[javascript] 2 schermen ipv 1

Pagina: 1
Acties:

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:57

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Met onderstaande code krijg ik steeds 2 schermen: 1 lege en 1 met de inhoud van de link. Ik wil een html file waarmee ik maar 1 scherm krijg. Maar ik ben geen held in Javascript, dus wellicht kan iemand even helpen? _/-\o_

<BODY onLoad="window.open('http://world/cgi-bin/app.exe?_service=myservice&_debug=0&_program=program.myprog.new','newWin','width=380,height=500,left=0,top=0,status=yes')">

[ Voor 9% gewijzigd door Microkid op 28-02-2003 09:17 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

dit is nogal basic htlm

<body onload="self.resizeTo(380, 500);self.moveTo(0,0)">

mogelijk werkt het niet omdat sommige ua's het niet toestaan een bestaand venster in grootte aan te passen (en dit overigens ook erg irritant is); je kunt dan eventueel na het openen van het nieuwe venster het andere venster sluiten (via onload="opener.close()" in je nieuw geopende venster); ook dat is erg irritant (daarmee gaat je history verloren) en vaak vraagt de ua nog om een bevestiging (Are you sure?).

daarbij, sommige browsers (mozilla, opera) blocken standaard popups vanuit onload (anders dan user-click-handelingen): al-met-al erg veel redenen om je methode te heroverwegen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Microkid
  • Laatst online: 11:57

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Ik heb beide suggesties geprobeerd, maar blijf 2 schermen houden helaas.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• KnoppenSpook
  • Laatst online: 04-09-2023
leer eerst even DHTML, genoeg tutorials lijkt me

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

• akakiwi
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Je moet natuurlijk wel de window.open weghalen uit je onload.
Wat je ook kunt doen is in het nieuwe window
opener.close();

Dan sluit je het venster wat het nieuwe venster geopend heeft.

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

• RM-rf
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Microkid schreef op 28 February 2003 @ 09:10:
Ik heb beide suggesties geprobeerd, maar blijf 2 schermen houden helaas.
dan zou ik gewoon alles opgeven en ermee ophouden.
sorry, maar ik heb sterk de neiging te denken dat je zonder te begrijpen wat copy-and-paste code in je pagina geplakt hebt.

met mijn eerste code kan je geen twee vensters krijgen, dat is namelijk gebaseerd op een directe link naar je pagina waarna de moveTo()-method het venster op de linkerbovenkant-psoitie zet en resizeTo() de venstergrootte aanpast.

de tweede methode opent wel twee vensters (waarbij je dezelfde window.open()-method kan gebruiken), maar sluit het eerste vervolgens direct af.

Wat je gedaan heb kan ik natuurlijk niet zien als je niet meld wat je precies fout gedaan hebt (cq, post wat je geprobeert hebt aan code). en kan ik je enkel het advies geven eens te onderzoeken (google, irt.org msdn.microsoft etc) wat javascript-methods() precies doen en hoe je ze kan toepassen om te bereiken wat je wilt bereiken

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1