Win2k langzaam op netwerk. (novell)

Pagina: 1
Acties:

• Pindakaasman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 13:25
Ik heb een probleempje met windows 2k machines. het gaat om werkstations met sp 2 of 3 en ze loggen in op (o.a.) een netware 4.11 file server met novell client 4.83
Als ik data op het netwerk benader, of een bestandje copieer, lijkt het net of heel de pc vastloopt, je wacht dan een paar seconden (soms langer) en dan gaat alles weer verder (het gaat dus vooral om browsen en files copieeren enzo)

ik heb al andere clients geprobeerd maar dit helpt niet. en het ligt puur aan de combinatie win2k op een novell share.

Ik heb gehoord van een collega dat er iets is met het cachen van network connections ofzo dat je uit kan zetten in je register maar hij weet niet meer precies wat en we kunnen het niet vinden (we weten dus ook niet of dit de oplossing zou zijn)

iemand een idee?

ps: we hebben het probleem niet met 9x os machines

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Geef eens wat meer bijzonderheden :? Meldingen uit eventviewer van die W2K werkstations, wat voor netwerkprotocollen draait de Novell Netware 4.11 server en welke protocollen heeft de W2K Pro Pc :?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Pindakaasman
geen meldingen ui event viewer, het browsen duurt gewoon lang. novell doet zowel ipx/spx als tcp/ip (en dus de werkstations ook) frametype 802.3

[ Voor 6% gewijzigd door Pindakaasman op 28-02-2003 09:41 ]

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-09 22:24

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Staan de netwerkkaarten van die PC's op full/half duplex, 10/100 mbit of auto? Als ze op auto staan, stel ze dan eens met de hand in. Op een een hub: op 10 of 100 mbit / halfduplex. Op een switc": op 10 of 100 mbit / full duplex.

This footer is intentionally left blank

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Daarnaast @ TS

Heb je DNS en DHCP server draaien :? Hoe ziet je netwerktopolgie in elkaar qua serverhardware (wat heb je aan servers draaien )

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Probeer eens wat met de Protocol Preferences in de config van de Novell client.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 10:09 ]

Verwijderd

Aanbrengen resulteerd in sommige gevallen in langzaam werken van de netwerk verbindingen.

329170: Security Update (Windows 2000)
A security vulnerability has been identified that could allow an attacker to
disrupt a facility by which security settings are applied to Windows-based
computers in a corporate network. This could allow the attacker to loosen
settings on his or her own computer or impose tighter ones on someone
else's. Network administrators can help eliminate this issue by installing
this update.
Q328310: Security Update (Windows 2000)
A security vulnerability has been identified that could allow an attacker to
compromise a Windows-based computer and gain complete control over it. The
attacker would need the ability to log onto the computer to carry out an
attack. You can help protect your computer from this specific vulnerability
by installing this update from Microsoft.

Verwijderd

Hoe benader je de server vanuit de verkenner, via de NDS-tree of via de bindery servernaam. Ik heb hier het probleem ook, maar alleen wanneer ik naar de server ga via de bindery. Wandel ik de NDS-tree af naar het volume dan gaat alles gewoon vlot.
(Met drive-mappings heb ik geen problemen)

• Pindakaasman
Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 12:00:
Hoe benader je de server vanuit de verkenner, via de NDS-tree of via de bindery servernaam. Ik heb hier het probleem ook, maar alleen wanneer ik naar de server ga via de bindery. Wandel ik de NDS-tree af naar het volume dan gaat alles gewoon vlot.
(Met drive-mappings heb ik geen problemen)
ik heb het probleem dus met drive mappings... maar het is niet constant...

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 12:57

GreeTz

took the red pill

voor client 4.83 is een SP uit welke onder andere een probleem met trage netwerkconnecties verhelpt

Alleen:           DE GROETJES

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 09:38
Het helpt ook wel eens als je het node-adress opgeeft van je novell server (netwerk eigenschappen ipx/spx protocol) ;) XP kent hetzelfde probleem...

Humor moet je serieus nemen

• Pindakaasman
tommie-boy schreef op 28 February 2003 @ 14:52:
Het helpt ook wel eens als je het node-adress opgeeft van je novell server (netwerk eigenschappen ipx/spx protocol) ;) XP kent hetzelfde probleem...
snap ik ff niet... explain...
btw download site van novell is down :/ (voor die service pack)

• yonexfreak
  • Niet online
bij eigenschappen van een user of usergroep de default server opgeven wil ook weleens helpen :) (in case je met een WAN te maken heb en hij gaat connecten naar een verder weggelegen server in je WAN ;) dat kost ook veel te veel tijd...) om het maar niet te hebben over je wan traffic :(

I don't drive fast, I only fly low!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Heb je de DNS Suffix wel in de client gezet. Ik had het op het werk ook.(NT4 domain win2k client opent netwerkshare en je kan koffie halen).

DNS suffix stel je in properties "My Computer" => computer name => Change => more => Primary DNS suffix of this computer(die moet je dus invullen) grote kans dat je browse probleem over is.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
mutsje schreef op 01 March 2003 @ 09:48:
Heb je de DNS Suffix wel in de client gezet. Ik had het op het werk ook.(NT4 domain win2k client opent netwerkshare en je kan koffie halen).

DNS suffix stel je in properties "My Computer" => computer name => Change => more => Primary DNS suffix of this computer(die moet je dus invullen) grote kans dat je browse probleem over is.
waarin zou de TS dit moeten veranderen dan? hij draait met NetWare 4.11 en deze is standaard niet voorzien van een DNS server (kan wel, maar dat zul je apart moeten bij installeren)

denk eerder dat de bindings niet goed staan (client voor MS netwerken staat dan boven de client voor NetWare netwerken)... tja dan gaat ie eerst proberen om de NetWare server te vinden op het MS client gedeelte... dit lukt niet (timeout) en pas daarna pakt ie de volgende

protocol bindings idem ditto, NetWare 4.11 spreekt geen file/print over tcp/ip dus je moet tcp in je bindings omlaag zetten

A wise man's life is based around fuck you

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

zwelgje daar heb je ook gelijk in.. was nog niet helemaal wakker :D
Pagina: 1