[WinME] Conflict WinME en Sitecom-Realtek?

Pagina: 1
Acties:

• Jammie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08 15:39

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Ik krijg mijn internetverbinding op één pc maar niet op de goede snelheid.

Ethernetkaart: Sitecom LN-002 (Realtek 8139C chipset)

Hetzelfde Sitecom-kaartje werkt op een ouwe bak met Win98 wél goed. :(

Op de WinME-pc heb ik al werkelijk alles geprobeerd om het goed te krijgen, maar zonder succes. Klopt het dat WinME een conflict heeft met de Realtek-chipset? En wat is er aan te doen (kheb al de nieuwste drivers geprobeerd)?

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
En op wat voor manier zit jij via die nic op internet? adsl? kabel?
Heb je een netwerk liggen?
Of krijg je die kaart niet geinstalleerd?

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Jammie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08 15:39

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Sorry, erg weinig info idd.

Verbinding: adsl via Speedtouch multi-pc modem met 4 slots. Ik heb geen netwerk geïnstalleerd, deel alleen het modem (ook router). De kaart krijg ik geïnstalleerd, maar hij werkt maar op de helft van de snelheid. Aan het multi-pc modem heb ik verder een laptop hangen (WinME, sitecom/realtek-insteekkaart) en een ouwe desktop (Win98, PCI Sitecom/Realtek PCI kaart).

Op de laptop en de Win98-pc krijg ik gemakkelijk een 80+K/s downloadsnelheid.

Op de PC waar het om gaat (is dus een desktop) haal ik met WinME en Sitecom/Realtek pci-kaart maar maximaal 45K/s. De kaart installeert dus wel okee. Ook al alle nieuwe drivers geprobeerd en on-board duplex-settings veranderd. Geen enkel resultaat. Aan de kabels ligt het niet, ook al andere slots op het modem en pci-slots in de pc geprobeerd. En verder alles wat je je maar bedenken kunt. Alle mogelijke helpdesks (van provider tot kaartleveranciers) gebeld, geen resultaat. Alweer een nieuwe ethernetkaart gekocht: resultaat hetzelfde.

IK WORD ER MAF VAN!!!

• vyruz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-07-2018

vyruz

ik heb geen ondertitel :P

heb je misschien meerderee protocollen geinstalleerd op die nic?
gebruik je voor de me pc een andere kabel dan die voor de laptop??

Workstation specs
Server specs
Founder of www.kieftsoft.nl/forum

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Lijkt er toch op dat het aan windows ME ligt hoor, die is zoiezo al niet zo snel met netwerken en internet.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.