Sinds maandag heb ik een Hercules 3D Prophet 9000 Pro, in eerste instantie dacht ik een leuke kaart, nu begin ik zolangzamerhand spijt als haren op mijn hoofd te krijgen.
Ik heb gisteren de kaart terug gebracht omdat deze steeds vastlopers genereert, na wat moeite heb ik een andere kaart gekregen (Xenon is blijkbaar niet op de hoogte van de 8 dagen directe omruil garantie, welke een een Europese regeling is)
Maar nu vertoont deze kaart ook weer rare problemen. Zodra ik een Direct 3D gebeuren (mooi voorbeeld : Splinter Cell) start dan begin ik rare vlekken te zien, tevens komen er vanuit het midden render fouten.
Zodra ik mijn computer heb opgeklokt gebeurt dit sneller dan als ik hem niet heb opgeklokt. Probleem is het is een oud beestje (P3-550) dus ik wil wel graag opklokken, met mijn wijlen vorige kaart kon ik zonder problemen op 150 mhz bus draaien.
Systeem specs:
P3-550(met global winvos+ koeler)
Asus P3B-F
2x 256mb
235 watt voeding
2x cd-rom
80 gb Seagate Baracuda V
Windows XP Pro
Waar zou het aan kunnen liggen, want het irriteert mij mateloos, aan de software ligt het gegarandeerd niet want het gebeurt op een willekeurig moment.
Oh ja ik heb de Catalist 3.1 drivers op mijn machine staan.
Ik heb gisteren de kaart terug gebracht omdat deze steeds vastlopers genereert, na wat moeite heb ik een andere kaart gekregen (Xenon is blijkbaar niet op de hoogte van de 8 dagen directe omruil garantie, welke een een Europese regeling is)
Maar nu vertoont deze kaart ook weer rare problemen. Zodra ik een Direct 3D gebeuren (mooi voorbeeld : Splinter Cell) start dan begin ik rare vlekken te zien, tevens komen er vanuit het midden render fouten.
Zodra ik mijn computer heb opgeklokt gebeurt dit sneller dan als ik hem niet heb opgeklokt. Probleem is het is een oud beestje (P3-550) dus ik wil wel graag opklokken, met mijn wijlen vorige kaart kon ik zonder problemen op 150 mhz bus draaien.
Systeem specs:
P3-550(met global winvos+ koeler)
Asus P3B-F
2x 256mb
235 watt voeding
2x cd-rom
80 gb Seagate Baracuda V
Windows XP Pro
Waar zou het aan kunnen liggen, want het irriteert mij mateloos, aan de software ligt het gegarandeerd niet want het gebeurt op een willekeurig moment.
Oh ja ik heb de Catalist 3.1 drivers op mijn machine staan.
edit:
Warmte probleem lijkt het mij ook niet, kaart voelt koud aan.
Daarnaast gebeurt het ook als de kast open is.
Warmte probleem lijkt het mij ook niet, kaart voelt koud aan.
Daarnaast gebeurt het ook als de kast open is.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 23:57 . Reden: toevoeging ]