Toon posts:

MXstream POTS splitter:S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nu hebik eindelijk m'n ADSL splitter binnen, deze is een POST splitter, maar als ik hem tussen m'n ISRA en NT1 knoop staat m'n quatrofox te knipperen.. het line ok lampje brand wel op de NT1.. Adsl werkt IIG wel ..

Kan het zijn dat het splitter aan stront is??

BTW kent iemand een ADSL splitter voor ISDN van het type POTS, ik kan er bij KPN zo 1,2,3 nix over vinden...

'k heb het wel tijdelijk opgelost, maar nu is m'n lijn af en toe dood :(

Verwijderd

Als je ISDN hebt moet je geen POTS splitter hebben maar een ISDN splitter dus das niet zo gek dat het niet werkt :o

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

volgens mij heb je een ander type splitter nodig, zoals dymlos al zegt. POTS is slechts voor 'normale' telefoon systemen. Jij hebt isdn en dus zul je een isdn splitter moeten hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door AaroN op 28-02-2003 09:14 ]

JayGTeam (213177)

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:44

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

POTS betekent letterlijk "Plain Old Telephony System". Oftewel een analoge telefoonlijn. Oftewel geen ISDN. Oftewel: forget it. Dat gaat dus niet werken.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

Topicstarter
ja lekker is dat :( KPN #$# heeft me dus gewoon een verkeerde splitter gestuurd :'(

wat een stelletje ..... Maar ja het werkt en ik heb geen zin om weer te moeten gaan zeiken ..

Dus m'n collega mag ze gaan stalken :D

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-07 09:27

BCM

Dit is nog niks. Ik ben een maand bezig geweest om de KPN mn ADSL verbinding te laten werken. Heb uren aan de telefoon gehangen en alle smoesjes gehoord van ISDN op analoog en nog gekker. Verschrikkelijk bedrijf.

Cedo Nulli

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Ga even langs bij een primafoon. Ruilen ze volgens mij zo om.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:32
VlasBaard schreef op 28 February 2003 @ 10:25:
Ga even langs bij een primafoon. Ruilen ze volgens mij zo om.
Don't think... had ooit defecte splitter van een klant.. Primafoon zat er 300m vandaan, dus ik daarheen: Mooi geen splitter, moest en zou via provider..

Overigens: Ik ADSL nu gewoon zonder splitter.. Gewoon modem parallel op de ingang van mn NT1.. (Heb ook ISDN)

Nu wachten tot demon de shit opstuurd, dan komt er alsnog een splitter tussen...

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Je kan inderdaad gewoon ADSL gebruiken zonder splitter op de manier zoals hierboven uitgelegd is, het enige nadeel is dat je snelheid in elkaar donderd zodra er ook getelefoneerd wordt (tenminste bij POTS).

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Je kan inderdaad gewoon ADSL gebruiken zonder splitter op de manier zoals hierboven uitgelegd is, het enige nadeel is dat je snelheid in elkaar donderd zodra er ook getelefoneerd wordt (tenminste bij POTS).
En vaak ook nog eens van je internet afgedonderd wordt als je de telefoon ophangt :).

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op 28 februari 2003 @ 11:49:
[...]

Overigens: Ik ADSL nu gewoon zonder splitter.. Gewoon modem parallel op de ingang van mn NT1.. (Heb ook ISDN)
>:) En ik heb altijd al ged8 dat zo'n splitter onzin was :P zo blijkt maar weer... :9~ KPN naait je bij het leven.. :7

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Verwijderd schreef op 28 februari 2003 @ 18:47:
[...]

>:) En ik heb altijd al ged8 dat zo'n splitter onzin was :P zo blijkt maar weer... :9~ KPN naait je bij het leven.. :7
Niet helemaal; je kunt je tweede kanaal nu niet meer volledig gebruiken tijdens het internetten; je krijgt dan de eerder genoemde problemen. Als je je tweede lijn toch al niet gebruikt heb je inderdaad niet echt een splitter nodig ..

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 18:47:
Dit slaat natuurlijk weer nergens op, je weet waarschijnlijk niet eens hoe een splitter werkt. :{

Die splitter is wel degelijk nodig omdat deze de frequentiegebieden tussen spraak (laag) en xDSL (hoog) moet scheiden omdat er anders inteferentie ontstaat. Dat een modem ook werkt als je geen splitter gebruikt is een feit maar als je er geen splitter tussen plaatst dan kun je ook geen goede verbinding garanderen als telco zijnde.

Graag jezelf eerst eens in iets verdiepen voor je dergelijke uitspraken maakt.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:32
DJSmiley schreef op 28 February 2003 @ 11:49:
[...]

...

Nu wachten tot demon de shit opstuurd, dan komt er alsnog een splitter tussen...
Ik roep hier dus niet, zoals sommige denken, dat de splitter onzin is. Zoals genoemd zijn spraak en ADSL 2 verschillende frequentiegebieden.

Ik zeg alleen dat 't bij mij vooralsnog werkt, maar da's gewoon bij gebrek aan een splitter. Als ik m'n Demon zooi binnen krijg komt er gewoon splitter tussen.

Zie het als een 2-weg luidspreker: De tweeter KAN zonder filter op een versterker, maar 't is niet aan te raden...

Kunnen is een eerste, verstandig is een 2e ;)
Pagina: 1