Bootable Ghost image op CD branden *

Pagina: 1
Acties:

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-03 11:31
Ik heb hier een IBM laptop waarvan een image gemaakt moet worden met Ghost. Deze dient als backup voor cruciale gegevens. De laptop draait Win 2000.

Nou wil het geval dat de laptop geen floppy diskdrive heeft. Dat is dus een probleem. Een best groot probleem als je het mij vraagt.

Ik wil namelijk via het netwerk op de server een Image maken. De laptop moet dus booten met een netwerk configuratie. Hiervoor kan je in Ghost hele mooie diskettes maken, maar we hebben dus inderdaad geen FDD.

Is er nu een mogelijkheid om een harde kopie te maken van een floppy op cd-rom? Of kan ik een bootable cd-rom maken die ook nog eens een bootable netwerk configuratie bevat? Dan kunnen we de laptop opstarten in dos met netwerk ondersteuning en zo Ghostcast server starten en een Image maken.

Iemand ideëen?

• costanza
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-01-2023
Als je ghost enterprise hebt kun je als het goed is een netwerkdiskette aanmaken. Als je met deze netwerkdiskette opstart met de laptop kun je er een image vanaf halen met de ghost server op je vaste pc.
Het probleem van geen diskette drive is volgens mij op te lossen door de aangemaakte diskette te branden op een CD en deze bootable maken. Ik denk dat het zo moet werken... succes!

http://www.palmclub.nl

• Bootje
Dan is de cd wel bootable maar dan heb je geen netwerk ondersteuning die verbinding kan maken met de server. En dat is wat we willen om een image te kunnen maken. De partitie op de laptop is trouwens NTFS. En dat is ook niet echt makkelijk.

• costanza
Die bootable cd zorgt dan toch voor een verbinding met het netwerk? tenminste als je zorgt dat je een goede netwerkdiskette aanmaakt Op de ghost enterprise server? :| of zie ik dat fout...

Verwijderd

met nero kun je een bootable cd maken,
plaats de bootable floppy,
en kies dan a als medium,
en branden maar

• costanza
Die bootable CD moet dan hetzelfde doen als de netwerkdiskette...

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:11
waarom prak bij je bootcd niet gelijk het ghost image bij?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Bootje
Maar de content van de bootable floppy moet ook op de cd komen. Een 1 op 1 kopie dus. En dat doet Nero echt niet hier. Ik heb het inderdaad ook gedaan met a als medium. Anders doet ie het helemaal niet. Een 1 op 1 kopie van cd's doet nero wel goed. Maar een 1 op 1 van flop naar cd lukt niet.

Heeft iemand een suggestie voor een ander brand program waarvan hij weet dat dit program een 1 op 1 kopie maakt van flop naar cd?

• costanza
utbone schreef op 28 februari 2003 @ 09:42:
waarom prak bij je bootcd niet gelijk het ghost image bij?
bedoel je de bootimage van ghost?

Verwijderd

je moet ook niet de floppy naar cd kopieren,
maar de wizard afsluiten,
en dan bootable cd kiezen,
en dan bootimage a kiezen.
ik gebruik het ook en werkt bij mij perfect

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:11
als je Nero start : kies data cd, klik daarna op nieuw en kies CD-ROM boot.
Nu kun je gewoon een a:\ gebruiken.

Edit: ehm... ja iets te langzaam

[ Voor 14% gewijzigd door utbone op 28-02-2003 09:48 ]

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Bootje
Verwijderd schreef op 28 februari 2003 @ 09:47:
je moet ook niet de floppy naar cd kopieren,
maar de wizard afsluiten,
en dan bootable cd kiezen,
en dan bootimage a kiezen.
ik gebruik het ook en werkt bij mij perfect
Dat klopt, en dat heb ik ook geprobeerd. Dan is de cd wel bootable, maar dan heeft hij geen netwerk ondersteuning. Dit omdat Nero niet de netwerk boot meekopieert.

Maar ik zal het nog eens proberen. En daarna ff kijken met clone cd. Bedankt in ieder geval!

Verwijderd

Wat iedereen hier probeert te vertellen is dat je een Ghost-NETWERK-Disk moet maken. Het klopt wat je zegt dat die cd geen netwerk ondersteuning heeft, dat komt omdat je ook een gewone Ghost disk heb. Door middel van GhostExplorer (of zoiets dergelijks) kan je een netwerk disk maken met jou drivers van je laptop.
Als je hierna van die disk een bootable CD maakt moet het werken.... ;)

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Als je Ghost Enterprise Edition gebruikt en je neemt even de moeite om de handleiding te lezen heb je zelfs helemaal geen diskette o.i.d. meer nodig.
Maar er is trouwens geen enkele reden waarom je geen boot-CD met netwerkondersteuning kan maken. Als je weet hoe je zo'n flop maakt, weet je ook hoe je zo'n CD maakt...

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• Bootje
Is het mogelijk om een floppy keihard op een cdrom te branden?
Anders is er volgens mij geen andere geschikte oplossing. Of ja, een FDD aansluiten op die laptop. ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Bootje op 28-02-2003 10:23 ]

• Bootje
Verwijderd schreef op 28 februari 2003 @ 10:07:
Wat iedereen hier probeert te vertellen is dat je een Ghost-NETWERK-Disk moet maken. Het klopt wat je zegt dat die cd geen netwerk ondersteuning heeft, dat komt omdat je ook een gewone Ghost disk heb. Door middel van GhostExplorer (of zoiets dergelijks) kan je een netwerk disk maken met jou drivers van je laptop.
Als je hierna van die disk een bootable CD maakt moet het werken.... ;)
Dat heb ik juist al gedaan. Maar als je dus een Ghost netwerk disk hebt en die ga je branden op een bootable cd, dan werkt die bootable niet meer. Hij boot dan wel de cd, maar niet de netwerk boot. Ga het maar eens proberen.

Ik heb met Ghost een netwerk boot disk gemaakt. Deze werkt gewoon (op een andere pc geprobeerd) Maar als je deze gebruikt om met Nero een bootable cd te branden dan is de cd bootable, maar voor Win 98, niet voor netwerk in Win 2000.

• Bootje
Vunzz schreef op 28 February 2003 @ 10:12:
Als je Ghost Enterprise Edition gebruikt en je neemt even de moeite om de handleiding te lezen heb je zelfs helemaal geen diskette o.i.d. meer nodig.
Maar er is trouwens geen enkele reden waarom je geen boot-CD met netwerkondersteuning kan maken. Als je weet hoe je zo'n flop maakt, weet je ook hoe je zo'n CD maakt...
Moet ik hier echt op in gaan? Je kan vanuit Ghost helemaal geen Boot cd-rom maken met netwerk ondersteuning. |:(

Verwijderd

Als je Ghost Enterprise 7.x hebt en je laptop hangt aan het netwerk onder windows 2000 dan kun je, als je eerst de ghost client op die laptop plaatst, een virtuele boot partion maken. de laptop zal dan hiervan opstarten bij de volgende reboot. Dus:

1) ghost client op laptop plaatsten. De client wordt dan zichtbaar in de enterprise console
2) Properties van de client controleren. (Welke netwerkkaart en zo)
3) Job maken waarin de client staat.
4) Job activeren. Dos drivers voor de netwerkkaart worden automatisch in de boot partitie geplaatst.
5) Na de ghost wordt de client weer opnieuw opgestart in de windows situatie.

LET OP: Als je het netwerk op die laptop via een pcmcia driver doet moet je WEL een LAN enabler hebben om de sockets van die laptop te activeren. Vaak staat zo'n driver op de diskette/cdrom van een PCMCIA kaart!

Succes!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Maar als een er een beetje in verdiept is het een kleine moeite om je flop zo aan te passen dat ,zodra je die gebruikt als image voor een bootable cd, die gewoon werkt.

Maw; als je weet hoe die flop in elkaar zit, dan weet je ook hoe je hem moet ombouwen zodat ie ook als cd werkt..

[edit]
Virual bootpartition is ook een optie; maar zelf heb ik er wat probleempjes mee gehad

[ Voor 15% gewijzigd door Krypt op 28-02-2003 10:36 ]

Pvouput live

• Bootje
Kijk, daar heb ik iets aan! Ik ga het gelijk proberen.
Bedankt voor de goede uitleg, dit kan nog wel eens de oplossing zijn.

Bedankt! :D

• Bootje
Krypt schreef op 28 februari 2003 @ 10:34:
Maar als een er een beetje in verdiept is het een kleine moeite om je flop zo aan te passen dat ,zodra je die gebruikt als image voor een bootable cd, die gewoon werkt.

Maw; als je weet hoe die flop in elkaar zit, dan weet je ook hoe je hem moet ombouwen zodat ie ook als cd werkt..

[edit]
Virual bootpartition is ook een optie; maar zelf heb ik er wat probleempjes mee gehad
Dus ik knip de floppy open en dan kan ik het opslag media dat eruit komt als cd-rom gebruiken? Goed idee! 8)7

• Krypt
Ga ff lekker buitenspelen...
Je weet best wat ik bedoel.... Steek er zelf even wat meer energie in; dan had je dit zelf ook kunnen uitvinden...

[ Voor 68% gewijzigd door Krypt op 28-02-2003 10:41 ]

Pvouput live

• Bootje
Krypt schreef op 28 February 2003 @ 10:40:
Ga ff lekker buitenspelen...
Je weet best wat ik bedoel.... Steek er zelf even wat meer energie in; dan had je dit zelf ook kunnen uitvinden...
Nee, ik weet helemaal niet wat je bedoelt. Anders had ik wel normaal gereageerd. En je hebt het over zelf zoeken. We proberen hier met 3 man een oplossing te vinden en als je dan aan een ding niet gedacht hebt dan is dat misschien stom, maar dan hoef je nog niet te zeggen dat we zelf niet zoeken!

Ik ben buitenspelen, het is niet voor niets lekker weer! :p

En Journeyman, bedankt voor de goede tip! _/-\o_

Verwijderd

Iemand ideëen?
Ik heb het anders gedaan.

Systeem: Compaq Evo laptop zonder floppydrive, met CD-ROM speler.

Ik heb een bootable CD gemaakt met Partition Magic en de Multicast client software erop. De Windows partitie 32 MB verkleind zodat er 32 MB in het BEGIN van de harddisk vrij kwam. Daarop de Multicase client partitie geghost.

Met PQBOOT op diezelfde bootable CDROM kon ik instellen dat de Multicast partitie werd opgestart en vervolgens start ik de Multicast software op de Server om een image van de laptop af te trekken.

Als je wilt dan kan ik de betreffende bootable CDROM wel op een http server gooien zodat je hem zelf kunt aanpassen (Multicast Client Ghost Image voor jouw netwerkkaart erop knallen).

• Bootje
Zodra de oplossing van Journeyman niet werkt zal ik even kijken of dit een optie is. Bedankt in ieder geval. ;)

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

ghost 2003 installeren, die ondersteund namelijk het aanmaken van een virtuele partitie... ndis of packet drivers van je netwerkkaart erbij op en tadaa klaar is * KeeZ

Deze plek is te koop.

• Krypt
Bootje schreef op 28 February 2003 @ 10:44:
[...]

Nee, ik weet helemaal niet wat je bedoelt. Anders had ik wel normaal gereageerd. En je hebt het over zelf zoeken. We proberen hier met 3 man een oplossing te vinden en als je dan aan een ding niet gedacht hebt dan is dat misschien stom, maar dan hoef je nog niet te zeggen dat we zelf niet zoeken!

Ik ben buitenspelen, het is niet voor niets lekker weer! :p

En Journeyman, bedankt voor de goede tip! _/-\o_
Okay; sorry dat ik zo reageerde dan... Het 8)7 schoot even verkeerd...

Wat ik bedoelde is dus het volgende:
Maar een network bootflop
En bekijk alle batchfiles ed om te zien wat die bootflop precies doet; waarschijnlijk scrhijft ie een bestand naar de disk waardoor, als je daar een CD image van maakt, het met een cd niet meer werkt..
Je gaat dan lekker klooien aan die batchfiles en config.sys om een ramdrive aan te maken en vanuit daar alles op te starten...

En bij nader inzien is buitenspelen helemaal geen raar idee :)

suc6 iig.. als de optie met virtual partitie niet werkt en je komt er niet uit met de bootflop dan geef maar een gil; kijk ik er even naar.. ben hiero op het werk ook lekker bezig met network bootdisks...

Pvouput live

• Bootje
Het is gelukt door via de laptop als client via de server een task aan te maken via de console. :D

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:27

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > OM + titeledit

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1