Toon posts:

Excalibur R9700Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 2 dagen ben ik in Bezit van een R9700Pro dus en had verse install van Xp gedaan en dus ook meteen nieuwste via drivers, Cat3.1 geinstalleerd en uiteraard Dx9 :)

Goed na dat alles wou ik wel eens een spelletje spelen.

Unreal II "The awaking" Spel start niet op, en in sommige gevallen gaat me monitor instanby en Computer slaat vast (enkel reset helpt)

Max Payn geprobeerd, idem dito Scherm vast en pc vast. of monitor ineens in standby :(

en zodoende was ik terug gegaan naar de winkel waar ik uhm heb gekocht . Daar deden ze uhm testen bij de TD.. Maar kreeg te horen dat de kaart prima deed en 3dmark ook prima draaide.. dus weer naar huis. Zonder antwoord dus :(
Heb uhm in een Duron 1200, 512mhz c2 gehad. Xp2400 met 1GB geheugen. een p4 geprobeerd.
dus 3 verschillende configs. geen resultaat
Ati drivers die erbij geleverd werden geprobeerd .. ook geen resultaat

Iedere keer als ik een 3D spel wil gaan spelen dan start ie op en dan ..systeem vast en monitor op standby :(

Dacht nou dan ook maar eens 3dmark draaien? nou 1 keer probleemloos.
maar doe ik het 5 keer achter elkaar? dan ook monitor op standby :(

Kortom ... iemand nog ID? want op deze manier hek niks aan me kaartje :(

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Lijkt me gewoon een dode 9700pro :(. Ga anders ff naar de winkel met je hele pc en laat zien wat er fout gaat.

tvw

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:35
Moet je niet zo'n floppy power connector in de kaart schuiven? Doe je dat wel?
Druk je de kaart wel goed aan (dat ie wel stevig in 't agp slot zit)?
Staat de bios wel op de goede AGP mode ingesteld?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Ja uiteraard zit dat extra voeding kabeltje eraan ...

Maar goed zoals ik al ik was er al naar mee de winkel geweest, en die zeiden nadat ze er achter mee bezig waren geweest dat ie het prima deed en geen problemen konden vinden. Zelfs 3dmark zoals ie zei deed ut perfect
als ik me systeem mee neem waar ie in dit geval nu dan in zit ben ik uhm een week kwijt en dat kan ik helaas niet :(
maar heb zelf ook in andere pc's gedaan en daar deed ie ut ook niet :(

En nu wil 3dmark niet eens meer .. bij eerst wings of fury gaat me monitor op standby en pc is dood :(

Grr... hopeloos dit

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

hoeveel watt heeft je voeding?
kaartje trekt een 40 watts.
maar aangezien je het in 3 pc's hebt gehad..

[ Voor 56% gewijzigd door BadMotha op 28-02-2003 00:40 ]

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Verwijderd

heb je met je eigen ogen gezien dat ie bij de winkel deed ? als je niet gezien hebt zou ik als nog naar de winkel gaan en dit probleem voor hun leggen.

Verwijderd

BadMotha schreef op 28 februari 2003 @ 00:40:
hoeveel watt heeft je voeding?
kaartje trekt een 40 watts.
maar aangezien je het in 3 pc's hebt gehad..
De voeding is bij een Radeon 9700 Pro zeer belangrijk omdat hij nog wel een sloktje stroom lust als hij aan staat >:)

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Sowieso moet jij ERBIJ staan als ze die kaart werkend hebben (ECHT JOUW kaart, geen andere) ...

Zo ja, dan zou ik idd even bij de voeding of cooling een oplossing zoeken ... :?

De meeste mensen deugen!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
KLinkt als een voeding probleem, Je AGP levert niet genoeg stroom en je moet idd dat extra kabeltje aansluiten die geleverd is met je kaart. Anders kan je ook proberen om je AGP voltage omhoog te krikken in je bios.

dikzak

Verwijderd

Topicstarter
300 Watt P4 voeding.
En behalve me radeon zit er dan een duron 1200 en 1 HD en 1 cdrw speler op.

Dus moet meer dan voldoende zijn.

Ook getest op een 450 Watt voeding.. idem probleem :(
voeding komt bij FUnprice vandaan.

En nee niet werkend gezien, was allemaal achter gesloten ruimte :( Paradigit :( grr

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:06
Ik had precies hetzelfde met mijn leadtek geforce 4, bleek er een assemblage fout in te zitten waardoor die heatsink bij aardige warmte kostsluiting ging veroorzaken.Dus terug brengen en laat ze maar es paar keer 3dmark draaien of neem U2 mee.

If it aint broke, fix it till it is!

Verwijderd

Topicstarter
Uhm UN2? sja ik heb enkel me kopie hierliggen dus die ga ik niet mee naar de winkel nemen.

maar ja 3dmark2003 lol bij mijn deed ie nog niet eens 1 serie
en bij Paradigit TD beweerde ze dat ie ut helemaal deed.
Voeding was prima zeiden ze ..
+5 Volt lijn 30A
+12 Volt 15A
-5Volt 0.5A
-12Volt 0.5A
+3.3Volt 14A
+5VSB 2.0A
Bovenstaande zou prima moeten zijn voor deze kaart.
Duron 1200 (standaard) 512 Kingston pc133 c2
1 10.2 Maxtor 7200 1 Philips 4*4*2 Brander (ouwe dus :P )
dat zit dus aan me voeding. geen extra Case Fan's

maar goed ik ga er zometeen heen met me kaart moet uhm er nu eerst uit halen want 2d doet prima... tis puur 3d :(
en dan vraag ik of nieuwe of geld terug ! 400 Euro is niet niks tenslotte

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 12:52 ]

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 08:44

Killer

Hatseflats!

Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 00:17:

Kortom ... iemand nog ID? want op deze manier hek niks aan me kaartje :(
Kijk maar eens op www.rage3d.com. Op hun forum staan een heleboel mensen die problemen hebben met monitor\standby problemen. En daar staan ook een hoop fixes. Tevens is er al eens zo'n topic geweest op GOT volgens mij....Dus ff Search...Suc6 :*)

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Verwijderd

Topicstarter
Search :) zo newby ben ik nu ook weer niet dak dat niet al had gedaan.. maar je link is wel een goeie :) dankje...

Overigens vermoedelijk probleem
is dat me Duron op FSB 100 draait en me geheugen 133.. Radeon houden liever van syncroom lopen (sorry voor typ fout) dus 100/100 of 133/133 etc ..
aldus de TD van de winkel want heb uhm draaiend gezien op een Intel chipset met p4 en Nforce en deden beide prima..
Pagina: 1