[XP] UxTheme.dll kan niet meer vervangen worden?

Pagina: 1
Acties:

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025
Vandaag heb ik Blackbox uitgeprobeerd en een of andere patch van Windows Update gehaald. Toen ik daarna rebootte (voor die patch), deed mijn (Watercolor) theme het niet meer. Blijkt dat mijn uxtheme.dll is teruggezet. Normaal kan ik die altijd weer goed zetten door in Safe Mode met Command Prompt te booten en dan gewoon te vervangen, maar nu zegt Windows dat het ding bezet wordt gehouden door een proces. Welk proces is onduidelijk.

Heeft iemand hetzelfde probleem, of een oplossing, waarmee ik toch mijn uxtheme.dll weer kan vervangen? Ik heb gedacht aan bootdisks (maar ik heb geen bootdisk waarmee ik op mijn NTFS partitie kan prutsen) en aan Knoppix (een Linux-distro die van CD draait - deze kan helaas nog niet schrijven naar NTFS partities), maar ik weet het nu even niet meer.

Rustacean

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Heb je dit al helemaal uitgevoerd: Visuele thema's met Windows XP SP1; Ook mogelijk zonder StyleXP.
Genoemd in de XP-FAQ? :)

• djc
Ik heb uiteindelijk de uxtheme.dll kunnen vervangen via een ander extern tooltje. Maar nu kan ik nog steeds geen andere styles selecteren *?* Ook niet nadat ik het theme opnieuw heb geinstalleerd.

Rustacean

• djc
Die vorige vervanging is kennelijk redelijk mislukt, maar dit werkte perfect. Top!

Mag dicht.

Rustacean