Toon posts:

Vaag verschijnsel met Radeon 9000 pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds maandag heb ik een Hercules 3D Prophet 9000 Pro, in eerste instantie dacht ik een leuke kaart, nu begin ik zolangzamerhand spijt als haren op mijn hoofd te krijgen.

Ik heb gisteren de kaart terug gebracht omdat deze steeds vastlopers genereert, na wat moeite heb ik een andere kaart gekregen (Xenon is blijkbaar niet op de hoogte van de 8 dagen directe omruil garantie, welke een een Europese regeling is)

Maar nu vertoont deze kaart ook weer rare problemen. Zodra ik een Direct 3D gebeuren (mooi voorbeeld : Splinter Cell) start dan begin ik rare vlekken te zien, tevens komen er vanuit het midden render fouten.

Zodra ik mijn computer heb opgeklokt gebeurt dit sneller dan als ik hem niet heb opgeklokt. Probleem is het is een oud beestje (P3-550) dus ik wil wel graag opklokken, met mijn wijlen vorige kaart kon ik zonder problemen op 150 mhz bus draaien.

Systeem specs:

P3-550(met global winvos+ koeler)
Asus P3B-F
2x 256mb
235 watt voeding
2x cd-rom
80 gb Seagate Baracuda V
Windows XP Pro

Waar zou het aan kunnen liggen, want het irriteert mij mateloos, aan de software ligt het gegarandeerd niet want het gebeurt op een willekeurig moment.

Oh ja ik heb de Catalist 3.1 drivers op mijn machine staan.

edit:

Warmte probleem lijkt het mij ook niet, kaart voelt koud aan.

Daarnaast gebeurt het ook als de kast open is.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 23:57 . Reden: toevoeging ]

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

oude drivers volledig deinstalleerd? al in een ander systeem getest/ met een andere voeding getest?

www.triathlete.nl

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-08 13:23

Thorne

Forrester

Jij hebt een BX, die jakkert 3,3V door de AGP-poort. Dat kan die kaart best hebben alleen niet als je ermee gaat overklokken. Dan staat binnen no-time je AGP op 89MHz en dat trekt ie niet op 3,3V.

De nieuwe spec voor AGP is 1,5V en dan doen die problemen zich niet voor.

In ieder geval hoort ie het op standaardfrequenties te doen.

Voeding ligt het echt niet aan...

>specs<

Verwijderd

Topicstarter
Systeem heb ik er opnieuw opgezet, kunnen dus geen problemen zijn met eneventuele vorige drivers

Ik zal mijn kaart eens uitproberen in een ander systeem hier in huis met een 300 Watt redundant PSU, alleen dit is dus ook een P3B-F met een P3-650 die 133 mhz bus loopt (866 mhz). De server heeft hele maal geen zins want dat is nog ouder, een P2B-F :) . Ok deze heeft wel een ATX 2.03 PSU van 350 watt

Wat ook erg raar is, dat sinds ik deze kaart heb, de originele voeding naar de klere is gegaan, geluk dat ik er nog een had liggen en dat mijn 13,6 gb maxtor ineens niet meer wil booten, gewoon data storage doet ie nog wel.

Verwijderd

Topicstarter
Thorne schreef op 28 February 2003 @ 10:16:
Jij hebt een BX, die jakkert 3,3V door de AGP-poort. Dat kan die kaart best hebben alleen niet als je ermee gaat overklokken. Dan staat binnen no-time je AGP op 89MHz en dat trekt ie niet op 3,3V.

De nieuwe spec voor AGP is 1,5V en dan doen die problemen zich niet voor.

In ieder geval hoort ie het op standaardfrequenties te doen.

Voeding ligt het echt niet aan...
Waarom trok mijn oude kaart(Asus V6800 = GF1 DDR) het dan wel. In feite ben ik dus behoorlijk nu genaaid, want op 550 hmz draaien is wel erg traag, kijk en als arm studentje heb ik zo 123 niet geld om iets er bij te halen.

Wordt dus wachten tot mei, de tax refund

Verwijderd

Topicstarter
Even wat dingen geprobeert, onderandere geheugen snelheid van de radeon naar beneden gedaan. Et voilla geen stippen meer.

Mag zich dit voor doen of moet ik WEER terug naar de winkel en een andere eisen ?

Zolangzamerhand weet ik het gewoon NIET meer met dit ding, als ik het doe ga ik voor een Silero Ti4200 128mb

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 23:52:
Even wat dingen geprobeert, onderandere geheugen snelheid van de radeon naar beneden gedaan. Et voilla geen stippen meer.
had je die kaart dan overgeklokt?

en de ene kaart kan nou wel tegen een bus van (150/3)x2=100mhz en de ander niet.

Trouwens is een ti4200 wel een heeel stuk sneller dan de 9000 pro.. van low naar high budget is dat...(dat zou ik zoiezo doen, kaart is gewoon veel beter...)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 februari 2003 @ 23:58:
[...]

had je die kaart dan overgeklokt?

nee

en de ene kaart kan nou wel tegen een bus van (150/3)x2=100mhz en de ander niet.

De asus v6800 kon daar wel tegen ja

Trouwens is een ti4200 wel een heeel stuk sneller dan de 9000 pro.. van low naar high budget is dat...(dat zou ik zoiezo doen, kaart is gewoon veel beter...)

en is maar 50 pleuro goedkoper, maar die mensen zien me al weer aan komen, ok het is wel mijn goedrecht als klant

Verwijderd

Topicstarter
omgewisseld voor een ti4200

close em maar
Pagina: 1