[Kixtart] Writevalue word niet doorgevoerd

Pagina: 1
Acties:
  • 293 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kogelvis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 16:21

Kogelvis

Nu ook met gitaar

Topicstarter
Avond mensen,

Ik probeer hier mijn netwerk een beetje meer onwetende wildklikkende users proof te maken zodat het computer opnieuw installeren wat verminderd word.

Nu heb ik vanmiddag mijn Linux server al met samba opgezet en inloggen met windows 2000 en windows xp gaat prima allemaal echter is dit nog niet genoeg want praktisch kunnen alle users nog alles.
Dus mijn idee kixtart scripting te gebruiken en users op dingen te gaan limiteren.

Momenteel heeft iedere user voor het gemak een eigen netlogon.bat op de server welke bij het inloggen word uitgevoerd.

Dit alles gaat in zoverre prima.

als ik nu als test een plaatje genaamd test.bmp plaats in de desbetreffende user haar netlogon directory en een netlogon als volgt opstel werkt dit prima:

netlogon.bat
code:
1
2
3
@ECHO OFF
\\TheNerve\netlogon\kix32 \\TheNerve\netlogon\netlogon.kix
EXIT 0

netlogon.kix
code:
1
2
3
4
5
CLS

SetWallPaper("\\TheNerve\netlogon\test.bmp")

EXIT 0

in deze directory staat dus een netlogon.bat netlogon.kix kix32.exe en test.bmp allemaal chmod 644 en dus voor user leesbaar.

Als ik nu inlog krijg ik keurig de achtergrond test.bmp te zien geen probleem.

echter als ik nu de netlogon.kix ga aanpassen om voor een windows xp professional machine de Properties van My Computer uit te schakelen dan ziet het script er als volgt uit:

netlogon.kix
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
CLS

WriteValue("HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies","NoPropertiesMyComputer","1","REG_DWORD")
   If @ERROR = 0
      ? "Value Written..."
   EndIf

EXIT 0

volgens de kixtart handleiding zou dit de juiste schrijfwijze van WriteValue zijn en als bij het registerpad geen computer vooraf word meegegeven bijv \\pc1 dan zou hij de wijzigingen doorvoeren op de huidige computer.
Ook kijkend naar volgend topic lijkt mij de syntax juist http://gathering.tweakers...21756///kixtart,registry,

De bedoeling is namelijk om in HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies een key NoPropertiesMyComputer aan te maken met de value 1 en als datatype een REG_DWORD

Als ik nu inlog zou je denken dat de wijziging doorgevoerd zou zijn en de desbetreffende user niet meer bij de eigenschappen van deze computer kan komen dit is echter niet het geval er is geen key in het register bij gekomen ook als ik het script handmatig uitvoer komt die key er niet.

Wel zie ik even snel een dos schermpje voorbij vliegen en met de print screen knop onder bedwang is het me gelukt een screenshotje te maken en kijken wat hij zegt. dit is het volgende:
'\\TheNerve\netlogon'
CMD.EXE is gestart met het pad hierboven als actieve map. UNC-paden worden niet ondersteund. De standaardinstelling is de Windows-map. Deze wordt nu gebruikt.
dit zegt hij echter bij zowel de eerstgenoemde netlogon.kix als bij de tweede niks mis mee lijkt mij.

echter worden de registerwijzigingen niet doorgevoerd ook heb ik het met voorgaand WriteValue de functie AddKey geprobeerd echter zonder succes.

Ik kan mij niet bedenken wat ik nog fout doe heeft iemand een suggestie / oplossing?

Alvast bedankt. _/-\o_

<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
Probeer eerst een eenvoudige key zoals:
WriteValue "HKEY_CURRENT_USER\Software\Test","NoPropertiesMyComputer","1","REG_DWORD")

Wat voor rechten hebben de gebruikers op de computers?
Er staat mij namelijk iets bij de gebruikers geen policies mogen aanpassen.

• Kogelvis

Kogelvis

Nu ook met gitaar

Topicstarter
even getest

netlogon.kix
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
CLS

WriteValue("HKEY_CURRENT_USER\Software","NoPropertiesMyComputer","1","REG_DWORD")
   If @ERROR = 0
      ? "Value Written..."
   EndIf

EXIT 0

en de waarde word keurig toegevoegd
vaag :?

edit1
ps good point die rechten op 1 of andere manier mag ik in regedit in die lange regel niks toevoegen.
bestaat er ook een maneir dat dit wel gebeurd?

edit2
in die map? CurrentVersion mag ik wel een dword waarde toevoegen maar dus echt in Policies begint het probleem.

[ Voor 50% gewijzigd door Kogelvis op 27-02-2003 22:12 . Reden: informatie toegevoegd ]

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
Nee hoor niet vaag.
Als een gebruiker zelf policies mag maken en bewerken kunnen ze ze ook verwijderen en dan ben je als systeembeheerder nog geen stap verder.

maak de policies maar eens aan met Poledit en plaats de gemaakt NTCONFIG.POL in de netlogon.

Dat moet wel werken volgens mij,

• Kogelvis

Kogelvis

Nu ook met gitaar

Topicstarter
eens poledit opzoeken danmaar ik had gehoopt het zonder te kunnen doen.

• Kogelvis

Kogelvis

Nu ook met gitaar

Topicstarter
muchos gracias _/-\o_ poledit did the trick al dan niet gewenst maargoed ik kan verder :)

[ Voor 2% gewijzigd door Kogelvis op 27-02-2003 23:08 . Reden: typo ]

Pagina: 1