Toon posts:

[java] Inlezen van een directory

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de inhoud van een willekeurige directory inlezen op het lokale Systeem. Dit dan aan de hand van een package. Ik heb hier echt geen idee hoe ik dit kan bereiken. Ik ben namelijk niet verder gekomen dan javax.naming.directory.* package. Ik weet dus niet eens of ik daarmee in de goede richting zit.

Wie heeft hier ervaring mee en kan mij er wat over vertellen?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Zoek eens bij de File class en dan de list methode....

http://java.sun.com/j2se/1.3/docs/api/java/io/File.html

[ Voor 36% gewijzigd door momania op 28-02-2003 10:38 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• vogeltje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08-2025
al gezocht op java.sun.com? Daar zal vast wel wat staan

binnenkort een hele dikke casemod :P

Verwijderd

Topicstarter
Okee, beetje knullig van mij, in ieder geval bedankt...

Verwijderd

Topicstarter
Goed volgens mij is mijn volgende vraag niet een simpele verwijzing naar de api specification. Hoe kom ik erachter wat mijn huidige base directory is. Dus waar de classes te vinden zijn van de huidige applicatie/servlet/applet/whatever.

Het staat overigens niet in de System properties.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Waarschijnlijk wil je "user.dir" hebben. Waar je klassen vandaan komen is een wat vaag begrip: die kunnen overal en op verschillende plaatsen staan. Je kan als je dat echt wilt wel de locatie van de klasse met een main methode achterhalen via de ClassLoader.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• RSchellhorn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 12:41
control panel -> System -> Advanced -> Enviroment Variables -> Dan bij System variables je 'Classpath' opzoeken.

"Ik heb zo veel soep gegeten, dat kan een mens niet aan. Ik heb zo veel soep gegeten, kan bijna niet meer staan. Ik zat daar maar te slurpen achter die grote kop en als ik bijna klaar was, dan schepten ze weer op!" (Hans Teeuwen)

Verwijderd

Topicstarter
Nee die wil ik niet hebben :) Want die heeft bijvoorbeeld onder tomcat op een windows machine de waarde "C:\Windows\system32" En dat is niet de base directory van het bestand noch de (costom)classes.

Verwijderd

Topicstarter
Slayer08 schreef op 28 February 2003 @ 11:22:
control panel -> System -> Advanced -> Enviroment Variables -> Dan bij System variables je 'Classpath' opzoeken.
Ik heb het over runtime...

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Als je echt exact de locatie wilt hebben van de 'hoofd klasse' (wat dat ook mag zijn) kan je dus via de ClassLoader een URL vinden naar die lokatie.

Waarom wil je dit uberhaupt?

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
Reactie op mbravenboer:

Hmm daar was ik net beland en bij de java.lang.Package class.
Nou dit heeft nog te maken met een in een eerder topic besproken xml reader. Aangezien ik niet voor elke tag een custom class wil schrijven maar liever defaultTagClass voor gebruik, heb ik wat informatie nodig over de beschikbare classes. Het si namelijk op het moment zo dat de performance behoorlijk achteruit gaat als ik gebruik maak van de default tag (ter verduidelijking: wel alle tags gedefinieerd 40 sec, eentje niet 140 sec). Dit komt omdat de defaulttag pas gebruikt wordt op het moment dat er geen gespecificeerde tag kon worden gevonden, dus exception gebaseerd...
Pagina: 1