[delphi] onnodige ping bij window

Pagina: 1
Acties:

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik heb een schermpje voor mijn neus, met daarop een ok button en een edit. Als ik op de ok button druk om de aanpassingen door te voeren dan gaat alles goed. Maar als ik bij de edit op enter druk (naamEditKeyPress) dan krijg ik eerst een dialoogje dat het items is toegevoegd/aangepast maar zo gauw ik die dialoog sluit, dan krijg ik een 'ping' te horen. Ik zou bij god niet weten waar dat aan kan liggen, wie kan me hierbij helpen?

Dit is het stukje code.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
procedure TNotariskantoorInvulForm.okButtonClick(Sender: TObject);
begin
  verwerkKantoor();
end;

procedure TNotariskantoorInvulForm.naamEditKeyPress(Sender: TObject; var Key: Char);
begin
  if key=#13{ TChar.enter} then begin
     verwerkKantoor();
  end;
end;

procedure TNotariskantoorInvulForm.verwerkKantoor();
var
  kantoorNaam: String;
begin
  kantoorNaam:=trim(naamEdit.Text);
  if length(kantoorNaam)=0 then begin
     MessageDlg('kantoornaam is niet ingevuld.',mtWarning,[mbOk],0);
     self.ActiveControl:=naamEdit;
  end else begin
     storeKantoor();
     if _nieuw then begin
        ShowMessage('Notariskantoor is toegevoegd');
     end else begin
        ShowMessage('Notariskantoor is bewerkt.');
     end;
     Close();
  end;
end;

Verwijderd

if key=#13{ TChar.enter} then begin
verwerkKantoor();
Key = #0
end;

Owja, dat komt omdat Delphi de enter toets doorspeelt naar je OS..

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 11:24 ]

• Alarmnummer
Dat moet je ook maar net weten :) Ik ben eigelijk voornamelijk thuis in java, en moet voor mijn werk tijdelijk meehelpen bij een oud (en bagger geschreven) systeem. Vandaar deze 'noob'vragen. Thanx, het werkt !

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

@Alarmnummer, voor in de toekomst: je kunt binnen delphi een knop ook de standaardknop maken van een scherm. Zodra je dan op enter drukt wordt die enter doorgespeeld naar de standaardknop. En dus gebeurt er hetzelfde als wanneer je op de knop klikt. Is een makkelijkere manier dan de onkeypress te gebruiken. Dat werkt dan namelijk voor het volledige venster! En als je dus een venster hebt met 300 editboxjes, hoef je het maar 1 keer aan te passen... :P

My personal website

• Alarmnummer
Ik hoop er eigelijk nog maar een paar dagen aan mee te werken.

Delphi is verder wel een leuke taal, maar jammer dat iedereen er zo slecht in progt.

Binnekort is het gelukkig weer grotendeels java :) Alhoewel ik ook wel behoorlijk gecharmeerd begin te raken van .NET.

[ Voor 29% gewijzigd door Alarmnummer op 28-02-2003 11:43 ]

• Alarmnummer
En bestaat er verder ook een eenvoudige manier om een applicatie opnieuw op te starten? Ik kan eventueel achterhalen waar het is geinstalleerd (hoop ik). Helaas kan ik dit gegeven niet uit de registry halen (wordt namelijk niets aan toegevoegd). En de current working dir is ook niet bruikbaar omdat je tussen allerlei directories loopt te wisselen.

• Alarmnummer
ik ben er al uit.
ShellExecute(0,Nil, Application.EXEName,Nil,Nil,1);

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:47
Alarmnummer schreef op 28 February 2003 @ 11:41:

Delphi is verder wel een leuke taal, maar jammer dat iedereen er zo slecht in progt.
Tja, de verleiding van de RAD interface is dat denk ik.....

Veel mensen die VB gewend zijn en in Delphi gaan proggen, programmeren daar op dezelfde manier zoals in VB, wat idd jammer is. Delphi is een krachtige OO taal/tool waar je krachtige applicaties mee kunt bouwen. Maar dan moet je het wel goed gebruiken natuurlijk.
Binnekort is het gelukkig weer grotendeels java :) Alhoewel ik ook wel behoorlijk gecharmeerd begin te raken van .NET.

Ook in Java of in .NET heb je wel mensen die er op een slechte manier in proggen. (Al is het aantal wat minder).

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

reyer schreef op 28 februari 2003 @ 12:39:
Tja Java is geen taal man :)
Daz een eiland :P
hk reply?

dat mag dus niet!..
Alarmnummer schreef op 28 February 2003 @ 12:11:
ik ben er al uit.
ShellExecute(0,Nil, Application.EXEName,Nil,Nil,1);
op www.torry.net vind je heel veel van dit soort handige dingen.. je moet bij torry.net op TIPS klikken..

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 12:47 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:47
reyer schreef op 28 February 2003 @ 12:39:
Tja Java is geen taal man :)
Daz een eiland :P

HK replies hou je maar binnen de HK.

Af en toe een 'geintje' binnen P&W mag wel en moet wel kunnen, maar zorg ook dat je iets constructiefs bij te dragen hebt aan het topic dan.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1