Toon posts:

Lastig Joystick probleempje....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Rocketeer joystick en ik gebruik het voornamelijk voor Flightsimulator 2002. Het vreemde is dat op mijn desktop-computer de joystick niet goed werkt: er is telkens een afwijking naar rechts, wat ik ook doe. Als ik het aansluit op mijn laptop is er niets aan de hand en gedraagt het zich in de Flight Simulator normaal. Op beide systemen draait Window XP. De joystick wordt aangesloten via USB.

Ik weet niet of dit een hard- of software probleem is, ik kom maar niet achter de oorzaak. Heeft iemand een (geniaal) idee????

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

is het niet toevallig het afwijking die iedere vliegtuig vertoont?
alle vliegtuigen trekken iets naar rechts/links door de krachten die de motor/prop genereren.
Probeer es FS2002 in te stellen op autorudder, dat kan het oplossing zijn.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al geprobeerd. De rudder lijkt niet het probleem te zijn, heb dat geprobeerd. Op de laptop gedraagt de joystick zich normaal op de desktop niet. In de lucht of op de grond, direct gaat het stuur na rechts, en dan echt gelijk compleet naar rechts. Heel vreemd, ik kan de oorzaak maar niet vinden. Kennelijk zit het prbleem dus niet inde joystick zelf, want op de laptop gaat ie goed. En op de laptop heb ik ook XP draaien. Misschien moet ik FS 2002 opnieuw installeren?

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

is een mogelijkheid.
Heeft jou joystick de mogelijkheid om te trimmen? Softwarematig?
Zo niet probeer dan maar een verse fs2002 install.

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

ik geloof dat ik nu bijna hetzelfde ga zeggen als MightyRaven,
Maar je kan je joystick in windows ook calibreren.
Dat wil zeggen dat je een afwijking daarin kan bijstellen.
Je geeft opnieuw de standaardpositie op, en links, rechts, naar boven en naar beneden.
Stel je joystick zou iets scheef zijn, dan doet ie het alsnog weer goed :)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook geprobeerd in te stellen. Op de desktop geeft ie aan dat de joystick niet gecalibreerd hoeft te worden, dit gebeurt automatisch (auto-calibratie) maar op mijn laptop kon dat vreemd genoeg wel doen (handmatig calibreren). Vreemd, heb het op dezelfde wijze geinstalleerd, heb ook de drivers opnieuw geinstalleerd natuurlijk (zowel de oude als de meest recente), maar niets helpt. Het zou mooi zijn als ik op mijn desktop de calibratie zef kon instellen, maar dat wordt dus domweg geweigerd met de mededeling dat er auto-calibratie is. Ik begrijp er niets meer van.....

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

toch maar verse fs2002 install doen...

• Paitor

Paitor

Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 12:05:
Heb ik ook geprobeerd in te stellen. Op de desktop geeft ie aan dat de joystick niet gecalibreerd hoeft te worden, dit gebeurt automatisch (auto-calibratie) maar op mijn laptop kon dat vreemd genoeg wel doen (handmatig calibreren). Vreemd, heb het op dezelfde wijze geinstalleerd, heb ook de drivers opnieuw geinstalleerd natuurlijk (zowel de oude als de meest recente), maar niets helpt. Het zou mooi zijn als ik op mijn desktop de calibratie zef kon instellen, maar dat wordt dus domweg geweigerd met de mededeling dat er auto-calibratie is. Ik begrijp er niets meer van.....
hmmm dat is inderdaad best wel jammer...
zou je toch ergens moeten kunnen uitschakelen. Welk OS heb je? XP?
laatmaar, stond in je openingspost...

Ik heb ff mijn sidewinder er in geplugt, maar ik kan gewoon via gamecontrollers,
properties, settings en dan callibrate, wat krijg jij als je dat doet?

[ Voor 12% gewijzigd door Paitor op 28-02-2003 12:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dan krijg ik de boodschap dat de joystick zichzelf calibreert, en kan ik het niet handmatig instellen, wel wordt de afwijking naar rechts zichtbaar ( in het vierkante schermpje) als ik de joystick beweeg, dus de afwijking wordt wel weergegeven maar ik kan het niet corrigeren. Het zegt dat er sprake is van 'Dynamic Calibration', ik kan er verder niets aan instellen, shit dus.

• Paitor

Paitor

Verwijderd schreef op 28 februari 2003 @ 13:12:
Dan krijg ik de boodschap dat de joystick zichzelf calibreert, en kan ik het niet handmatig instellen, wel wordt de afwijking naar rechts zichtbaar ( in het vierkante schermpje) als ik de joystick beweeg, dus de afwijking wordt wel weergegeven maar ik kan het niet corrigeren. Het zegt dat er sprake is van 'Dynamic Calibration', ik kan er verder niets aan instellen, shit dus.
Hierbij maken verschillende drivers niets uit?
Zit er niet bij de drivers software meegeleverd om em te calibreren?
En kan je in FS2002 calibreren?
Zo niet, dan weet ik het helaas ook zo niet meer...

Pagina: 1