* r0bert is niet echt bekend met RE, maar heb wel het een en ander doorgenomen en gezocht, maar kom 'r niet echt uit
Ik wil graag na iedere HTML tag een newline invoegen. Ik wou dat even dmv regular expressions fixen, maar dat valt behoorlijk tegen. De RE heb ik nu aardig in elkaar zitten, alleen nu wil ik niet dat de expression/string vervangen woord, maar dat erachter een newline wordt toegevoegd (\n).
Wat ik nu heb:
Het resultaat zou zoiets moeten zijn
Het liefst zou ik die \n er (óók nog) voor hebben dus \n<p>\n maar misschien wordt dat weer te moeilijk.. Kan iemand me ff helpeuh ?
Ik wil graag na iedere HTML tag een newline invoegen. Ik wou dat even dmv regular expressions fixen, maar dat valt behoorlijk tegen. De RE heb ik nu aardig in elkaar zitten, alleen nu wil ik niet dat de expression/string vervangen woord, maar dat erachter een newline wordt toegevoegd (\n).
Wat ik nu heb:
JavaScript:
1
2
3
4
5
| regExpr = new RegExp("[<|</][a-Z]+[>|/>]"); strString = '<p>Hier staat een tekst</p>'; strResult = strString.replace(regExpr, '\n'); |
Het resultaat zou zoiets moeten zijn
code:
1
2
3
| <p>\n newline Hier staat een tekst </p>\n newline |
Het liefst zou ik die \n er (óók nog) voor hebben dus \n<p>\n maar misschien wordt dat weer te moeilijk.. Kan iemand me ff helpeuh ?