Pc reset spontaan

Pagina: 1
Acties:

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik heb een probleem,
mijn pc reset spontaan een aantal keer per dag.
en hoofdzakelijk met branden maar ook wel is niet.
ik d8 dat het een hacker was, wat het misschien zou kunnen zijn omdat ik een paar x heb gebrand zonder internet en dat goed ging.
maar dat kan natuurlijk ook teval zijn.
laats toen mijn dvd speler vast zat leide een paperclip om de dvd-rom laa te openen tot een reset

Kunnen jullie mij helpen?

Mijn specs zijn:

Amd athlon xp 1500+
Ecs k7vza3.0
512 mb sdram
maxtor 7200rpm hdd
compaq DVD-Rom speler
Pioneer a05 dvd writer
case fan
hdd dubbele fan
300 watt voeding

Mbm5:

sensor 1: 20c
sensor 2: 43c
sensor 3: 32c
core 0: 1.8v
core 2: 3.10v
+3.3: 3.21v
+5: 4.91v
+12: 12.37v
cpu: 1335 mhz

Verwijderd

Heb je al een andere voeding geprobeerd?

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:03
Hoofdzakelijk met branden zeg je, maar hoe zit het verder met CPU intensieve taken? Wat is de temperatuur als'ie gestressed wordt? Zet ook eens "reboot after error" oid uit, kijk of je dan een leuk BSODje krijgt ipv reboot. Aan de hand daarvan kun je vaak wat specifieker zoeken :)

Een hacker lijkt me redelijk onwaarschijnlijk, daar die niet -elke- dag meerdere keren per dag hetzelfde geintje uit zullen halen :Y)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Dnc1n
in windows xp heb ik reboot after error uitgevinkt.
Ik heb wat intensieve taken gerunned maar er gebeurt nix vreemds op mbm5.
hmzz nu maar hopen dat ik een blauwscherm van windows krijg...

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2025

yeroen1979

noh, ik ock!

Spontane reboot = geheugen probleem (lees: is vaak een oorzaak). Plug es wat andere, liefst A-merk, geheugen erin. Het handmatig aanpassen van het wisselbestand (groter) wil ook nog wel eens helpen!

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

• Dnc1n
ik heb verschillende merken geheugen erin zitten, ik probeer wel alleen kingston.
maar de temperaturen en voltages zijn goed?
ook de 43c? (staat inmidels op 44).
andere voeding heb ik btw niet bij de hand.

[edit]
onder het branden en internetten liep de vu meter van core1 heel even terug naar 0.06V! dat lijkt mij niet gezond! standaard staat deze meter op 3,10V.

zou dit de oorzaak kunnen zijn?

[ Voor 33% gewijzigd door Dnc1n op 27-02-2003 23:25 ]

Verwijderd

Dnc1n schreef op 27 February 2003 @ 23:20:
.........................

[edit]
onder het branden en internetten liep de vu meter van core1 heel even terug naar 0.06V! dat lijkt mij niet gezond! standaard staat deze meter op 3,10V.

zou dit de oorzaak kunnen zijn?
De software is (denk ik) niet 100% betrouwbaar, er kunnen afwijkingen zitten in de waarden. Maar hij loopt erg ver terug, als de gegevens idd kloppen, dan zou het kunnen zijn dat het je moederbord of voeding is.

wat betreft de opmerking van "yeroen1979", je kunt het geheugen ook testen met een programma als memtest.
Ik denk dat het veranderen van de grootte van het wisselbestand geen zin heeft, het geheugenmanagement zal er altijd voor proberen te zorgen dat het interne geheugen optimaal benut wordt omdat de toegangstijd tot dat geheugen vele malen kleiner is dan de toegangstijd van een harde schijf.

Probeer ook eens je devices (CD-RW en CD-ROM enzo) op een andere voedingslijn, of over voedingslijnen te verdelen.

• Dnc1n
thnx, memtest heb ik nog niet uitgevoerd. zal ik zeker wel doen, maar heb geen diskette station dus moet een cd-rom image downloaden.

Ik ga nu eerst winxp er opnieuw opzetten omdat die ook niet meer stabiel loopt.
met het opstarten krijg ik soms een register errror en vaak dat ik windows moet sluiten wegens een foute bewerking (of iets dergelijks). als ik op sluiten klik kan ik nog wel gewoon doorcomputeren.

voeding heb ik zo aangesloten staan:

1 voedingslijn (2 connectoren) naar brander
1 voedingslijn (2 connectoren) naar hddcooler> verloopconnector> hdd, dvd-rom.
Pagina: 1