Toon posts:

Slome tv op tft

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zowel met een hauppauge als pinnacle pctv geprobeerd mijn pc als tv te gebruiken, maar beiden zijn matig tot slecht.

1. Geluid krijg ik niet synchroon met beeld

2. Bewegend beeld wordt "te" traag weergegeven,

Toch moet pc snel genoeg zijn om goed te kunnen presteren.

MSI 845PE max2
MSI VTD4200 128mb
IIyama 4332 17"
1024 Kingston-2700
Win XP-pro

Oplossing?

Verwijderd

hoeveel Mhz ??

Verwijderd

Enneeh nieuwe drivers wil ook wel eens helpen :)

Edit:

Zet ook alle zware programmas uit op de achergrond zoals Kazaa, iMesh en dat soort dingen :)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 11:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
2.5 mhz
nieuwste drivers staan erop, zowel van tv-kaart als videokaart

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op 28 februari 2003 @ 10:59:
[...]

2.5 mhz
Ik hoop niet dat dat je processorsnelheid is... :+ ROFL

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:24
Heb je overlay aan staan?

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 13:28
Raar inderdaad dat je geen vloeiende bewegingen krijgt. Zelf heb ik een lange tijd via een pinnacle tv-kaart tv gekeken op een p133, en dat ging gewoon goed. De snelheid van de processor heeft dus weinig invloed op het beeld, de videokaart doet namelijk het meeste werk.

[ Voor 11% gewijzigd door Asclepius op 28-02-2003 11:04 ]

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:16

DaRoot

Some say...

Pinnacle PC TV Pro, met de nieuwste drivers, op een Duron 800 MHz, 128 MB RAM, MSI K7T Turbo LE.... werkt perfect hiero.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
heel simpel een lcd is niet geschikt om tv op te kijken uit mn hoofd heeft deze lcd een rectie tijd van 40 ms dus super traag dus niet geschikt voor tv beelden en zeker niet voor games.

Verwijderd

Mijn vader heeft trouwens ook een Pinnacle RadioTV+ Kaart... hij werkte altyd goed tot hij Windows XP erop had gezet.. nu krijgt hij alleen storing in het beeld en geluid krijgt ie ook niet.. ik heb al drives geprobeerd maar dat helpt ook niet :S

Weet iemand het probleem?

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:50
monterey schreef op 28 February 2003 @ 11:06:
heel simpel een lcd is niet geschikt om tv op te kijken uit mn hoofd heeft deze lcd een rectie tijd van 40 ms dus super traag dus niet geschikt voor tv beelden en zeker niet voor games.
De reactietijd hangt van de TFT af, maar zeker bij goedkopere modellen kan dit boven de 30 ms liggen, wat best wel een vaag beeld kan geven als je tv probeert te kijken.

Probeer het anders is op een gewone CRT monitor?
Verwijderd schreef op 28 februari 2003 @ 11:07:
Mijn vader heeft trouwens ook een Pinnacle RadioTV+ Kaart... hij werkte altyd goed tot hij Windows XP erop had gezet.. nu krijgt hij alleen storing in het beeld en geluid krijgt ie ook niet.. ik heb al drives geprobeerd maar dat helpt ook niet :S

Weet iemand het probleem?
Wis eerst alle oude drivers, install dan de nieuwste van de pinaccle site. Het zou dan moeten werken.

[ Voor 33% gewijzigd door MikeN op 28-02-2003 11:09 ]

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 08:42

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 10:59:
[...]

2.5 mhz
Mijn xt uit 1988 was nog sneller, 4.77Mhz. >:) >:) >:)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Verwijderd

2.5 GHz, mag ik hopen voor jou. ;)

Gebruik anders DScaler om TV te kijken met een BT8x8-based videokaart, zoals de Hauppauge of de Pinnacle-kaarten. Hier gratis (en legaal) te downloaden:

http://deinterlace.sourceforge.net/

Het past speciale algoritmes toe om de lijntjes bij snelle bewegingen weg te werken en zo een heel mooi soepel beeld te geven. Try it, misschien lost het ook jouw probleem op.

Het enige wat ik wat dat TFT betreft kan bedenken is dat je wellicht een TFT-scherm zou kunnen hebben met een te hoge responstijd, bijvoorbeeld 50ms? Hoe hoger de responstijd, hoe minder het scherm geschikt is voor bewegende beelden (games en video).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 11:14 . Reden: grammatica wat opgeschoond en laaste regel toegevoegd ]

• marksanne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2023
ik geloof nooit dat het aan je tft schermpje ligt, want hoe verklaren jullie anders dat op laptops (bijvorbeeld degene die ik nu heb en trouwens ook die van hiervoor) prima DivX/DVD weergave biedt? En op mijn PC

het zal zonder twijfel aan je pc instellingen/drivers liggen vrees ik...

Verwijderd

Topicstarter
Beeldscherm heeft een reactietijd van < 25ms, dus zou voldoende moeten zijn.
Geluidskaart is een Creative Audigy 2, tv-kaart komt via line-in binnen
Processor had een typefoutje, is dus 2.5 ghz, maar de meesten snappen dat wel.

Zou verder niet zo iets weten, is er eventueel een testprogramma die deze snelheden meet?
Pagina: 1