[rh8] en toen had ik geen tnt2 meer (en daarmee geen X meer)

Pagina: 1
Acties:
  • 19 views sinds 30-01-2008

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:21

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Hallo,

Nu knutsel ik altijd via vnc op mijn linuxbak, dus eigenlijk maakt het me niet zoveel uit, maar ik trok de losse tnt kaart uit mijn linux bak. Dit machientje heeft namelijk een onboard ingebakken sis-videogeval. Nu kan ik met xf86config een config in elkaar prakken, maar... volgens mij hebben mijn vrienden van redhat daar wat beters op gevonden. Wie kan mij vertellen welke tool ik kan gebruiken? Ik heb al even zitten rommelen met redhat-config-xfree86; dat doet het ook niet meer :)

Nog een nadeeltje van xf86config - hij vond zo mooi me monitor enzo.. :/

I have usernames older than you.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Ik heb je vraag 2x moeten lezen om te vinden wat je nu eigelijk hebben wil :/

Maar goed, een tooltje dat automagisch je X configureert ? SuSE heeft iets als SaX, van RH weet ik het niet zeker, maar als ik je nu eens vertel dat de driver voor je videokaart "sis" heet, kan je het dan niet vinden ?

Maak dus eerst met xf86config een config file en verander dan die drivername. Then it should work.

Succes.

Verwijderd

[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]
Kijk ook eens op RedHat site. Die lui maken niet voor niks manuals. En in een of meerdere van die manuals vind je antwoord op je vraag. Overigens is het eenvoudig aan te passen met een editor. Vervang driver "nv" door driver "sis" oid. Daarvoor hoef je niet heel X weer te configgen. Op de Xfree86.org site is wel te vinden welke driver je kunt gebruiken.

Dit topic is gesloten.