Rare manier van klantenbinding Debitel :(

Pagina: 1
Acties:

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 12:54
Ik heb een maand geleden telefonisch contact gehad met Debitel over de beindiging van mijn contract. Ik wilde weten hoe de procedure was voor nummerbehoud. Mij werd verteld dat ik mijn contract niet op hoefde te zeggen en dat ik gewoon een nieuw contract kon afsluiten bij een andere provider. Mijn abonnement zou dan beindigd worden.

Wat zie ik nu tot mijn grote schik. Krijg een brief van T-Mobile dat de nummerportatie over 3 maanden na vandaag plaats zal vinden. Ik denk oh nee he die gasten van Debitel hebben natuurlijk een achtelijk lange opzegtermijn. Dus ik op de website van Debitel kijken:
Ik wil mijn abonnement beëindigen. Wat is mijn opzegtermijn en wat moet ik doen?
De opzegtermijn binnen het lopende contract is 1 maand. Daarbuiten is dit 3 maanden. U kunt uitsluitend schriftelijk opzeggen, onder vermelding van uw mobiele nummer en met een bijgevoegde kopie van een legitimatiebewijs.
Ik als leek zou hier uit opmaken dat ik dus een opzegtermijn van 1 maand heb, aangezien ik het nog geen 12 maanden heb.

Daar komt nog bij dat ze mij anders een maand geleden er op hadden mogen wijzen dat ik mijn abo wel schriftelijk had moeten opzeggen omdat het immers 3 maanden duurt.

Kan iemand mij bovenstaande quote uitleggen? Is het nu 1 of 3 maanden?

[ Voor 7% gewijzigd door waslijn op 27-02-2003 23:47 ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:25

Sick Nick

Drop the top!

toen ik mijn abbo daar wilde opzeggen had ik een opzegtermijn van 3 maanden, ik had het toen 10 maanden (een abbo van een jaar afgesloten bij talkline, later is dat debitel :r geworden).

Ga dus maar uit van 3 maanden.

offtopic:
Debitel is duur, niet klantvriendelijk en had ik al gezegd dat ze duur zijn?

• waslijn
Sick Nick schreef op 27 februari 2003 @ 23:48:
toen ik mijn abbo daar wilde opzeggen had ik een opzegtermijn van 3 maanden, ik had het toen 10 maanden (een abbo van een jaar afgesloten bij talkline, later is dat debitel :r geworden).

Ga dus maar uit van 3 maanden.

offtopic:
Debitel is duur, niet klantvriendelijk en had ik al gezegd dat ze duur zijn?
Had inderdaad ook Talkline, maar die quote van van de website vind ik dan erg onduidelijk. Tevens is de voorlichting op de website en via de helpdesk ook zeer matig te noemen. Naja ik zal morgen wel eens gaan bellen met die grapjassen, dit is in ieder geval een goede reden om hier nooit meer terug te komen.

[ Voor 4% gewijzigd door waslijn op 27-02-2003 23:52 ]

Verwijderd

Ja, binnen de nog lopende contractsduur van 1 jaar (of soms 2 jaar) heb je een opzegtermijn van 1 maand.
MAAR !! De administratie van debitel wil nog wel es wat te wensen overlaten dus stuur je schriftelijke opzegging liefst aangetekend en ruim 1 maand (lees 1,5 a 2 maanden) voor het aflopen van je contract op.
Zodoende kunnen ze je niet proberen te naaien. ;)

Bij mijn weten is het na de contractperiode waarbij het abonnement stilzwijgend doorloopt ook nog steeds binnen 1 maand op te zeggen.
Maar of ze dan makkelijk jouw nummer vrijgeven dat durf ik niet te garanderen.

Mijn advies: Stuur aangetekend je opzeg termijn en dreig desnoods met de opta in een brief dat zij jouw nummer vrij moeten geven en het mogelijk moeten maken dat T-mobile jouw nummer kan toewijzen op een simkaart voor jou.

En dit moet binnen 14 dagen (volgens opta-regels) voltooid zijn, helaas kan het soms zijn dat je tijdelijk een ander nummer krijgt. Wat uiteraard niet handig is.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ligt er aan wanneer je contract afloopt

Stel: je had een contract voor een jaar afgeloten op 1 mei vorig jaar, dan loopt die dus op 1 mei dit jaar af. Je moet dan uiterlijk 1 maand eerder opzeggen, dus 1 april. Ben je later, dan is het dus 3 maanden. Dus als je op 2 april opzegt, is 2 juni, en als je op 1 september opzegt, is het 1 november.

Is niet alleen Debitel die dat doet hoor, ik moest bij Vodafone ook 3 maanden wachten voor ik daar weg mocht...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• waslijn
Moartn schreef op 27 februari 2003 @ 23:53:
Ligt er aan wanneer je contract afloopt

Stel: je had een contract voor een jaar afgeloten op 1 mei vorig jaar, dan loopt die dus op 1 mei dit jaar af. Je moet dan uiterlijk 1 maand eerder opzeggen, dus 1 april. Ben je later, dan is het dus 3 maanden. Dus als je op 2 april opzegt, is 2 juni, en als je op 1 september opzegt, is het 1 november.

Is niet alleen Debitel die dat doet hoor, ik moest bij Vodafone ook 3 maanden wachten voor ik daar weg mocht...
Ok, maar ik belde dus vorige maand (1,5 maand voor aflopen contract) naar de helpdesk en die adviseerden niet op te zeggen, maar gewoon een nieuw contract af te sluiten bij een andere provider. Nu snap ik wel dat ze me genaaid hebben aangezien ik nu nog 2weken voor de einddatum van mijn contract zit. Maar ik vind dit verre van netjes, die telco's leren het ook nooit. Naja, dit overkomt me geen tweede keer meer.

Verwijderd

Waslijn schreef op 27 February 2003 @ 23:58:
[...]
Ok, maar ik belde dus vorige maand (1,5 maand voor aflopen contract) naar de helpdesk en die adviseerden niet op te zeggen, maar gewoon een nieuw contract af te sluiten bij een andere provider. Nu snap ik wel dat ze me genaaid hebben aangezien ik nu nog 2weken voor de einddatum van mijn contract zit. Maar ik vind dit verre van netjes, die telco's leren het ook nooit. Naja, dit overkomt me geen tweede keer meer.
Leuk is dat ja, zo'n ingehuurd callcenter wat jouw verkeerd advies geeft. :/

Bij mijn weten moet je altijd (wil je goed zitten) het schriftelijk of via je dealer bekend maken aan je provider.
Ik heb vaak genoeg voor klanten zo'n faxje ingevuld, kopie legitimatie erbij en hoppa binnen een week was het geen probleem.
Dit was uiteraard 1,5 tot 2 maanden voor het aflopen van het contract.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Waslijn schreef op 27 February 2003 @ 23:58:
[...]
Ja, wat moeten ze anders zeggen dan?

Als jij je abbo via hun opzegt, vervalt je nummer.

Als je nummerbehoud wilt, MOET je je oude contract laten opzeggen door je nieuwe telco. Dat kan/mag je dus niet zelf doen.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Mmmm, ik heb zo'n drie maanden voordat m'n contract af liep m'n abo opgezegd bij Debitel (wat eerst Talkline was). Kreeg keurig een brief thuis met de data van de beïndiging van m'n abo en heb deze week een D* abo aangevraagd met nummerbehoud. Ben benieuwd hoe het gaat lopen. Helaas was ik er al achter dat Debitel niet zo flexibel was. :/

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:54
Als we 't toch over de goeie service van Debitel hebben: ik heb er nog 1 lopen :)

Weet iemand zo een adres waar de opzegging heen moet? O-) Nu is hun website niet zo overzichtelijk dat ik het snel kan vinden....

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-07 23:10

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Als je je abo opzegd zonder nummerportering (dus "gewoon" opzeggen) dan heb je idd een termijn van 1 maand; dus in maand 11 kun je je abod opzeggen zodat het precies na 1 jaar afgelopen is

ECHTER, bij nummerportering is de regel dat je nummer pas geporteerd mag worden als je aan de contractuele verplichtingen bij Debitel voldaan hebt... ofwel, pas na dat jaar kun je porteren....en dus is het na je termijn....en dus maken ze er een opzegtermijn van 3 maanden van...

Jammer maar helaas...

P.S. Als je naar Vodafone porteert kun je vaak wel al na 2/3 weken je toestel ophalen >:)

An Explanation of l33t Speak

Verwijderd

Als je naar de klantenservice van Debitel belt geven ze een fax nummer waar je de opzegging naar toe kunt faxen. Je kunt ook een speciaal opzeg formulier halen bij verkooppunten waar je Debitel af kunt sluiten. FF op de fax zetten en alles wordt stop gezet. Ik heb zo al twee abbo's beëindigd.

• waslijn
ik heb net gebeld en het enige dat ik te horen krijg als tegenargument:

- procedures
- u bent slecht voorgelicht
- anderen hebben er ook last van ! :(

Ik: maand geleden gebeld dat was dus ruim op tijd. Ik vraag hoe nummerbehoud in zijn werk zal gaan. Zij geven aan dat ik gewoon een nieuw contract aan kan gaan bij andere provider. Vervolgens heeft T-mobile de aanvraag tot nummerportatie 10 dagen te laat uitgevoerd om nog binnen de 1 maand opzegtermijn te vallen. Als ze mij dit nou even gezegd hadden, dan had ik gewoon opgezegd. Ik had ook wel begrepen dat het binnen 2 weken nooit allemaal zou lukken.

Antwoord: u spreekt over jullie, ik had u dat wel gezegd.

Ik: Nou dat is mooi, want dat bent u het met mij eens.

Antwoord: Ja, maar ik kan er niets aan doen...............

Ik: Dan houdt het op.... :O

Enige wat ik nog ga doen: aangetekende brief schrijven en nogmaals hele verhaal uit de doeken doen. Heb er van geleerd. Ga direct mijn nieuwe abonnement beeindigen voor dat dit mij nog een keer overkomt :)

[ Voor 86% gewijzigd door waslijn op 28-02-2003 09:28 ]

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

--RoelZ-- schreef op 28 February 2003 @ 01:50:
Als we 't toch over de goeie service van Debitel hebben: ik heb er nog 1 lopen :)

Weet iemand zo een adres waar de opzegging heen moet? O-) Nu is hun website niet zo overzichtelijk dat ik het snel kan vinden....
Ik vind de website juist wel goed.
http://www.debitel.nl/nl/pages/service/contact/default.asp?
Ik wil mijn abonnement beëindigen. Wat is mijn opzegtermijn en wat moet ik doen?
De opzegtermijn binnen het lopende contract is 1 maand. Daarbuiten is dit 3 maanden. U kunt uitsluitend schriftelijk opzeggen, onder vermelding van uw mobiele nummer en met een bijgevoegde kopie van een legitimatiebewijs.
Waarom kan ik niet telefonisch opzeggen?
We willen graag zeker weten dat u zelf het contract opzegt. Daarom vragen we ook om een kopie van het legitimatiebewijs.

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Buzz_Lightyear schreef op 28 February 2003 @ 07:59:
Als je je abo opzegd zonder nummerportering (dus "gewoon" opzeggen) dan heb je idd een termijn van 1 maand; dus in maand 11 kun je je abod opzeggen zodat het precies na 1 jaar afgelopen is

ECHTER, bij nummerportering is de regel dat je nummer pas geporteerd mag worden als je aan de contractuele verplichtingen bij Debitel voldaan hebt... ofwel, pas na dat jaar kun je porteren....en dus is het na je termijn....en dus maken ze er een opzegtermijn van 3 maanden van...

Jammer maar helaas...

P.S. Als je naar Vodafone porteert kun je vaak wel al na 2/3 weken je toestel ophalen >:)
Dat zou toch wel een zwaar mindere streek zijn. :(
Ik heb het al 3 maanden van te voren opgezegd.....

Verwijderd

Ik heb met Debitel de zelfde ervaring en vraag mij af of dit allemaal zomaar kan. Mijn contract bij Debitel loopt tot 12 maart. Begin December heb ik schriftelijk opgezegd en daarvan een bevestiging gekregen dat per 12 maart ik afgesloten wordt. Nu heb ik begin maart een leuke aanbieding gezien via Ben en een nieuw abo afgesloten en zag dat nummerbehoud mogelijk was. Dat nummerbehoud leek me wel handig dus half januari formulier ingestuurd. In de tussentijd kreeg ik een heel onduidelijke brief van Debitel dat zij het betreurden dat ik als vaste klant opgezegd had en zij boden mij de mogelijkheid drie maanden gratis abo aan wanneer ik korting naar een nummer sms'de, heb ik dus gedaan. Inmiddels wordt ik overspoeld door reclame sms'jes die ik eerst niet kreeg en nu kreeg ik een brief van BEN dat mijn nummerbehoud aanvraag is goedgekeurd en dat nummerportering 12 mei plaatsvindt. :( Is snap er geen zak meer van en de Debitel klantenservice wordt ik ook geen steek wijzer van. Loopt mijn debitel abo nog door tot mei terwijl ik al een bevestiging van opzegging had of wordt die toch per 12 maart afgesloten?
Pagina: 1