Toon posts:

[1st Design] installatie onder W98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oud programma'tje, genaamd 1st Design (author: Cambridge) dat ik opnieuw moest installeren. De hdd was nl gecrashed.

Het draaide eerder ook altijd onder W98, dus ik d8: gewoon weer opnieuw installeren, niets aan de hand. :) Nou, NIET dus! :(

Bij het installeren loopt de installatie en daarmee ook de computervast in het geval dat ik de doel directorie alleen al probeer aan te passen en in het tweede geval: Bij standaard instellingen op 'continue' drukken om (dus standaard) te installeren, krijg ik een foutdialoog venster zonder enkele tekst (leeg dus) wat onder geen mogelijkheid meer weg wil. Ik kom dus in geen enkel geval door de installatie heen. :?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Wellicht heeft iemand hetzelde meegemaakt (wat ik niet hoop :P ).

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:41

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Wilde gok hoor ;) :

Oud programma, heeft ooit gewerkt, nu niet meer en geeft error zonder tekens. Is de cd nog 'gaaf', d.w.z. geen krasjes enzo :) ?

Verwijderd

Topicstarter
We Are Borg schreef op 01 maart 2003 @ 21:20:
Wilde gok hoor ;) :

Oud programma, heeft ooit gewerkt, nu niet meer en geeft error zonder tekens. Is de cd nog 'gaaf', d.w.z. geen krasjes enzo :) ?
Staat op diskette en heb het in een zip-bestand in mijn mailbox. Bij mij thuis (w2k) wil ie wel installeren... Onverklaarbaar :( Het is een splinternieuwe W98 installatie waar ie niet onder wil draaien (of eigenlijk niet eens wil installeren ;) )

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 18:28
Wellicht even de windows installer installeren. Download vanaf http://www.microsoft.com/...f&DisplayLang=en#filelist

Verwijderd

Topicstarter
Poltergeist schreef op 01 March 2003 @ 21:29:
Wellicht even de windows installer installeren. Download vanaf http://www.microsoft.com/...f&DisplayLang=en#filelist
Ik zal het gaan proberen, hopelijk maandag of dinsdag. Maar: Ik blijf met de vraag worstelen hoe het nu kan dat het eerst wel werkte en nu niet meer...

• Poltergeist
  • Laatst online: 21-09 18:28
Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 21:48:
[...]

Ik zal het gaan proberen, hopelijk maandag of dinsdag. Maar: Ik blijf met de vraag worstelen hoe het nu kan dat het eerst wel werkte en nu niet meer...
De installer zit niet in een schone installatie van Windows98. In je vorige installatie zal die waarschijnlijk wel hebben gezeten (wellicht geïnstalleerd met een ander programma). Een installatie hoeft er niet op te contoleren, en als er dan een functie uit die installer wordt aangeroepen kun je het soort effecten krijgen wat jij beschrijft.

Verwijderd

Topicstarter
Poltergeist schreef op 01 March 2003 @ 22:25:
[...]

De installer zit niet in een schone installatie van Windows98. In je vorige installatie zal die waarschijnlijk wel hebben gezeten (wellicht geïnstalleerd met een ander programma). Een installatie hoeft er niet op te contoleren, en als er dan een functie uit die installer wordt aangeroepen kun je het soort effecten krijgen wat jij beschrijft.
Klinkt idd aannemelijk ;) Ik zal het zsm uitproberen. Be continuned...... :)

Verwijderd

Topicstarter
Poltergeist schreef op 01 maart 2003 @ 21:29:
Helaas, er niets veranderd qua installatie. Ik kan het programma nog steeds niet installeren. Iemand mssn nog een idee?

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

• Nakebod
  • Laatst online: 22-09 15:38

Nakebod

Nope.

Laten we eens een poging wagen:
Weet je nog welke IE er eerst draaide, welke, grote updates? iets van DirectX? (Weet niet of dat prog zoiets nodig heeft)
Install feitelijk alle known bugfixes/updates/patches van MS zelf. Eventueel iets zoals DirectX, en .. hopen dat zoiets helpt.
Zit er geen readme bij?
Requires <insert software here> before you can install?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Topicstarter
Nakebod schreef op 07 March 2003 @ 09:56:
Laten we eens een poging wagen:
Weet je nog welke IE er eerst draaide, welke, grote updates? iets van DirectX? (Weet niet of dat prog zoiets nodig heeft)
Install feitelijk alle known bugfixes/updates/patches van MS zelf. Eventueel iets zoals DirectX, en .. hopen dat zoiets helpt.
Zit er geen readme bij?
Requires <insert software here> before you can install?
Ik heb uiteraard de readme doorgelezen en hierin staat geen informatie van dergelijke aard. :(

Qua DirectX, is er niets veranderd en qua bugfixes kunnen het probleem ook niet zijn. Het is in principe dezelfde installatie als de vorige keer en wat betreft bugfixes, update en patches is er niets veranderd.

Het probleem is dat het programma uit '95 stamt en dat er op internet weinig documentatie over te vinden is. Laat staan een troubleshooting guide.

Verwijderd

Topicstarter
*laatste poging* Help ;)

Verwijderd

Topicstarter
zie bovenstaande post ;)

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 14:08

Dutch_guy

WYSIWYG

Kan je de map waarin je het op je werkende pc hebt geinstalleerd niet gewoon kopieren naar je Windows 98 machine?

En vervolgens de eventuele registerveranderingen handmatig in je Windows 98 plaatsen.

Wellicht dat het programma, niets aan je register verandert.

Pay peanuts get monkeys !

Verwijderd

Topicstarter
Dutch_guy schreef op 12 March 2003 @ 19:16:
Kan je de map waarin je het op je werkende pc hebt geinstalleerd niet gewoon kopieren naar je Windows 98 machine?

En vervolgens de eventuele registerveranderingen handmatig in je Windows 98 plaatsen.

Wellicht dat het programma, niets aan je register verandert.
Dat heb ik al geprobeerd, maar dan begint ie te mieren over het feit dat ie de 'fonts' niet kan vinden. Dat schiet dus ook niet op.... Ik blijf gewoon met het feit
zitten dat het installatie programma (is niet zo'n standaard windows installer, maar een door de fabricant zelf gefabriceerd geval :( ) vast loopt.
Pagina: 1