Toon posts:

VSEC switch geschikt voor linux ...??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is die VSEC 8 poorts switch ook geschikt voor linux. Want ik had laatst een HUB, je zult me niet geloven, in de handen die het niet met Linux deed.....

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dat zal dan niet aan je hub gelegen hebben, maar aan je netwerk kaart, een hub/switch maakt geen onderscheid tussen OS-en op de clients. Er is geen verschil tussen een ip van windows of ip van linux. (er zijn hele kleine verschillen maar die hebben meer met de mogelijkheden in het protocol, te maken.)

Verwijderd

Topicstarter
dat dacht ik dus ook....
totdat ik zo'n pruts hubje had gekocht bij Norrod... comp. speciaal zaak, en not werken dus. Het windows netwerk zag ie wel, maar de linux router wou niet reageren.

Ik mijn oude Accton hub er weer tussen hangen en gaaaaan....

Verwijderd

Gheh dat heb dus geen enkel verband of't linux is of windows, maaruh was niet toevallig gewoon de poort waar je de kabel indeed verrot? :]

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Sommige switches hebben ff de tijd nodig om te initialiseren, ping eens wat op&neer naar het IP van je linuxbak :)

Powered bij meergranenbrood.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
picobyte - zondag 19 november 2000 16:07: Sommige switches hebben ff de tijd nodig om te initialiseren
Huh?
is dit echt zo!?

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Yep!
Een switch heeft meestal wel wat software nodig en die software moet ff ingelezen worden vanuit die relatief trage ROM-chip :)

Powered bij meergranenbrood.

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Uhm... ik denk eerder dat het te maken heeft met de timeout van het MAC adres in zn interne tabel (geldt alleen voor switch, niet voor hub). Das ongeveer een kwartier.
Pagina: 1