Toon posts:

Uittreksel / List van FTP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er een mogelijkheid om een compleet uittreksel te maken van FTP server?
Met daarin de informatie als directorynaam, subdirectories, bestandsnaam, bestandsgrootte, bewerkingsdatum etc.
Ik bedoel dan op de manier zoals dat kan met Direcory Lister (http://www.freeware.prv.pl/), maar dit kan jammergenoeg alleen met lokale directories/schijven.

Alvast bedankt,
Daniel

danielbenjamins@hetnet.nl

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-07 20:44

Crazy D

I think we should take a look.

Of je ook de filesize en datum kunt krijgen weet ik niet zeker, maar als je een beetje gaat spelen met ftp.exe kun je een aardig eind komen, aangezien je (al weet ik zo even niet meer met welke commando's precies :() een dirlisting incl. subdirs kunt doen (a la dos "dir /s").
Nog even zitten zoeken, kan 'm zo snel niet vinden, maar een dirlisting incl. subdirs is in ieder geval mogelijk met ftp.exe aangezien ik die nog weleens gebruikt hebt, toen ik de juiste commando's nog wist...

Exact expert nodig?

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:58

scorpie

Supra Addict

Er bestaat zoiets als een FTP Content maker, alleen ga ik geen url's uitspugen (ook al staat op de site dat het programma niet voor warez activiteiten bedoeld is, ga ik het niet uitproberen bij de mods :))

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

volgens mij moet je met het commando

ls -r

(kan ook hoofletter (R) zijn!) een heel eind komen

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• scorpie

scorpie

Supra Addict

The_Eagle schreef op 28 February 2003 @ 10:11:
volgens mij moet je met het commando

ls -r

(kan ook hoofletter (R) zijn!) een heel eind komen
je weet niet over watvoor FTP server de TS het heeft, en ls werkt alleen maar onder unix / linux :)

(die FTP Content maker werkt geloof ik ook alleen maar op windows based systemen hoor..)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

• bakkerl
  • Laatst online: 03-07 18:45

bakkerl

Let there be light.

wget kan dat..
Een lijst maken met inhoud van ftp's en daar eventueel html overzicht pagina van maken, of in 1 file.

Zonder de bestanden te downloaden

• Crazy D

Crazy D

ls -r (of -R) werkt niet.
Maar ls werkt ook onder windows, tenminste, met BulletFTP Server (G6 oid).

Exact expert nodig?

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Crazy D schreef op 28 February 2003 @ 11:01:
ls -r (of -R) werkt niet.
Maar ls werkt ook onder windows, tenminste, met BulletFTP Server (G6 oid).
die FTP server herkent gewoon unix commando's en voert gewone windows commando's uit :)

• Crazy D

Crazy D

Scorperito schreef op 28 February 2003 @ 12:21:
die FTP server herkent gewoon unix commando's en voert gewone windows commando's uit :)
Ja ok daar komt het uiteindelijk wel op neer natuurlijk, maar ik neem aan dat een FTP server onder Linux ook niet rechtstreeks de commando's doorspuugt naar het OS. Ik bedoelde dus, in mijn ervaring ondersteunen Windows FTP servers ook "gewoon" ls.

Exact expert nodig?

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 22:09

Smurf

Detri

In flashfxp heb je de optie: find files on ftp server. Daar gewoon . invullen en je krijgt alle files te zien.

)

Verwijderd

nee in Flash FXP heb je de optie View Raw Directory Listing

dat doe je en dan krijg je een txt file met alle dirs erin

Verwijderd

Crazy D schreef op 28 February 2003 @ 15:29:
[...]

Ja ok daar komt het uiteindelijk wel op neer natuurlijk, maar ik neem aan dat een FTP server onder Linux ook niet rechtstreeks de commando's doorspuugt naar het OS. Ik bedoelde dus, in mijn ervaring ondersteunen Windows FTP servers ook "gewoon" ls.
Nee, maar FTP kent enkele commando's zelf, waaronder ls. ls doet in een FTP server overigens niet precies wat het in Unix doet, maar ok.
Kijk maar eens naar de console van een FTP-client (e.g. SmartFTP), daar zie je allerhande commando's voorbij komen :)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Scorperito schreef op 28 februari 2003 @ 10:25:
[...]

je weet niet over watvoor FTP server de TS het heeft, en ls werkt alleen maar onder unix / linux :)

(die FTP Content maker werkt geloof ik ook alleen maar op windows based systemen hoor..)
Gebruik de command line client van Windows

tik "ftp" op de commandline.
daarna "open xxx.xxx.xxx.xxx"
geef username & password op

geef dan het commando "ls -R" (hoofdletter R) en je krijgt een "recurse" listing van alle directories. Het ligt er een beetje aan welke server de andere zijde heeft, maar dit werkt in ieder geval op een Windows machine met Serv-U als server ;)

Je kunt dan m.b.v. copy/paste de hele handel uit je command line box halen en in een text file frotten.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1