Ik heb na veel ge-ouwehoer eindelijk mijn 17" monitor. Ik zal even kort samenvatten hoe/wat:
* Half jaar geleden 17" Belinea 10 30 55 gekocht.
* Tijd je terug: <poef> uit...
* Belinea gebeld, kwamen 'm ruilen binnen 48 uur... TOP!
* Nieuwe monitor aangesloten...
* Na 2 uur ermee werken begon 'ie te zoemen... Gek... Ruilen dus weer...
* Binnen 48 uur weer geruild, geweldig!
* Weer aangesloten...
* Begon weer te zoemen na een tijdje (als een hoogspanningsmast in de mist)
* ...en deze "vergat" ook zijn instellingen als 'ie uit zijn powersave kwam...
* ...en dus weer binnen 48 uur geruild.
* ...Je gelooft het niet: Springt in powersave, komt terug met een 1/4 breed beeld
* ...met een enge <pieeeep> <poef>....uit. Kapot
* Ik denk ik word gek. Heb 't kreng op 4 andere pc's geprobeerd, niks...
* Belinea weer gebeld <nu wat chagrijniger :)>. En ze kwamen 'm weer ruilen!
* Einde samenvatting....is it?
Nu heb ik dus <*afklopt op hout*> eindelijk en monitor die niet zoemt, verspringt of gek ruikt (deed er ook 1, weet niet welke
). Hij werkt al een hele dag (16 uur) goed. Dus da's gunstig.
Zit ik net hier te lezen: Verwijderd in "Heb ik een M3 gezien of niet ?" valt me op dat ik die knalpijpen amper zie. Terwijl dat bij mijn originele (voor de problemen) monitor wel goed was. M'n beeld is idd wat aan de donkere kant. "OK, dan stel je 'm wat lichter in" hoor ik je zeggen.
Ja graag, maar HOE? Ik kan alleen kiezen voor wat kleur instellingen (die ik zometeen uitleg), maar ik heb geen brightness/contrast control...
De kleuren instellingen zien er in het OSD als volgt uit:
Ik kan dus RB, BB, RG en BG instellen (GB en GG zijn "Fixed"???) en ik snap dus niet wat daar de bedoeling van is. Ik ken het RGB systeem (en CMYK en weet ik wat nog meer), maar RB GB BB RG GG BB lijken me Red/Blue verhoudingen ofzo.
Alle instellingen staan op 50, en ik heb ze al eens allemaal op 70 en 80 gezet (dus allemaal even veel "omhoog", maar lichter wordt het niet. Hoe krijg ik het kreng lichter? (Boekjes kan ik niet meer vinden, Google was niet erg hulpvaardig en de GoT search leverde ook niks op).
Wat "interessante" extra info:
Belinea
De 10 30 55
ik draai 1280x1024 op 85 Hz, 32 bits...VGA kaart is een A-bit Siluro T400, maar die zat er bij de "originele" monitor ook in (zelfde instellingen ook overigens) en daar was het beeld WEL lichter...
Iemand een idee?
/edit/
Laat maar!!!!
Heb het al....
De handleiding staat op het web
En daar staat in dat je gewoon aan het knopje moet draaien ZONDER het menu in te gaan. Draai je LINKSOM dan krijg je je brightness, RECHTSOM je contrast....
* RobIII gaat zich zitten schamen in een hoekje...
* Half jaar geleden 17" Belinea 10 30 55 gekocht.
* Tijd je terug: <poef> uit...
* Belinea gebeld, kwamen 'm ruilen binnen 48 uur... TOP!
* Nieuwe monitor aangesloten...
* Na 2 uur ermee werken begon 'ie te zoemen... Gek... Ruilen dus weer...
* Binnen 48 uur weer geruild, geweldig!
* Weer aangesloten...
* Begon weer te zoemen na een tijdje (als een hoogspanningsmast in de mist)
* ...en deze "vergat" ook zijn instellingen als 'ie uit zijn powersave kwam...
* ...en dus weer binnen 48 uur geruild.
* ...Je gelooft het niet: Springt in powersave, komt terug met een 1/4 breed beeld
* ...met een enge <pieeeep> <poef>....uit. Kapot
* Ik denk ik word gek. Heb 't kreng op 4 andere pc's geprobeerd, niks...
* Belinea weer gebeld <nu wat chagrijniger :)>. En ze kwamen 'm weer ruilen!
* Einde samenvatting....is it?
Nu heb ik dus <*afklopt op hout*> eindelijk en monitor die niet zoemt, verspringt of gek ruikt (deed er ook 1, weet niet welke
Zit ik net hier te lezen: Verwijderd in "Heb ik een M3 gezien of niet ?" valt me op dat ik die knalpijpen amper zie. Terwijl dat bij mijn originele (voor de problemen) monitor wel goed was. M'n beeld is idd wat aan de donkere kant. "OK, dan stel je 'm wat lichter in" hoor ik je zeggen.
Ja graag, maar HOE? Ik kan alleen kiezen voor wat kleur instellingen (die ik zometeen uitleg), maar ik heb geen brightness/contrast control...
De kleuren instellingen zien er in het OSD als volgt uit:
code:
1
2
| RB GB BB RG GG BG USER 50 |
Ik kan dus RB, BB, RG en BG instellen (GB en GG zijn "Fixed"???) en ik snap dus niet wat daar de bedoeling van is. Ik ken het RGB systeem (en CMYK en weet ik wat nog meer), maar RB GB BB RG GG BB lijken me Red/Blue verhoudingen ofzo.
Alle instellingen staan op 50, en ik heb ze al eens allemaal op 70 en 80 gezet (dus allemaal even veel "omhoog", maar lichter wordt het niet. Hoe krijg ik het kreng lichter? (Boekjes kan ik niet meer vinden, Google was niet erg hulpvaardig en de GoT search leverde ook niks op).
Wat "interessante" extra info:
Belinea
De 10 30 55
ik draai 1280x1024 op 85 Hz, 32 bits...VGA kaart is een A-bit Siluro T400, maar die zat er bij de "originele" monitor ook in (zelfde instellingen ook overigens) en daar was het beeld WEL lichter...
Iemand een idee?
/edit/
Heb het al....
De handleiding staat op het web
En daar staat in dat je gewoon aan het knopje moet draaien ZONDER het menu in te gaan. Draai je LINKSOM dan krijg je je brightness, RECHTSOM je contrast....
* RobIII gaat zich zitten schamen in een hoekje...
[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 27-02-2003 22:52 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij