Ik moest gisteren even uitkuren, en aangezien Unreal2 niet snel genoeg liep naar mijn zin, en die fan op mijn GF4 Ti4600 nogal wat herrie maakte, heb ik de gasbrander maar weer eens gepakt. Om 23.00 uur de GF4 uit mijn systeem getrokken, de koeler verwijderd, een stukje koperen strip genomen, een messing dop, twee stukjes 6.2mm pijp en wat soldeertin. Stoken, schuren, lappen, en om 23.50 zat de watergekoelde GF4 weer in mijn systeem.
Het aluminium stripje is tijdelijk; het geheugen moet ook nog een koud vloeistofstroompje krijgen, en dan maak ik een betere hold-down. Zonder die alu strip raak ik ook geen PCI slot kwijt.
De slang die ik gebruik zit vastgelijmd op de pijpjes. Slangklemmen zijn te lomp en te duur.
Over die slang gesproken: dat is werkelijk fantastisch spul. Het is een benzineslang met een I.D. van 5mm, gekocht bij de lokale brommershop voor ~1 pleuro per meter. Het spul is extreem soepel (ik kan er een bocht van 3cm mee leggen, en als ik de slang zodanig in mijn hand hou dat er 10cm uitsteekt, dan valt het uiteinde zo naar beneden), en het kan prima tegen methanol. Ook voor de 'gewone' waterkoelers hiero een aanrader!
Met een emmer water+pomp (conventionele waterkoeling) is de winst op de coreclock zo'n 30MHz (van 315 MHz met luchtkoeling naar 344 MHz met waterkoeling). Da's toch weer 10% meer snelheid en 100% minder herrie. Op -26 zal ik nog wel wat hoger kunnen. Alleen word het geheugen nu knap warm aangezien er geen lucht overheen blaast (heb alleen een fan op de condenser en de 80mm Enermax- voedingsfan. De 92mm fan heb ik stilgezet.)