Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[lcd]Welke manieren stroom?

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:21

Gotiniens

Fairly odd Tim

Topicstarter
Ik ben bezig met de voorbereiding om een lcd scherm op mijn server aantesluiten. :9~

De bedoeling is om een lcd via de printerkabel op het bureau te zetten (server staat onder mijn voeten). Maar ik zit met de stroom toevoer, ik heb tijdens de seach 3 manieren gezien namelijk:

manier 1:

gewoon een molex conector verlengen en daar de 5+ van aftappen.

manier 2:

Stroom van een andere poort aftappen en die naar lcd sturen.

manier 3

zon adapter pci kaart in de pc stoppen en die de stroom laten regelen.

Ik zal waarschijnlijk manier 2 nemen, maar nu is mijn vraag: welke poort kan het beste de 5+ en de GND leveren, zonder al te veel extra electronica. Ik ben geen electronica wonder, maar een simpel schema in elkaar zetten lukt nog wel. :)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 07:50
als het om 5V gaat zou ik het gewoon van de USB aftappen. Daarvan mag je max 500 mA en in ieder geval 100 mA trekken.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Gotiniens

Gotiniens

Fairly odd Tim

Topicstarter
het is een oude 486 die heeft dus geen USB

deze poorten zitten op het mobo:

2 x ps/2
1 x lpt
2 x com
1 x beeldscherm

[ Voor 50% gewijzigd door Gotiniens op 27-02-2003 23:32 . Reden: lijst van poorten toegevoegd ]

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:00
van een ps2 poort kun je ook 5V aftappen

de precieze maximale stroom weet ik niet, iig genoeg om een displaytje van stroom te voorzien

Repareren doe je zo.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik zou een jackplug ofzo in de achterkant schroeven, en hem daarop aansluiten, zo heb ik het IIG

• Gotiniens

Gotiniens

Fairly odd Tim

Topicstarter
_ferry_ schreef op 27 February 2003 @ 23:43:
ik zou een jackplug ofzo in de achterkant schroeven, en hem daarop aansluiten, zo heb ik het IIG
en waar haal jij de stroom dan vandaan?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Gotiniens schreef op 27 February 2003 @ 23:50:
[...]

en waar haal jij de stroom dan vandaan?

wat dacht je van een molex?
jackplug is geen goed idee trouwens, die maken bij het inpluggen altijd even kortsluiting. Ik zou voor een tulp/cinch gaan. Gaatje boren in een oud slotplaatje, female tulpstekkertje erop, aan de binnenkant van de PC op de molex hangen. Ideaal systeem.

100.000 mensen hebben dit probleem opgelost zonder een topic nodig te hebben, ik denk dat dat voor jou ook best geldt. Gewoon een beetje creatief zijn ;)

[ Voor 12% gewijzigd door m-m op 27-02-2003 23:52 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.