[Win2k] 2tal probleempjes met zwevend profiel *

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• raptile
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02-2024

raptile

=[Loz Kampoz Fragging Force]=

Topicstarter
goeden avond.

Ik heb hier 2 probleempjes waar ik echt niet uitkom.
1
ik heb hier een domein met active directory draaien.
als ik daar een user in aanmaak dan word deze user vanzelf een domain user.
dat is goed maar als ik met deze user vervolgends probeer in te loggen krijg ik een foutmelding "the local policy of this system does not permit you to logon interactively"
nu kan ik deze user wel als admin enzo instellen en dan werkt het wel maar dat is niet helemaal de bedoeling.(het moet wel een gewone user blijven)

ik heb wel al rongekeken in de local policy settings maar daar kon ik het niet vinden (of ik keek er overheen tot 3 keer aan toe)

weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen ?

probleem 2
Ik heb een user die als administrator enzo staat ingesteld maar als ik dit account op roaming wil zetten dan gaat dat niet , het vlak is namelijk grijs
ik heb het profiel enzo wel al gekopieerd enzo via system en dan user profiles maar ROAMING blijft grijs. (ik wil dat dit profiel namelijk een zwevend profiel word)
hoe kan ik dit probleem oplossen ?

alvast bedankt want ik kom er echt niet meer uit.

Spelfouten voorbehouden.

Verwijderd

!: Local security policy aanpassen en allow deze user (of misschien beter een groep waar de user lid van is) om interactief aan te loggen.
2 Roaming profiles creeer je door een plek aan te geven waar het roaming profile opgeslagen wordt. Dit moet wel een bestaande locatie zijn op je netwerk. (de mappen voor profielen PER user moeten dus zijn aangemaakt.) Profile tab vind je bij properties van een user.
Als je al een bestaand profiel hebt kan je dit als roaming profile gebruiken. Handig is om deze map te sharen (al dan niet als hidden)
Je kan ook een andere lokatie aanmaken en een bestaand profiel daarin copieren.
suc6

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 22:53 ]

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025

• raptile

raptile

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 22:51:
!: Local security policy aanpassen en allow deze user (of misschien beter een groep waar de user lid van is) om interactief aan te loggen.
2 Roaming profiles creeer je door een plek aan te geven waar het roaming profile opgeslagen wordt. Dit moet wel een bestaande locatie zijn op je netwerk. (de mappen voor profielen PER user moeten dus zijn aangemaakt.) Profile tab vind je bij properties van een user.
Als je al een bestaand profiel hebt kan je dit als roaming profile gebruiken. Handig is om deze map te sharen (al dan niet als hidden)
Je kan ook een andere lokatie aanmaken en een bestaand profiel daarin copieren.
suc6
1: daar vind ik niets over terug + ik neem aan dat dat vanzelf zo is op het moment dat het een domein user is.

2: dat is ook al gedaan maar om de user roaming tegeven in system moet dat wel kunnen , het vlak is namelijk grijs

Spelfouten voorbehouden.

• raptile

raptile

Topicstarter
excusses bij mij op het werk kreeg ik gewoon clear text terug alsof ik mijn post opnieuw moest schrijven dus heb ik mijn neefje gemaild of die het wou posten.
mijn excusses hiervoor.

Spelfouten voorbehouden.

• raptile

raptile

Topicstarter
probleem 1 is al bijna helemaal opgelost!!!

vanaf een client inloggen kan wel namelijk alleen mag die user niet op de server zelf inloggen vandaar dit deze melding verscheen!
(ik krijg die foutmelding niet als ik inlof op een client met dat profiel)

nu blijft nog wel de vraag
"als je eenmaal ingelogd bent op een client en niet kan inloggen op de server dan sta je ook niet in de lijst van users die je op roaming kan zetten , ben je dat al vanzelf op het moment dat je een domein user bent ? "

[ Voor 15% gewijzigd door raptile op 28-02-2003 00:48 ]

Spelfouten voorbehouden.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heb je in je ADS.msc wel een userprofile path aangegeven?
En heeft die gebruiker daar ook toegang tot?
Daarnaast heeft een Domain User (een normale gebruiker) dacht ik niet voldoende rechten om z'n eigen profile van vast naar roaming te veranderen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• raptile

raptile

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 28 February 2003 @ 00:47:
Heb je in je ADS.msc wel een userprofile path aangegeven?
En heeft die gebruiker daar ook toegang tot?
Daarnaast heeft een Domain User (een normale gebruiker) dacht ik niet voldoende rechten om z'n eigen profile van vast naar roaming te veranderen.
ADS.msc ? mag ik vragen wat dat is of waar dat zit ?

en inderdaad een user heeft daar geen rechten toe maar een administrator moet dat wel kunnen.

Spelfouten voorbehouden.

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
Hij bedoelt dsa.msc, das de mmc plugin Active Directory Users & Computers. Wil je gebruik kunnen maken van roaming profiles moet je wel bij de gebruiker opgeven waar het profile path staat, zolang dit niet is ingevuld kan je je user geen roaming profile toekennen. Dus start->run->dsa.msc->open eigenschappen vd gebruiker->tabblad Profile->hierin ken je het Profiel path invullen.

• raptile

raptile

Topicstarter
Rudie_V schreef op 28 February 2003 @ 09:11:
Hij bedoelt dsa.msc, das de mmc plugin Active Directory Users & Computers. Wil je gebruik kunnen maken van roaming profiles moet je wel bij de gebruiker opgeven waar het profile path staat, zolang dit niet is ingevuld kan je je user geen roaming profile toekennen. Dus start->run->dsa.msc->open eigenschappen vd gebruiker->tabblad Profile->hierin ken je het Profiel path invullen.
ahh , ja daar heb ik al het profiel path ingegeven maar helaas krijgt deze user nogsteeds geen roaming.

user profile
profile path \\servername\sharenaam\profilemap
logon script nog even niets

home folder
local path ...
connect ...
hierbij weet ik niet wat ik ermee moet of wat ik daarmee kan maar ik neem aan dat dat niets temaken heeft met het roaming profile.

Spelfouten voorbehouden.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

ot]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• raptile

raptile

Topicstarter
die post is per ongeluk ook door mij gepost zoals eerder vermeld ); nogmaals mijn excusses

[ Voor 20% gewijzigd door raptile op 01-03-2003 12:02 ]

Spelfouten voorbehouden.

Pagina: 1