Is er een mogelijkheid om op een webpagina een teller te zetten die aangeeft hoeveel mensen er op dat moment aanwezig zijn ?
Ja, dat kan, alleen kun je dit erg moeilijk exact bepalen.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
In asp heb je de mogelijkheid om een application te starten, een soort sessie met variabele beschikbaar voor iedere sessie.
Die kant moet je denk ik op.
Die kant moet je denk ik op.
wat je kan doen :
elke page pleurt ip adres in een tabel + tijd
jij maakt een stukkie code dat kijkt hoeveel verschillende ip adressen er de afgelkopen 5 min zijn geweest en je weet het ongeveer. geloof dat phpBB2 ook zoiets gebruikt
elke page pleurt ip adres in een tabel + tijd
jij maakt een stukkie code dat kijkt hoeveel verschillende ip adressen er de afgelkopen 5 min zijn geweest en je weet het ongeveer. geloof dat phpBB2 ook zoiets gebruikt
Fijn dat het kan, maar ook enig idee hoe ?
Dat vroeg je niet
.. Maar check ook ff Welkom in P&W -> Quickstart (update 2/10/2002) en vergelijk dat eens met je startpost.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
hmm lees mijn reply dan : ik ga heus niet de queries voor je uit schrijven
ok...tnx ben net een dag nieuw..nog even wennen...
Mjah dat kan ja.
Eerste wat je dan moet bepalen is 'wat is aanwezig'. Is aanwezig als de PHP sessie ophoudt te bestaan. Is aanwezig de laatste 'hit' op je pagina ed ed.
Verder mis ik nogal wat informatie die een goede topicstart nodig heeft. Wat heb je geprobeerd, wat lukte er niet ed.
zie de quickstart: Welkom in P&W -> Quickstart (update 2/10/2002)
En Java != JavaScript hoor
Eerste wat je dan moet bepalen is 'wat is aanwezig'. Is aanwezig als de PHP sessie ophoudt te bestaan. Is aanwezig de laatste 'hit' op je pagina ed ed.
Verder mis ik nogal wat informatie die een goede topicstart nodig heeft. Wat heb je geprobeerd, wat lukte er niet ed.
En Java != JavaScript hoor
Opgelost...
Volgende X een betere post....Heb P&W inmiddels toch uit m'n hoofd geleerd ;-)
Volgende X een betere post....Heb P&W inmiddels toch uit m'n hoofd geleerd ;-)
Verwijderd
Je kan ook gewoon een session registeren voor elke bezoeker die op je site komt. Het aantal geregistreerde sessions kun je zo opvragen (functie weet ik op dit moment niet), zoiets als: $_SERVER["registered_sessions"] ofzo.
Pagina: 1