SoundBlaster Audigy Drivers

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik ben alweer een tijdje op zoek naar de drivers voor mijn Audigy Player kaart. Ik heb de CD met de NL/FR drivers erbij gekregen, maar draai een engels systeem, zoals ik al jaren doe. De nieuwe updates hebben een aantal problemen met mijn NL drivers. Ik baal er goed van, want voor het nieuwe spel NWO moet ik de update installeren.

Ik wilde de drivers CD op de Creative Store bestellen, maar je hebt daar een creditcard voor nodig die ik dus NIET heb. Lekker handig van Creative om het alleen nog op CD uit te brengen en niet meer de coredrivers aanbieden als download :( .

Kan iemand mij aan die CD helpen zonder dat ik een Creditcard aan hoeft te schaffen om die CD te kunnen kopen van die gasten bij creative? Of heeft iemand een link die sneller is dan: http://file2.mydrivers.com/sound/Audigy.zip. Ik ben op die link namelijk ook alweer 2 dagen aan het downloaden en zit pas op 27% van de 550mb. Schiet niet op met die trage connectie ;( .

Ik heb de drivers incl. surround mixer en audio hq nodig in engels.

Alvast bedankt.

[ Voor 1% gewijzigd door Godjira op 28-02-2003 03:16 . Reden: Was iets vergeten... ]

Profile

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
CodenameWeeMan schreef op 28 February 2003 @ 03:10:
Hallo mensen,

Ik ben alweer een tijdje op zoek naar de drivers voor mijn Audigy Player kaart. Ik heb de CD met de NL/FR drivers erbij gekregen, maar draai een engels systeem, zoals ik al jaren doe. De nieuwe updates hebben een aantal problemen met mijn NL drivers. Ik baal er goed van, want voor het nieuwe spel NWO moet ik de update installeren.

Ik wilde de drivers CD op de Creative Store bestellen, maar je hebt daar een creditcard voor nodig die ik dus NIET heb. Lekker handig van Creative om het alleen nog op CD uit te brengen en niet meer de coredrivers aanbieden als download :( .

Kan iemand mij aan die CD helpen zonder dat ik een Creditcard aan hoeft te schaffen om die CD te kunnen kopen van die gasten bij creative? Of heeft iemand een link die sneller is dan: http://file2.mydrivers.com/sound/Audigy.zip. Ik ben op die link namelijk ook alweer 2 dagen aan het downloaden en zit pas op 27% van de 550mb. Schiet niet op met die trage connectie ;( .

Ik heb de drivers incl. surround mixer en audio hq nodig in engels.

Alvast bedankt.
Goed, die drivers van de link: http://file2.mydrivers.com/sound/Audigy.zip heb ik inmiddels binnen (PC 's nachts laten downen), maar deze werken NIET met een SB Audigy Player. Op een of andere manier werken de drivers wel perfect -ik heb 5.1 geluid etc- maar werken de programma's zoals Creative SurroundMixer2 en zo weer helemaal niet :(. Die geven constant de error dat ik mijn drivers opnieuw moet installeren of mijn Audigy kaart in een ander slot moet stoppen. Totale bullshit is dat, want in dit slot heeft ie altijd perfect gewerkt en de drivers werken gewoon :?.

Dus bij deze de vraag of iemand misschien de drivers voor een Audigy Player hebben waarbij de SurroundMixer, etc wel werken. En dan dus wel de engelse versies zodat ik weer kan updaten. Eventueel wil ik wel van iemand een ISO of kopie van de originele drivercd van creative, aangezien ik die dus zonder creditcard niet kan kopen :|.

Profile

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:37

GaMeOvEr

Is een hork.

Bij Compaq kun je de CD's zo downloaden, in de vorm van "SPxxxx.exe" die zijn dan iets van 170 MB. Er is ook een driver only variant van, rond de 17 MB groot.

Zie ook hier :

Audigy 2 drivers versie 5.12.1.323 op een Audigy 1

[ Voor 4% gewijzigd door GaMeOvEr op 28-02-2003 09:58 ]

Aannames zijn fataal.

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Die drivers van Compaq had ik al eens geprobeerd, SoftPaq SP21636. Deze bevat inderdaad de juiste drivers voor Audigy kaarten, alleen bij mij werkt ie niet. De drivers werken namelijk alleen met Audigy Part Number 277619-101. Nu klopt volgens de drivers mijn Part Number niet met die van de drivers.

Installeren lukt dus simpelweg niet. Die Audigy 2 drivers heb ik niet zo'n vertrouwen in. Ze zullen vast werken, maar de kans dat er conflicten zich op zullen doen is ook meteen een stuk groter. Het liefste heb ik gewoon een CD van SoundBlaster Audigy van Creative, maar ja..., dat kopen met CreditCard is heeeel erg shit. Ik ga proberen om de drivers bij een winkel te krijgen, misschien dat die me kunnen helpen.

Een ding is duidelijk: CREATIVE SUCKS met hun systeem van drivers.

P.S.) Weet er iemand hoe ik makkelijk zonder mijn PC open te maken aan mij Part Nummer kan komen? In de Device Manager kan ik hem niet vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door Godjira op 28-02-2003 10:31 . Reden: ff kleine toevoeging ]

Profile

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

http://files.creative.com...1890/AUD2DRVL11030205.exe

Ik gebruik momenteel deze drivers met m'n audigy, pas er op gegooid, daarvoor gebruikte ik ook audigy2 drivers en kheb nog geen probleempjes ondervonden, hoor :)

Deze drivers zijn btw ook lekker klein! :)

Enige nadeel dat ik tot nu toe heb ondervonden met de audigy is het feit dat die firewireport maar matig is en niet werkt met m'n iPod :/

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:50
Drivers voor de audigy zijn nu al vaak genoeg langsgekomen. Het is een erg populaire kaart, er is plenty info over te vinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.