• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
In mijn nieuwe pc zit een onboard Avance AC97 soundkaart. Helemaal niet verkeerd maar kan alleen niet met DOS overweg, en aangezien ik nogal veel met emulators enz. aan de slag ben :(
Optie is om, zoals nu, mijn oude AWE64 in te bouwen maar of dat nu echt een oplossing is?
Kan het probleem met andere drivers/instellingen opgelost worden of moet het echt zo?

(heb, een klein beetje, de search gebruikt maar zag niet 1,2,3 een antwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het wel mogelijk moet zijn in DOS. Als je zoekt op "set blaster=" dan kun je wel iets vinden om je geluidskaart aan te spreken onder DOS. Ik denk dat dat geen probleem moet zijn.
De optie die je zelf aandraagt, namelijk de AWE 64 inbouwen, kan natuurlijk ook. Voordeel (wellicht) daarvan is dat die kaart de processor minder belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
is idd wel een oplossing maar heb ook al een Com3 kaartje in moeten bouwen omdat de onboard netwerkkaart ervoor zorgde dat @home me van het netwerk afknikkerde (MAC adres kon niet bewaard blijven... :() en op deze manier hou ik niet veel sloten meer vrij...

Zo'n alles-in-een-pc is best wel te doen maar als het even anders wordt...

[ Voor 14% gewijzigd door hemiparo op 28-02-2003 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 21:40

bloasfist

Slot-A Crew

hemiparo schreef op 28 februari 2003 @ 00:07:
is idd wel een oplossing maar heb ook al een Com3 kaartje in moeten bouwen omdat de onboard netwerkkaart ervoor zorgde dat @home me van het netwerk afknikkerde (MAC adres kon niet bewaard blijven... :() en op deze manier hou ik niet veel sloten meer vrij...

Ik heb m'n onboard ac'97 chippie nooit in DOS aan de praat gekregen. D'r zijn namelijk geen dos drivers voor die chippies.
Dus inderdaad je ouwe AWE erin hangen. (als je nog een ISA slotje hebt)

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Heb nog één slotje vrij idd... maar, welke (goedkope) PCI kaart zou dit ook kunnen? Ben al zuinig met mijn sloten en zeker met ISA sloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elissen
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-02 12:16
Probeer dit eens, heb je wellicht helemaal geen nieuwe kaart nodig:
VDMSound
VDMSound provides sound support to DOS boxes under Windows NT 4.0 and Windows 2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Zelfs als VMDSound werkend te krijgen is, heb je met een AWE 64 mooiere geluidskwaliteit in DOS, als het gaat om MIDI.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
VMDSound werkt... een beetje. Geluid is een beetje TE langzaam maar klinkt wel redelijk ok. Misschien toch maar overstappen naar de AWE of een betaalbaar PCI kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:08

PromWarMachine

Forsaken Archer

hemiparo schreef op 01 March 2003 @ 02:14:
VMDSound werkt... een beetje. Geluid is een beetje TE langzaam maar klinkt wel redelijk ok. Misschien toch maar overstappen naar de AWE of een betaalbaar PCI kaartje?
Een standaard geluidskaartje van Creative is 40 euro ofzo, aan jou de keus of je iets meer wilt betalen of je ISA slotje wilt opofferen voor dit doel :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

hemiparo schreef op 28 February 2003 @ 00:07:

Even doorbellen naar @home denk ik zo, ze zullen vast wel zo vriendelijk zijn om ervoor te zorgen dat dit gewijzigd wordt?!

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
probleem is dus dat het onboard kaartje geen adres vast kan houden dus elke keer ruzie met @home (zij kunnen het ook niet oplossen... of heb jij wel een oplossing?).
Oplossing die ik nu heb is dus het 3com kaartje want die geeft geen problemen... kost me alleen wel een vrij slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15
mja , mijn ac97 werkt perfect in dos

Ik heb een cdtje bij mijn mobo bij gekregen , staat ook dos drivers op hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
kun je mij die drivers zenden? of is dat warez request? lijkt me niet maar je weet maar nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 23:34
ik heb een sb audigy en ik wil ook wel geluid in dos... enig idee hoe dat is op te lossen, en niet via vdmsound, want creative heeft geen dos drivers voor mn audigy volgens mij?
Pagina: 1