Toon posts:

[IIS server] Rechten instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een omgeving met een IIS server en Exchange 2000. Nu wil ik dat bepaalde gebruikers wel rechten krijgen op bestanden (*.asp) in de wwwroot en bepaalde gebruikers niet. De administrator heeft alle rechten, dit werkt ook gewoon. Als ik een user alle rechten geef dan komt deze er nog steeds niet bij. Voeg ik de user toe als een member van administrator dan werkt het wel.

Ik zou niet meer weten waar ik nu allemaal de rechten in moet stellen voor de users. Iemand een idee?

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07 23:00

Nowhereman

Ygenweis

Gooi die users in een 'group' en geef die groep rechten tot die bestanden.

-Pwn the day-

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Hmmmm, als eerste kun je het beste een groep aanmaken, de gebruiker lid maken van de groep en de rechten verdelen op groepsniveau. Dat is zondermeer de aangewezen methode bij het verdelen van rechten (bij elk besturingssysteem).

Waar leg jij de rechten?
Op bestandsniveau (ntfs/share level) of binnen de IIS?

Ik heb een stil vermoeden dat daar de oorzaak van je probleem ligt.

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb een groep aan gemaakt en daar de gebruikers in toegevoegd.(dit alles binnen active directory). Vervolgens op bestandsniveau de rechten aan de mappen/bestanden toegevoegd. Dit werkt nu! Als ik inlog met administrator kom ik in alle bestanden. Alleen nu het volgende probleem:

Als ik nu een asp file met een van de users open( waar ze toegang op hebben) Krijg ik de melding:

[MAPI_E_NOT_FOUND(8004010F)]]

antwoord op de foutmelding : oplossing

Alleen ik snap er geen kont van?! |:(

Nu is het zo dat het bestand wat geopent moet worden informatie uit de MS exchange moet halen. (afspraken uit de agenda van de ingelogde gebruiker)

Wat gaat er nog meer fout (hoop dat het nog te begrijpen is :? en dat jullie nog niet aan het :Z :Z zijn!)