Toon posts:

Svideo/Av Beeld is grijs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met de kleuren van een buitenlandse film. Ik heb nu de dvd op de tv aangesloten met een av touwtje alleen nu blijft mijn beeld dus fijn grijs. Hij trilt niet dus mij v kan wel ntsc aan. Ik heb helaas geen scart aansluiting op mijn dvd speler zitten maar wel svideo. Is het zo dat met sVideo wel de kleuren gescheiden worden? Of heeft iemand een oplossing

De oplossing zit het hem er volgens mij in dat je het composite of sVideo signaal moet omzetten naar RGB.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 11:47 . Reden: na zoeken nog ff wat er bij gezet ]

• gprins
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-06-2024

gprins

Crtl + Alt + Del

werken andere films wel
volgens mij worden er bij s-video de kleuren en de lichtsterkte appart verstuurt
dus je hebt 4 kabeltjes in een svhs kabel
waarvan er 2 kleur
en 2 de licht intensiteit. dus het grijze beeld zal wel die licht intensiteit zijn.
ik denk dat je een svhs-kabel -> scart gebruikt
nou kunnen niet alle scart ingangen svhs aan.
verander dus eens van scart stekker

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:11
Wat is een 'av touwtje'? Bedoel je een coax kabel waar je een composiet signaal over stuurt?

Twee mogelijkheden: Je stuurt een S-video signaal terwijl je TV (of in elk geval de betreffende ingang) ondersteunt dat niet. Kan alleen als hij nu aangesloten is over S-video. De tweede is dat je DVD speler niet automatisch switcht tussen PAL en NTSC. De mijne heeft daar een instelling voor. Check de manual zou ik zeggen,

Ik neem aan dat je zeker weet dat de betreffende DVD NTSC is?

These are my principles. If you don't like them, I have others.