Scriptkiddies achterhalen en deactiveren

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Chieliot
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Sinds mijn vorige post worden mfapouw.nl egol.nl en vvdem.nl lastig gevallen door een persoon die ten eerste irritante posts doet waardoor de gastenboeken niet meer normaal werken / te lezen zijn. Maar hij heeft het ook voor elkaar gekregen om een tabel uit mijn mysql tabel te verwijderen. Ondertussen heb ik de boel beter beveiligd, maar hij blijft het proberen en dat is irritant. Helaas heeft deze persoon geen vast ip adres maar krijgt hij steeds een nieuwe, ik heb dus al een lijst met tijden, datums en ip adressen dat hij bezig was. Ook is er al een klacht gestuurd naar wanadoo cable want daar zit hij bij.

Weet iemand hoe ik erachter kan komen wie deze persoon is? Wat is er voor nodig? En wat kan ik er tegen doen?

AMD XP1800+, 512MB Intern, Maxtor 160Gig, Matrox G550 32 DDR Dual Head in een Chieftec DX-01-SLD

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Je kunt er nix aan doen. Áls wannadoo hem van het net gooit pakt ie wel een andere provider. Echt irri lui zijn dat :(

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Wie het is ga je niet weten, denk ik. Ik los zulke dingen altijd op door social engineering. Een beetje creatief zijn. Ik zou als ik jou was wanadoo bellen en zeggen dat het om een abuse-melding is welke niet per e-mail kan, zo kom ik er altijd door >:). Je kunt er voor kiezen om zijn ip-range te bannen, waar binnen hij meestal valt. Je sluit hier alleen wel andere users uit, als je pech hebt.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Dat kan alleen Wanadoo je vertellen, maar die zullen dit (als het goed is ;)) alleen met een gerechtelijk bevel doen...
Dus zou enkel kunnen als je aangifte hiervoor zou doen en ze vinden het boeiend genoeg...

[edit]
Wanadoo kan 'm natuurlijk wel zelf afsluiten, maar daar bereik je dus inderdaad niets mee :)

[ Voor 22% gewijzigd door BrZ op 27-02-2003 21:19 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
hopen dat die provider actie onderneemt, jijzelf kan weinig doen...

Naar de politie gaan heeft geen nut voor zoiets 'kleins' in hun ogen.

• Chieliot
Oke, tot nu toe: bedankt voor jullie reply's het klinkt helaas een beetje hopeloos in dit geval.

Is er niemand die connecties heeft die misschien iets meer informatie bij de wanadoo kan krijgen? })

AMD XP1800+, 512MB Intern, Maxtor 160Gig, Matrox G550 32 DDR Dual Head in een Chieftec DX-01-SLD

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Als het goed is krijgt hij een IP nummer binnen een bepaalde reeks, meestal slechts 1 of 2 reeksen die bestaan uit 255 nummers. Je zou er voor kunnen kiezen om deze hele reeks te bannen. Echter als die scriptkiddies slim genoeg zijn vinden ze wel weer een proxyserver of maken ze een gratis inbel account aan om te gaan inbellen.

En tja... afsluiting kan helpen. Er zijn namelijk nog genoeg Wanadoo plaatsen waar geen ADSL beschikbaar is..... dus wellicht is een DREIGING al genoeg, aangezien het alternatief weer telefoonkosten is.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-08 20:42
Chieliot schreef op 27 februari 2003 @ 21:21:
Oke, tot nu toe: bedankt voor jullie reply's het klinkt helaas een beetje hopeloos in dit geval.

Is er niemand die connecties heeft die misschien iets meer informatie bij de wanadoo kan krijgen? })
ik heb zelf een abusedesk opgezet en beheerd. ik kan je zeggen dat dit soort informatie als zeer vertrouwlijk wordt beschouwt. en niet zomaar wordt medegedeeld. je kan via abuse@wanadoo je klacht kenbaar maken. die sluiten hem waarschijnlijk af, wil je iets meer doen dan is het aangifte, maar daar heb je ook niet veel aan aangezien ze hier niet echt actief mee bezig gaan aangezien deze zaken meestal via een speciale internet afdeling gaan. (apeldoorn naar mijn weten) die hebben het te druk met andere dingen zoals fraude etc. je kan hier niets tegen doen. behalve de laatste patches instaleren. en emails blijven sturen naar abuse@

• Chieliot
Ik heb ook zo'n dns adres van hem:

d4405ebe.cable.wanadoo.nl

In al deze adressen van hem komen de meeste tekens overeen:

d440****.cable.wanadoo.nl
(die sterretjes zijn dus steeds anders)

Kan je aan die d440 misschien zien bij in welke wijk hij inbelt?

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-08 13:19
Wat maakt de wijk uit?
stuur een mail naar abuse@wanadoo.nl met het IP en de dingen die er gebeurt zijn..

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:48

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik weet niet of wat ik hier voor ga stellen juridisch gesproken kan, maar dien een eis voor schadevergoeding in bij Wanadoo voor elke keer dat hij nog bij jou (of anderen) lastig is. Wanadoo kan er dan zelf voor kiezen om het bij die gast terug te halen (met een toeslag voor alle moeite en kosten).

Mijn insteek: Raak dit soort gastjes waar het echt pijn doet (in hun portemonnaie) >:)

[ Voor 1% gewijzigd door Freee!! op 27-02-2003 22:32 . Reden: typo in smiley ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-08 20:06
Het is niet de bedoeling dat we hem nu met z'n allen gaan proberen te traceren / terug hacken oid.
Topicstarter: In de search is echtwel te vinden dat je niet zomaar een Naam bij een ip kunt krijgen. Dit soort situaties komen namelijk vrij vaak voor ;)

En daarnaast heb je nog een eerder topic over dit onderwerp lopen, dubbel dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.