Toon posts:

[XP pro + Win 98se] sommige sites niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ff het volgende, ik heb een XP pro server en een W98se client. Netwerk is via extra NIC en internet via Com21 modem (Wanadoo). Netwerk werkt probleemloos,Internet werkt op de server probleemloos, Internet op de client in 99% van de gevallen ook. Sites zoals ALDi, C1000,Adformatie om een paar voorbeelden te noemen krijg ik niet op de client te zien en wel op de server.

specs: P3 500MHZ 256
20 + 80 GB 2HD allebei Maxtor
Faralon 10/100 NIC > wanadoo
Realtek 10/100 NIC > Netwerk

Specs: P1 90MHZ 64
4 GB HD
Realtek 10/100 Nic > Netwerk.

Ik heb gewoon de Netwerkwizard van Xp gebruikt om het Netwerk op te zetten en de pc's zien elkaar gewoon en snel. Wat is hier aan de hand? Cookies op accept all op de client werkt niet, lowest restrictions > geen verschil Lan instell. is leeg.

Waarom zijn die paar sites niet te zien en alle anderen wel?
Ideeen zijn welkom. |:(

want mijn vrouw is een beetje gek aan het worden :?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 08:32 ]

Verwijderd

misschien heel stom, DNS misschien??

Verwijderd

Topicstarter
In LAN instellingen staat alleen Instellingen aut Opsporen aangevinkt dus zou het moeten werken.Dus niet he? Het gaat maar om een paar sites die niet bereikbaar zijn. |:(

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 16:17 ]

Verwijderd

Hey aggesous,
Ik heb WinXP en WinME machine maar krijg ze niet aan de praat... onbekende fout 31 had jij dat ook?

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op 28 februari 2003 @ 11:50: [...]
want mijn vrouw is een beetje gek aan het worden :?
I.v.m. het niet kunnen bereiken van die sites of los daarvan? ;)
En Matrox harddisks zijn ook wel bijzonder, 'k wist niet dat ze die ook maakten. ;) (Je bedoelt Maxtor.)

Ik heb verder geen nuttige tips maar ben wel benieuwd waar het probleem zit en wat de oplossing is. Instelling in IE?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 16:35:
Hey aggesous,
Ik heb WinXP en WinME machine maar krijg ze niet aan de praat... onbekende fout 31 had jij dat ook?
Dat heb ik niet gehad nee, maar vreemde dingen bij een vriend thuis Pc beneden met XP pro en pc boven (cross cable ) Winme . Netwerkwizard op XP draaien en disk aanmaken en in die Me machine rammen Tada Netwerk en internet prima. Ik kijk ff op die XP machine en daar zie ik dat bij netwerk conn er een Bridge is aangemaakt. Thuis heb ik geen Bridge (zelfde config) al heb ik wel gelazer gehad dat als ik geen bridge had het internet niet werkte !!!! en als ik een bridge aanmaakte werkte het wel 8)7 Nu heb ik dus geen bridge en het werkt voor 99% assjemenou |:(

Verwijderd

Topicstarter
Aham brahmasmi schreef op 28 February 2003 @ 17:51:
[...]
I.v.m. het niet kunnen bereiken van die sites of los daarvan? ;)
En Matrox harddisks zijn ook wel bijzonder, 'k wist niet dat ze die ook maakten. ;) (Je bedoelt Maxtor.)

Ik heb verder geen nuttige tips maar ben wel benieuwd waar het probleem zit en wat de oplossing is. Instelling in IE?
Foutje ! idd maxtor ja K.V.V. geval (kORTE vERSTANDS vERBIJSTERING)

In IE alles geprobeerd , Low restricties ,accept all cookies , En zie ook bovenstaand reply bij een vriend thuis, daar werkt het 100% met default instellingen dus ik snap het niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
*KICK*
Nog maar eens,ondertussen heb ik ook de DNS en subnetmask ingevoerd en het maakt geen verschil, met NSLOOKUP de IP adressen van de sites opgezocht en die in de adresbalk van de client gezet en geen resultaat. Nu ben ik gek aan het worden. 8)7

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 07:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
*heel klein schopje*

• lampekap
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-06 10:19
jou zou eens het resultaat van een tracert hier kunnen posten, probeer bijvoorbeeld eens op je W98se client:

tracert www.aldi.nl

Verwijderd

Topicstarter
Door de schijnbaar brakke firewall van XP uit te schakelen lukte het om op de site van ALDI te komen met de w98se client . Alleen Adformatie.nl lukt nog steeds niet maar daar kom ik wel uit

Dank u allen _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 07:30 ]

Pagina: 1