Ik heb een maand geleden telefonisch contact gehad met Debitel over de beindiging van mijn contract. Ik wilde weten hoe de procedure was voor nummerbehoud. Mij werd verteld dat ik mijn contract niet op hoefde te zeggen en dat ik gewoon een nieuw contract kon afsluiten bij een andere provider. Mijn abonnement zou dan beindigd worden.
Wat zie ik nu tot mijn grote schik. Krijg een brief van T-Mobile dat de nummerportatie over 3 maanden na vandaag plaats zal vinden. Ik denk oh nee he die gasten van Debitel hebben natuurlijk een achtelijk lange opzegtermijn. Dus ik op de website van Debitel kijken:
Daar komt nog bij dat ze mij anders een maand geleden er op hadden mogen wijzen dat ik mijn abo wel schriftelijk had moeten opzeggen omdat het immers 3 maanden duurt.
Kan iemand mij bovenstaande quote uitleggen? Is het nu 1 of 3 maanden?
Wat zie ik nu tot mijn grote schik. Krijg een brief van T-Mobile dat de nummerportatie over 3 maanden na vandaag plaats zal vinden. Ik denk oh nee he die gasten van Debitel hebben natuurlijk een achtelijk lange opzegtermijn. Dus ik op de website van Debitel kijken:
Ik als leek zou hier uit opmaken dat ik dus een opzegtermijn van 1 maand heb, aangezien ik het nog geen 12 maanden heb.Ik wil mijn abonnement beëindigen. Wat is mijn opzegtermijn en wat moet ik doen?
De opzegtermijn binnen het lopende contract is 1 maand. Daarbuiten is dit 3 maanden. U kunt uitsluitend schriftelijk opzeggen, onder vermelding van uw mobiele nummer en met een bijgevoegde kopie van een legitimatiebewijs.
Daar komt nog bij dat ze mij anders een maand geleden er op hadden mogen wijzen dat ik mijn abo wel schriftelijk had moeten opzeggen omdat het immers 3 maanden duurt.
Kan iemand mij bovenstaande quote uitleggen? Is het nu 1 of 3 maanden?
[ Voor 7% gewijzigd door waslijn op 27-02-2003 23:47 ]