4x 2x 1x AGP???????????

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Macabre
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 11:39
Wat is dat en hoe moet dat, want ik heb problemen met mijn Geforce 2 MX v7100.

Als ik een spel speel knal ik er na een paar seconden weer uit. En ik heb alle drivers al geprobeerd. Alleen de oude 5.30RC doen het bij mij "normaal". Als ik de nieuwere drivers installeer en ik start een spel bv. Fifa 2001, heb ik geen beeld aan de linker en rechterkant.

Maarjah, ....bij driver 5.30RC knal ik er ook altijd uit, maar het beeld is tenminste normaal, WAT KAN IK HIER AAN DOEN??????

Wat zijn de juiste instellingen voor mijn videokaart.

Intel Celeron2 300@333
64MB RAM
ASUS AGP V7100 v5.30RC
Windows '98SE
DirectX 8.0

Ik heb ook al eerder een topic geopend maar ik kreeg geen antwoorden waar ik iets aan had.

Misschien nu wel.

Ik zou echt heel graag een goed antwoord willen over hoe mijn instellingen zouden moeten zijn, of ik iets in de BIOS moet veranderen, of wat dan ook (keb trouwes een P2L97 moederbord van ASUS)

..:: Specs ::..

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:41

Erikie

www.erikie.nl

traktor scratch!

Verwijderd

Het volgende :

wanneer je gebruik maakt van pc-100 mhz geheugen, kan je niet hoger gaan dan 2x AGP!

Bij pc-133 mhz geheugen kan je tot 4x AGP gaan!

Het volgende is namelijk de verklaaring ervoor.

2x AGP = AGP bus werkt op 532 MB/s.
4x AGP = AGP bus werkt op 1064 MB/s.

en aangezien pc-100 maar 800 MB/s aan kan..
Bij pc-133 is dat precies 1064 MB/s :)

(64/8) * 100 = 800
(64/8) * 133 = 1064

Kijk ook eens op hoeveel jou AGP Texture staat ! (kun je vinden in de BIOS van het mainbord).
Verlaag die eens..

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
wanneer je gebruik maakt van pc-100 mhz geheugen, kan je niet hoger gaan dan 2x AGP!
Kan best hoor ... het heeft alleen zeer weinig nut. Ook bij 133MHz kan de 1064MB die AGP4x kan leveren niet helemaal benut worden, de bus naar het systeemgeheugen is namelijk niet exclusief voor AGP ;) ... er moet nog een hoop meer door. Pas over een tijdje als de grafische kaarten sneller worden en de DDR SDRAM systemen met bv de AMD760 chipset er zijn zou AGP4x nuttig kunnen zijn. Maarja ze zijn al weer bezig met 'beyond AGP4x' wat wel AGP8x zal zijn ... dan moet iedereen dat weer hebben en begint het hele verhaaltje opnieuw :) ...

[edit] -> Oh sorry ... als je problemen hebt met je 3D-kaart die instabiel is kun je het beste AGP op 1x zetten en kijken of ie het dan wel doet ... zo ja gewoon laten staan op 1x. De agp-speed kun je veranderen in je bios als het goed is. Zo niet zijn daar wel progjes voor, maar kijk eerst maar in je bios :7 ...

PC Specs

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Inderdaad! Ik heb ook een V7100 die op mijn mobo (BP6) bij spellen bevriest. Dit probleem verdween nadat ik op 1*AGP ging draaien.

• Macabre
  • Laatst online: 14-08 11:39
Oke , ik heb m'n AGP nu op 1* staan en ik zal vanavond eens hevig gaan gamen, en kijken of mijn probleem is opgelost.

Ik heb het trouwes niet gedaan in de BIOS (kon er nix over vinden) maar met een progje genaamd NVmax, kent iemand die, is ie goed en heeft het nu als ik daar mijn AGP op 1* zet?

..:: Specs ::..

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Check of je AGP ook echt op 1x staat met bv CPUID van H-Oda --> http://www.h-oda.com of met PCIList --> http://www.entechtaiwan.com .

Suc6 :) .

PC Specs

Verwijderd

Of met dxsetup, part of directx!

• chiwai_2000
  • Laatst online: 30-05-2024
groot verschil tussen agp 2x en 4x? is het verschil eigenlijk wel te zien?Want 4x draait bij mij ook niet stabiel en ik heb pc100.

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Op vrijdag 17 november 2000 00:53 schreef Macabre het volgende:
Ik heb het trouwes niet gedaan in de BIOS (kon er nix over vinden) maar met een progje genaamd NVmax, kent iemand die, is ie goed en heeft het nu als ik daar mijn AGP op 1* zet?
Gebruik ik ook om mij mobo naar 1*AGP zetten. Werkt prima!
Er zit ook een CoolBits-functie voor het overklokken van core/memory (in de normale display properties verschijnt een extra tabblad met schuifjes...).
Pagina: 1