Toon posts:

[dvd] dvd - en dvd +

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb nu een medion laptop van de Aldi , alleen DVD R - Leest ie met problemen, en DVD R + niet en originele ook niet (dvd r - alleen met problemen). Is hier een manier voor om die haperingen tegen te gaan (want bij dvd r - loopt soms vast..), of heeft iemand hier al ervaring mee? Ik heb de helpdesk gebeld en ze hebben verteld dat ik maar DVD R + Moest branden maar da kan niet met me DVD - brander..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 11:13 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Sja, de enige oplossing is om een DVD+R brander te nemen.. De DVD+R is overigens de standaard die het gaat winnen van DVD-R.

Verwijderd

Topicstarter
wat is eigenlijk het verschil? Kan dit niet door middel van software goed uigelezen worden ofzo?

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
De meeste Stand Alone DVD spelers spelen -R...

Verwijderd

Topicstarter
PowerDVD geeft er wel problemen mee kan dat kloppen?

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

ilovetechno schreef op 28 februari 2003 @ 11:18:
De meeste Stand Alone DVD spelers spelen -R...
Dit scheelt max 5% voor DVD R en nog minder voor DVD RW :)

zie http://www.dvdrhelp.com/dvd voor meer info

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 25-03 19:16
Ik vindt het een bedenkelijke post.

In eerste instantie lees ik dat meneer een laptop heeft met een DVD-ROM speler. En die leest soms DVD-R media, en nooit DVD-ROM of DVD+R media.

Tweede keer lezen levert op dat ie alles slikt maar DVD-R soms wat problemen geeft.

Misschien kan het geen kwaad de post er wat duidelijker neer te zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door Domino op 28-02-2003 16:47 ]

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 23:26
Mijn broertje heeft ook een Medion laptop (2.0 GHz P4-mobile versie) en die DVD-speler kan prima de door mij gebrande DVD-R's lezen. (That's en Princo) Ik heb niet een DVD+R brander dus die kan ik niet testen.
Ik denk dus dat die speler, die je in je laptop hebt zitten een beetje brak is.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-03 13:06

The Third Man

The Third Jellyfish

Wat andere drives ondersteunen zegt niets over de formaten die jouw drive ondersteunt. Elke drive heeft weer eigen eisen en accepteert weer andere formaten.

Maar topicstarter: je vermeldt "alleen DVD R - Leest ie met problemen, en DVD R + niet en originele ook niet", dus hij leest alleen DVD-R met problemen en DVD+R en originelen (DVD-ROM en DVD) helemaal niet? Dan is natuurlijk je speler kapot (als je immers alleen dvd-r kan afspelen en verder niets).

Domino: bedoel jij niet DVD-RAM i.p.v. ROM?

EDIT
Of bedoel je dat alles werkt behalve DVD-R? Dan heb je gewoon pech en moet je wel dvd+r gaan gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door The Third Man op 28-02-2003 18:18 ]

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 19:27
BalusC schreef op 28 February 2003 @ 11:14:
Sja, de enige oplossing is om een DVD+R brander te nemen.. De DVD+R is overigens de standaard die het gaat winnen van DVD-R.
ff offtopic, DVD-R heeft nog steeds een numeriek overwicht op DVD+R, ook goedkopere media, verder nog een groter aantal medestanders dan het DVD+R consortium, dus lijkt het mij helemaal nog niet zeker wie het gaat winnen, ook omdat de -R media goedkoper zijn dan de media voor +R branders. Om botweg te zeggen dat DVD+R het gaat winnen vind ik dan ook nogal kort door de bocht. Qua compatibiliteit maakt et ook weinig uit, als je maar een beetje fatsoenlijke media gebruikt.

ff ontopic:

Heb je het wel eens met wat andere -r media geprobeerd, om te kijken of het niet toevallig het type media is dat problemen veroorzaakt?

Verwijderd

Topicstarter
dvd + en dvd normaal leest ie prima... dus niet bedoel ik mee 'geen problemen' :D drive is dus niet kapot ;) ik heb gebeld met de firma Medion en die zeiden dat het bekend was..

Overgens ik bedoel dus DVD - R en DVD + R..mijne xcuses.. - R veroorzaakt dus problemen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 15:44:
PowerDVD geeft er wel problemen mee kan dat kloppen?
Dan is het waarschijnlijk een speler die leest of de DVD een originele geperste schijf is. Ik vrees dat je gewoon op een firmware update moet wachten of een andere speler er in zetten.
Pagina: 1