanpassingen maken aan de .ini files omdat je anders bepaalde commando's en extensies blokkeert die OWA ook gebruikt. OWA werkt dan niet goed meer. Maar als de de namen van de patches niet kent heb je ze ook niet geinstalleerd en zal het dus niet het probleem zijn.
Het zal toch iets met rechten te maken hebben gok ik. Kun je als user wel lokaal inloggen op je server?

• VKC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04 13:49

VKC

lijkt me typisch een user policy probleem (gebruiker geen rechten tot..

B4K4^NI...

Verwijderd

Topicstarter
lokaal op webmail inloggen lukt ook niet, maar via outlook /exchange wel
waar kan ik "webmail rechten vinden in user policy" ?

Verwijderd

Topicstarter
die patches voor IIS, zitten die ook bij windows update, want all die updates zijn welgedaan.

• Koning Piet
kijk eens of er een map: c:\winnt\system32\inetsrv\URLScan is op je server.
Geen idee of het in windows update zit, dacht van wel eigenlijk

Verwijderd

Topicstarter
staat dus niet geinstalleerd.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-04 21:09

Arno

PF5A

Freeman9: wel eens van de editknop gehoord :? Dit scheelt weer veel irritaities ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Koning Piet....jou probleem lijkt me een typisch dns probleem.
Intern wordt je domeinnaam niet herkend.
Om dit zeker te weten kun je ipv. domeinnaam even het ip adres van je exchange bak gebruiken.

Verwijderd

ik heb dit ook gehad met een aantal users na een upgrade van winnt4/exchange 5.5 naar win2k/exchange 2k.. enige oplossing was hier: mail exporteren (exmerge), mailbox verwijderen, mailbox opnieuw aanmaken.

Hierna werkte alles prima

• Koning Piet
Verwijderd schreef op 28 februari 2003 @ 13:58:
Om dit zeker te weten kun je ipv. domeinnaam even het ip adres van je exchange bak gebruiken.
Ja ik vermoed ook dat dat het geval is. Alleen de oplossing heb ik nog niet, ik kan in mn dns nl niet een verwijzing geven naar zichzelf, dat pikt dns niet?
Ik las in een MS document dat je een extra host header kunt invoeren in je virtual directoy van exchange via IIS. Ik begrijp echter niet precies wat ze daarmee bedoelen :?
Ik wil echter ook weer niet Freeman9 zijn/haar topic vervuilen met mn eigen gezeik :X

[ Voor 1% gewijzigd door Koning Piet op 28-02-2003 14:16 . Reden: typo's ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 12:38:
Net een kleine test gedaan, als ik mezelf in de administrator groep gooi, kan ik zelf wel me webmail in, en anders niet.
Gebruikers van OWA moeten (volgens mij) log on locally rechten hebben op de server waar OWA draait.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 13:58:
Begrijp ik niet...., er wordt gepost dat een en ander prima werkt als lid van administrators :?

Verwijderd

rsa: Piet heeft het over een ander probleem als de topicstarter, nl het feit dat hij intern zijn webmail niet kan openen.(de topic starter heeft het over extern)

Piet: Je kunt ook een forwarder in je dns instellen, alles wat hij intern niet herkend kun je dan laten forwarden naar een externe dns server.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-04 10:22

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Pas de juistre rechen structuur toe en zorg ervoor dat je inernetuser enabled is(met de juiste rechten) check ook ff of jouw account aanwezig is, en de juiste ILS( in AD user and computers>>tabblad Exchange advanced) informatie is toegevoegd en of jouw smtp adres hetzelfde is als jouw username(in AD user&computer)

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-03 11:30

MF

Take a Seat

Dit is misschien wel een redelijke kick, maar ik was bel benieuwd of dit probleem is opgelost. En zo ja hoe? Ik heb nu namelijk exact hetzelfde probleem en exact de zelfde config.

Met het admin accound en die van mij (admin rechten) lukt het wel maar met gebruiker X en Y lukt het niet.

Verwijderd

Hoe staat de security op je 3 exchange vir.dirs in IIS ??? (exchweb, public en exchange)

anonymous,
basic,
digest,
integrated ????

Zorg je er wel voor dat je na de reboot van exchange de w3svc service ff restart ??

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 22:20 ]

Verwijderd

Dammed ook nog dubbel ook :(

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 10:55 ]

Verwijderd

Lama, dit gaat niet werken.. (met andere woorden domme post :))

• MF

MF

Take a Seat

Als ik naar het tabbald Beveiliging wil kijken krijg ik het volgende te zien: "Kan beveiligingsgegevens niet weergeven" (dat is dus in de echte map niet de vir.dir, M:\NAAM\MBX)

Hier een screenshot van de vir.dir van exchange:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/1server.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/2server.gif

Misschien nog wel even de moeite waard om te vermelden dat ik hier normaliter niet voor dit soort klussen verantwoordelijk ben. Het is echter nu al enkele maanden niet werkend, en onze ingehuurde systeembeheerders (1 keer in de maand) geven het al bijna 6 maanden Misrosoft op de kop. (vandaar dat ik het nu zelf gewoon probeer, kan me niet voorstellen dat het helemaal niet werkt, heb het ja al zo vaak werkend gezien bij anderen. Mocht de screenshot of het antwoord te kort zijn moet je dat meer even zeggen, dan post ik wel een andere)

• Ralphie
  • Laatst online: 27-04 14:26
Kijk eens naar log on locally. Directory browsing moet ook aan. Ik had dit probleem ook.

Draait ISA server misschien ook op die server?

HODL

• MF

MF

Take a Seat

Hoi, ik heb nu al weekend :), maar ISA server draait ook op dezelfde server (server is W2K SB)

• Ralphie
  • Laatst online: 27-04 14:26
Dacht ik al, ik had precies dezelfde problemen. Heb je OWA al gepublished op de ISA server?

Kijk anders hier even, heb ik een hoop aan gehad:
http://www.isaserver.org/...cess_with_ISA_Server.html

HODL

Pagina: 1